Rot gevoel na bezoek CB

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door firstone, 1 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Hallo allemaal,
    ik moest vanmiddag naar het CB met zoonlief van 6 maanden. Nou heb ik eigenlijk nooit echt fijne ervaringen met het buro, maar vandaag was heel erg. Nu ze alles in de computer zetten en dit duidelijk laten zien, zag ik hoe makkelijk de arts (is jonge dame, net van school, zelf geen kinderen!) een aantal minnetjes zet. Dit komt niet prettig over, je wilt als moeder toch horen dat je kind het goed doet?
    Als ik vertel over wat ie allemaal wel kan, krijg ik het gevoel dat ze niet luistert. Kreeg direct een verwijsbrief voor de fysio omdat hij zich naar haar mening niet ver genoeg opdrukte terwijl hij op z'n buik lag. Dit heeft volgens mij een aantal redenen, die ik haar vertelde, maar daar luisterde ze eigenlijk niet naar.
    Voor mijn gevoel is er echt niets mis met ons mannetje!

Wat vinden jullie?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou gewoon eens naar de fysio gaan...is niks mis mee.
    Kan die kijken wat hij er van vindt.

En tja die minnetjes, gewoon niet op letten, ze kunnen niet alles in een keer leren.
    Denk dat je een vervelend gevoel hebt omdat je geen fijne ervaringen hebt, dan zie je alles meteen als verkeerd.

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik heb ook problemen op het bureau gehad maar heb dit de keer daarna besproken, dit werkte erg goed. En dan nog het is een momentopname, denk erover na heeft ze gelijk doe er iets mee en anders laat het gaan.
    Ik had op een bepaald moment ook een probleempje zijn hoofd was vreselijk scheef zei ze. Maar dat kwam de volgende keer wel, maar na 2 weken zat het me echt niet lekker meer, en ik heb de huisarts gebeld en uitgelegd Nou is hij ook kinderarts geweest maar hij heeft rustig de tijd genomen en hem nagekeken en nu kan ik het naast me neer leggen, was trouwens minimaal verschil.

Dus als je er erg mee zit laat er even een ander naar kijken.

4. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    tja das wel een beetje vreemd... jammer dat ze niet zo goed naar je luisterde! ik heb dat idee ook soms maar probeer me er niet teveel van aan te trekken. Idd de fysio kan geen kwaad, weet je gelijk zeker dat alles goed gaat!
    Moedergevoel klopt vaak toch wel hoor leert mijn ervaring

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij ons in het papieren dossier kon je ook altijd wel zien wat er opgeschreven werd. Mijn jochie liep achter, eerst met zijn grove motoriek, later met zijn spraak.
    Maar ons CB deed daar dus niet moeilijk over. Het werd wel benoemt, maar ook als variatie binnen de normale lijnen. Alleen een aandachtspuntje voor het volgende bezoek dus.

Ik kan me er niet druk om maken. Tuurlijk is het fijn dat je kind gemiddeld of beter ontwikkeld. Maar een trage ontwikkeling is ook geen ramp, dat komt vaak wel bij met de tijd. Zolang er maar vooruitgang in zit, en er verder niks geks aan de hand is, maak ik me echt niet gek. En het CB is het ook met me eens gelukkig.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik zou je rotgevoel wel bespreken, dus er een aparte afspraak over maken.

en wat fysio betreft.. kan vast idd geen kwaad, maar ik vind dat je op je gevoel af moet gaan. dus als jij denkt dat alles oke is, kun je het best nog even uitstellen, maar hou het dan wel in de gaten. je eigen moeder/schoonmoeder zijn misschien ook goed om dit mee te bespreken, want die hebben zelf ook kinderen grootgebracht!

Ties speelt pas sinds 2 weken met zijn voetjes, is echt heeeeeel erg laat. ik heb me nooit druk gemaakt hierom of om andere dingen, omdat hij verder erg druk was met van alles en kerngezond. Het cb benoemde het wel maar omdat ik het niet erg vond maakten zij er ook nooit een issue van.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Lijkt wel een beetje of ze niet naar het kindje zelf kijken maar naar het gemiddelde kind en als je kindje dan iets niet kan dan is het gelijk niet goed.

Wat voor redenen had je gezegd dan dt je kindje zich niet zo goed op kan drukken op zijn armpjes?

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik zie eigenlijk nooit wat ze opschrijft. en eerlijk gezegd kan het me niet schelen (ok, soms trek ik wat ze zegt me wel aan). Mijn dochtertje doet het goed. Als ze zicht zorgen maken spreken ze die wel uit.

Er zit zoveel rek in de ontwikkeling van een kindje. Dat lees ik hier ook veel. Kindjes die bv met 6 maanden iets kunnen wat een ander kindje pas met 10 maanden kan. Maar dat kindje van 6 maanden kan dan vaak weer iets anders heel goed of zo.

Fysio kan nooit een keer kwaad denk ik.

Maar ik zou wel mijn gevoel bespreekbaar maken. Vaak komen de dingen toch anders over dan de bedoeling is.

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Idd bespreekbaar maken. Aangeven dat je het gevoel krijgt dat je niet gehoord wordt. Vraag eventueel of er een meer ervaren arts naar je kindje kan kijken. En desnoods ga je toch een keer naar de fysio? Kijken wat zij ervan zeggen.

Natuurlijk is het nooit leuk om van iemand te horen dat je kindjEe het net even iets minder doet als een ander kindje. Mijn zoontje heeft door zijn voorkeurshouding een afplatting en sterk afwijkende oorstand. Ik vind het ook niet leuk om dat aan te moeten horen (ga naar therapie met hem), maar denk dan maar mooi: ach, voor mamma ben je perfect hoor! En verder lig ik maar niet wakker van de opmerkingen, mensen bedoelen het vaak niet slecht.

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ze kijken niet naar het gemiddeld hoor...wanneer ze over trage ontwikkeling hebben dan gaat het echt om dat de baby iets niet doet of kan terwijl de 90% van de babies op die leeftijd wel kunnen.
    niets mis met de fysio. je krijgt extra begeleiding en de ontwikkeling wordt dan goed in de gaten gehouden. je geeft dus daarmee extra steun aan je baby.
    we hebben fysio vanaf de week 1 wegens aangeboren voorkeurshouding. ze kijken naar de baby als geheel. doet hij iets niet wat andere babies wel doen dan kijken ze naar de baby(probeert hij wel en het lukt niet, raakt hij gefrustereerd omdat het niet lukt, hoe is de stemming van de baby etc)
    als ik jou was zou ik niet meteen vrouw onvriendelijk denken over de arts omdat ze een jonge vrouw is zonder kinderen. ze doen het allemaal voor de baby(ja soms zijn ze heel irritant met luisteren, maar je moet je voorstellen wat voor ouders daar de hele dag binnen lopen) en niet om jou te irriteren.
    als ze iets zegt dat ze ziet en waarvan je weet dat het niet zo is dan moet je je niet onzeker voelen. bijvoorbeeld: 'hij kan zijn voetjes niet pakken' maar je weet dat hij de hele dag met zijn voeten in zijn handen speelt dan moet je het niet serieus nemen.
    ik weet niet eens wat ze daar allemaal opschrijven....
    eer gister zei onze CBarts dat hij 5 keer 5mn op zijn buik moest liggen. niet omdat hij iets had of zo, gewoon als advies voor zijn leeftijd, ik moest echt hard lachen...want hij kijkt gewoon TV op zijn buik. 5minuten is niks voor hem. toen hij echt veel jonger was moest ik van fysio 5 keer perdag minimaal 20mn op zijn buik leggen...tja...ik denk dat cb arts mij dan heel irritant vond....dat heb je dan als je fysio begeleiding hebt.

11. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Heb ook ongevraagde adviezen gekregen waar ik dus vreemd van werd in mijn hoofd...
    En ook die adviezen werkten heel avrechts...
    Totaal overstuur jongentje omdat mevr cb zegt:"Een fles geven om half 11 savonds en dus wakker maken..."
    Ook krijzen geblazen toen ik deze week een fles moest halveren...

Nou ik doe datgene wat ze zeggen maar 1x!
    Als het niet werkt kunnen ze me de pot op haha

En ja ts het is vervelend als je een "groentje" voor je hebt zitten die niet snapt dat info uit boekjes alleen per kind verschillend is

:DGemiddelde heet zoiets mevr groentje!!:D

Mijn J is nu 7,5 mndjes en ik zal je zeggen mijn boy kan het ook nog niet super goed
    Hij flappert als een zeehondje op het droge
    Zonder geluid haha

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    met babies is het maar 1X proberen is niet echt proberen. als een baby iets krijgt waar hij niet aan gewend is dan gaat hij naturlijk ff huilen. ff troosten dan nog een keer proberen. sommige dingen lukken na 2 weken lang volhouden om het steeds te proberen.

13. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Ze kijken naar gemiddelden en of je kind daarbij past. Alle positieve/enthousiaste verhalen lijken haar niet te interesseren...

De redenen die ik noemde waren dat ie al twee nachten niet had geslapen, slecht at en erg hangerig was. Daarbij is ie erg druk met proberen in beweging te komen, maar dan omrollen ipv omhoog drukken (niet dat het hem al lukt hoor...)

Maar mijn man en ik hebben afgesproken dat we tot eind juni kijken of het beter gaat en zullen hem wat meer stimuleren. Als er dan geen vooruitgang is, gaan we naar de fysio. Dat was ook de tip van mijn moeder.

Bedankt voor de reacties!

14. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Precies, iedereen geeft het al aan: bespreekbaar maken hoe jij je daarbij voelt. Daar leert die arts ook weer van.

Enneh... dat opdrukken komt vanzelf wel hoor.
    Ik kreeg mijn dochter met geen mogelijkheid op haar buik gelegd. Krijsen, gillen, etc...
    Pas met 11 maanden begon ze zelf van buik naar rug te draaien en omgekeerd. Daarna ging ze vaker op haar buik liggen, omdat ze zelf terug kon draaien, en leerde ze vanzelf om zichzelf op te drukken.
    Dus dan zou jullie CB helemaal in paniek zijn geweest met mijn dochter op controle :p

Deel Deze Pagina