Bijna nooit voorkomende naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Poohbeer2, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wij vonden Anna allebij een helemooie naam, maar die komt wel veel voor. Dus is dat haar tweede naam geworden. En toen op zoek naar een roepnaam. Aaliyah is een arabische naam en komt, waarschijnlijk, veel voor in die landen, maar gelukkig hier niet. Wel leuk dat er zoveel reacties zijn. Voor de moeders die het weten, willen jullie ook de betekenis er bij zetten, dat maakt de naam nog mooier vaak!

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn dochtertje heet Youame betekend you and me
    mijn zoontje heet Dice betekend dobbelsteen

iedreen vinden de namen appart en mooi
    alleen nadeel ze gaan er van uit om het in het nederlands uit te spreken

Youame wordt dan yoame
    en dice wordt dan diese

heb het al zovaak gezegt dat je het in het engels moet uitspreken
    maar ze vertikken het gewoon
    maar goed
    blijf gewoon zeggen hoor als ze het verkeerd zeggen
    mijn naam is marline hoor je ook niet vaak
    en ze maken er outomatisch martine of marlene van

tegenwoordig maakt het niet it wat voor naam je kiest
    je moet bij de simpelste naam al spellen

3. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Klopt inderdaad.
    En dat heeft vooral te maken met het feit dat mensen de laatste 10 a 20 jaar vaak niet voor een originele naam kozen, maar voor een originele schrijfwijze, waardoor de voor-de-hand-liggende-spellingswijze niet gehanteerd werd. En dan nog raar opkijken als mensen de naam verkeerd spellen, hahaha.

Nu is het tegenwoordig dus EN originele naam willen kiezen EN originele schrijfwijze.
    Is een geluk dat de meesten kunnen spellen ;)

4. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ook mijn kinderen hebben niet heel erg veel voorkomende namen. M'n oudste zoon heet Enzio, omdat z'n vader Ital. is noem je 'm dan ook niet zo snel Jan :p (hoewel z'n naam in het Italiaans Henk betekent :) ). Mijn dochter heet Chiara (Italié wel een zeer veel voorkomende naam). En met mijn nieuwe partner heb ik inmiddels een zoontje, waarvan we vonden dat de naam wel goed bij de andere 2 moest passen, en dat is dus Nilo geworden.

5. Jane1972

Jane1972 Actief lid

16 aug 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    over aparte namen gesproken: een kennis van een collega had zijn kindje 'Dixie' genoemd. Even los van het feit wat wij van deze naam vonden, weten we nu nog niet wat het geslacht van dit kindje is. Jullie een idee?

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Een collega van mij haar kindje heet ook Dixie en dat is een meisje ;)

7. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ik heb zelf een niet veel voorkomende naam, Shaula. Onze dochter, Aisha, hoor je ook niet veel in Nederland. De naam komt vaker voor bij Arabische meisjes. Mensen zijn ook wel eens verbaasd over de naam als ze haar zien (blond koppie, echt Hollands uiterlijk). Maar wij vonden hem gewoon mooi :D

8. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Uh, een dixie is toch een bouwvakkers-toilet? :p

9. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Mijn dochter heet Camila Magalys met twee heerlijke Spaanse achternamen. Klinkt als een liedje!

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn zoontje heet Kaj. Opzich geen onbekende naam alleen wordt het heel vaak gespeld als Kay, terwijl dat eigenlijk een hele andere naam is maar tegenwoordig wel gewoon hetzelfde wordt uitgesproken. Kaj is typisch Deens (deense voorouders hier) en Kay is eigenlijk een Welse naam en wordt eigenlijk oorspronkelijk als Kej uitgesproken. Dus terwijl het een redelijk makkelijke naam is moet het altijd gespeld worden omdat de meeste het niet kennen met een J.
    Ach, dat wisten we wel van te voren hoor.

De grap is dat toen mijn zoontje geboren was mijn man in zijn sms-jes naar vrienden ipv Kaj per ongeluk Kay heeft neergezet! Terwijl hij zich het meeste druk heeft gemaakt om de spelling. Toen was de verwarring comleet. Hahah, wat een warhoofd was hij op dat moment.

11. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik heb zelf een bijna niet voorkomende naam.. :p
    Ghita...

dat hoor je niet vaak..

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn zoon heet Nikolai. In Rusland heel gewoon, in Nederland niet.

13. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Mijn dochter heet Fenneke.
    Dus echt Fenneke en geen verkleining van Fenne.
    Mensen noemen haar constant Femke,Fenne of Senneke :(
    Niet zo lastig toch,FENNEKE!

Is trouwens een oer-hollandse naam.

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Ik heb zelf een naam die niet zo vaak voorkomt, al heb ik hem hier op het forum wel 2 keer gezien... 1 keer een medeforumster en 1 keer bij een baby... Maar dan nog niet helemaal hetzelfde geschreven... Maar goed, ik moet het vaak 3x zeggen, vooral bij oudere mensen, en dan nog maken ze er iets anders van... Om van het schrijven nog maar te zwijgen... Wat voor namen daar dan uitkomen!? :)

Nu vind ik het een mooie naam, maar ik was er vroeger helemaal niet blij mee...

En nee, ik zeg lekker niet hoe ik heet... Ik wil graag een beetje anoniem blijven..:p :p

Voor onze kinderen wilde we toch graag iets "gewoners" (mijn man heeft ook een weinig gebruikte naam) dus dat is Jelle geworden en voor de volgende word het ook een naam die daarbij past...

15. Natasja2

Natasja2 Actief lid

16 feb 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Toen ons zoontje geboren werd, had ik zijn naam nog nooit ergens gehoord. Hij kwam ook niet in de namenboeken voor en was zelf verzonnen. Super shit was het dan ook dat, toen Yoran een maand of 2 was die hele heisa begon over Joran van der Sloot. Hadden we zo'n mooie naam gevonden (vind ik nog steeds), wordt de naam zo besmeurd door de acties van zo'n goser! Gelukkig schrijf je onze Yoran met een "Y", maar je wilt niet weten hoe vaak ik in die tijd te horen kreeg: "oh, dan vind je het zeker niet leuk dat hij hetzelfde heet als..." :evil: . Maar ja, tegen de tijd dat Yoran naar school gaat, zal de Joran v.d. S toch wel uit het nieuws zijn, hoop ik?

16. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

De naam Yelena komt in Nederland niet vaak voor. Dat heb ik opgezocht op die site van de rabobank geloof ik. Wat ik zelf erg leuk vond is dat het ook met de Y begint, daar beginnen niet veel namen mee.
    In het voormalig Oostblok komt die naam overigens wel vaak voor. Maar het is op zich wel handig, aangezien mijn halve schoonfamilie in Polen woont ;)

Ik dacht trouwens dat Yelena wel een gemakkelijke naam was; maar blijkt toch wel lastig voor veel mensen....zo is ze al Yeliena genoemd of Elena en is haar naam al met de J gespeld ipv met de Y. En ik had daar nog ZO opgelet. Want mijn naam is Denise; die wordt vaak uitgesproken als Deniesuh terwijl het toch echt Denies is. Ook als ik mij voorstel: hallo,ik ben Denies. Reactie: Oh hallo Deniesuh :evil:

Oke ik draaf een beetje door ;) Maar Yelena komt dus ook niet heel vaal voor in Nederland.

17. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.538
    299
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Onze dochter heet Eliora, ook dat is een naam die niet veel voorkomt. Het betekent 'God is mijn licht' en het is een hebreeuwse meisjesnaam.

Ook wij kregen en krijgen veel positieve reacties op haar naam.
    Helaas zijn er ook wel eens mensen die haar Eleonora noemen (de betekenis is hetzelfde). Maar zo heet ze niet....

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mijn oudste 2 hadden namendie niet veel voorkwamen, de laatste jaren is het dus wel een veel vaker voorkomende naam geworden.

safouane, hoor je ook niet vaak

19. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    In België staat hij in de top vijf van de populairste meisjesnamen, grappig dat er zoveel verschil is.

Ikzelf (Kirby) heb een naam die heel weinig voorkomt en ook mijn dochtertjes (Assia en Ana-Lucia) hebben een naam die je niet veel hoort.

Jane, ik heb ook geen idee of het een jongetje of meisje zou zijn... Dixie... misschien een jongetje, naar Dixie Dansercoer genoemd?

Mijn nichtje heet Arne... ook zeldzaam, nouja, voor een meisje dan :)

20. Ntombi

Ntombi Actief lid

8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Mijn dochtertje, Abigaël, heeft ook een niet zo vaak voorkomende naam. Voor zover ik weet dan. In ieder geval komt de schrijfwijze niet vaak voor. Haar naam betekent 'vreugde van de Vader'.

Mijn naam, Ingeborg, komt ook niet erg vaak voor. Mijn naam betekent 'God is mijn burcht'.

Deel Deze Pagina