ik voel me aardig wanhopig worden na een rampzalige nacht waarin ik bijna non stop harde buiken heb gehad waarvan heel wat keren erg pijnlijk waren. heb afgelopen nacht mijn buik eens even bekeken, en ons kindje blijft erg consequent aan de linkerkant liggen, die kant voelt dan ook als een keihard blok, terwijl de rechterkant van mn buik 'ingezakt' is. vanochtend voelde ik me zo ellendig dat ik zelfs moest overgeven van het 'baksteen in mn buik'-gevoel. Ik voel het ook erg vaak samentrekken heel laag in mn buik de verloskundige heeft me gewaarschuwd rustig aan te doen omdat ik al weken regelmatig last heb van erg pijnlijke harde buiken en ze bang is dat ik veel te vroeg ga bevallen. Ik heb rustiger aan gedaan, maar nu volgen die periodes elkaar wel erg vlot op. gisteravond heb ik ook langdurig het typische zeurende en felle menstruatie gevoel gehad, op den duur kon ik amper nog enigzins comfortabel zitten. hoort dit er echt allemaal bij, is dit normaal? wanneer moet je voor zoiets de verloskundige bellen?
Als je er nu nog last van hebt, zou ik even checken bij de VK. Beter een keer te veel bellen dan te weinig hoor, vind ik. En echt rustigaan doen!
ik zou gewoon even contact opnemen met je vk. Pijnlijke harde buiken die frequent terugkomen moet je even melden bij je VK. Alleen zij kan hier iets nuttigs over zeggen.
Even melden idd. Ik had ze ook en bij mij vonden ze het zeker verstandig om tijdelijk aan de weeënremmers te gaan... Je kunt beter iets te vaak bellen dan dat je straks al aan het bevallen bent!
Ik ben nu 17.2 weken zwanger en heb het ook al 2 weken, neem medicatie tegen die weeën. Bij mij staat het al vast dat ik de 36ste week niet haal, en zal mogen blij zijn als de 32ste week gehaald wordt. Harden buiken zijn irritant, soms pijnlijk en allesbehalve gezellig. Beste raad: niets tillen, niet bukken, niet teveel de trap op en af, op tijd naar toilet gaan en je urine voor de zekerheid laten controleren op een evt infectie. EN RUSTEN! Je hebt niet zolang meer te gaan en je zit in een relatief veilige zone, het komt wel goed meisje Veel succes, ik duim voor je!
bedankt voor jullie lieve reacties. ik heb de vk nog niet gebeld omdat het vandaag gelukkig een stuk beter gegaan is dan gisteren. ik merk inderdaad dat tillen, bukken, traplopen enzo het erger maken. best lastig als je middenin een verhuizing zit k heb komende week n controle en er staat aansluitend een echo gepland, zal zowieso aankaarten dat ik zoveel last heb. hopelijk blijft het tot aan de controle relatief rustig in mn buik
euhm.... ja.... we hebben nog maar weinig tijd en moeten nog enorme bergen verzetten, en hebben wel wat hulp van vrienden maar niet genoeg. uiteraard probeer ik wel zoveel mogelijk toe te kijken van de zijlijn...
Dat is vervelend, zeg. Heel veel succes en neem gewoon je rust waar mogelijk. Ik hoop dat jullie snel klaar zijn met de verhuizing.
Meisje, help niet mee, schakel iemand anders in (je hebt immers een goede reden) Was je nog iets vergeten zeggen: platte rust = niét op de rug, enkel op je zij (afwisselen). Als je op je rug ligt, kan dat weeën veroorzaken, ook een douchestraal op je buik kan daarvoor zorgen.
hee das nou toevallig dat je dat zegt over de douchestraal! stond vanmiddag onder de douche (ik douche overigens wel vrij warm altijd) en na een kwartiertje douchen kreeg ik opeens zo enorme krampen in mn buik, dacht verdorie t zou toch niet beginnen nu?! direct onder de douche weg en toen zakte het na een kwartiertje wel weer weg. ik dacht dat ik het me ingebeeld had, maar nu ik dit van jou lees, zal het dan toch wel zo zijn?
Meid, bel nou gewoon ff met de VK. Kwaad kan het niet, en ik lees toch wel dingen die best alarmerend kunnen zijn (helemaal als ik begrijp dat je ook nog een beetje mee blijft helpen met de verhuizing). Ze kan je iig de juiste tips geven hoe hiermee om te gaan!
direct onder de douche weg en toen zakte het na een kwartiertje wel weer weg.[/quote] das wel erg lang hoor voor een harde buik Zou maar even je vk bellen. wat houd je tegen? verder 1) meer rust nemen 2) HA of VK vragen of MAGNESIUM een oplossing voor je is. is geen medicatie maar een poeder dat je met water inneemt en de spieren van je baarmoeder ontspant.