Sverre hoor je ook bijna nooit. En ik moet het ook altijd minstens 2 keer zeggen als mensen vragen hoe hij heet. Makkelijkste is dan om te zeggen dat hij Sterre heet maar dan met een V. Het is een Noorse naam en betekent zoiets als 'druktemaker' of 'hij die wervelwinden maakt'. En dat klopt precies! Hij is een stuiterballetje! Mijn eigen naam, Karlijn, hoorde je vroeger nooit (toen ik klein was, heeeeel lang geleden ), maar tegenwoordig steeds vaker. Ik moest/moet hem wel altijd spellen door die K. (Aaliyah, dat is/was toch ook een zangeres?)
Fae is een naam die steeds meer voorkomt. Maar dan vooral in de spelling van Fay en Faye. Mijn man vond Fay niet mooi, en ik vond Faye niets . Dus toen kwamen we op Fae. Het ziet er wat iers/celtisch uit en daar heb ikzelf wel wat mee. Dat past bij ons. En de betekenis is voor onszelf ook erg belangrijk. Fae dus, afkomstig van "faith" wat "geloof hebben in, vertrouwen op" betekend. Haar 2e naam, Leonora, waarmee ze is vernoemd naar haar opa, betekend "fakkel" of "licht" of "God is mijn licht" . En hoewel de betekenis van haar 2e naam voor ons wat minder van belang was, vormt het toch wel een mooie combinatie: Fae Leonora: "Vertrouwen op het licht" . Het klinkt hoopgevend vind ik. Ik ben zelf ernstig ziek geweest, had onvruchtbaar kunnen zijn en toch is Fae geboren, voor ons zo'n wondertje. Dus de betekenis en afkomst van haar naam zijn wel erg belangrijk voor ons. Ook wij kregen er enthousiaste reacties gelukkig. Ondanks dat het in onze familie toch een vrij 'nieuwe' naam is.
mijn oudste noemt thalia wat je in nederland wat vaker hoort maar in belgie niet zoveel, vele mensen zeggen ook van natalia en dan is ze zo boos want dit is niet haar favozangeres tia is ook een naam die je niet zo vaak hoort ( in spanje wel net als thalia) maar die hoor je in nederland niet zo vaak omdat ze dan direct aan een beroerte denken
Aisha is echt een islamitische naam ik heb hem hier ook wel eens gehoord bij een nederlands meisje wel jammer dat ze dan niks willen horen over waar het vandaan kwam want Aisha is toch 1 van de belangerijkste vrouwen geweest in de geschiedenis van de islam. Firdaous mijn dochter is vernoemt naar de hoogste hemel (paradijs) wij hebben 7 hemelen. Al Firdaous is de hoogste waar de vroomste moslims heen gaan die de meeste goede daden hebben verricht op aarde! Ameen heeft meerdere betekenissen Al Ameen is een van de namen van onze profeet Mohamed vrede zij met hem.. betekend de betrouwbare de eerlijke.. ook zeggen wij na onze smeekbeden ameen als afsluiting zoals Amen bij de christenen waarmee we vragen aan Allah ons te verhoren! Ook doe ik een smeekgebed elke keer als ik mijn kinderen roep als ik zeg Firdaous Ameen vraag ik indirect ook om het paradijs! Jaaahaa er is over nagedacht! Ons derde kindje krijgt als Allah het wil ook een bijzondere naam maar die hou ik nog even geheim!
Athina, wat een prachtige betekenis en verhaal zitten er achter de naam van je dochter. Heel bijzonder! Iman, ook de gedachte achter de door jullie gekozen namen vind ik erg bijzonder. Mooi hoor, dat hun namen samen naar het paradijs verwijzen! Ben gelijk nieuwsgierig naar de naam van jullie derde kindje
Aaliyah is idd ook de naam van die zangeres. Hoewel ze daar niet naar vernoemd is, moest ik daar ook gelijk aan denken toen ik die naam las op internet. Er zijn veel verschillende schrijfwijzes van Aaliyah, maar die van de zangeres vonden wij het mooiste. Iman, wat een mooie namen, vooral de betekenissen. Dat maakt een naam gelijk nog mooier als je de betekenis weet. Laat je het weten hoe jullie derde kindje gaat heten en wat de betekenis daarvan is zodra hij of zij geboren is?! Ik hoop dat er nog meer mooie namen voorbij komen. Groetjes Char
ik heb mijn dochter een naam gegeven wat normaal 2 namen zijn ze heet amy-lynn en je spreekt het als 1 naam uit. wij vinden het een mooie naam en krijg erg vaak complimentjes.
Wat een mooie bijzondere namen komen hier voorbij. En inderdaad wat andere ook al zeiden. Als je de betekenis erachter weet is het nog specialer. Ons kleine meisje wat op komst is krijgt ook een bijzondere naan, voor nederland dan. Uit vadersland is het een meer gangbare naam. maar hier in nederland zijn er het afgelopen jaar maar 4 meisjes geboren met deze naam... Dat vond ik wel leuk om te zien. ben daarom ook zo benieuwd wat de mensen we van gaan zeggen ! ben nu al zoooo trots op onze naam... Maar nog een paar weekjes wachten...
Mijn zoontje heet Tijm. ik wilde heel graag kruiden- of plantennamen voor mijn kinderen, omdat ik veel met de natuur en speciaal kruiden heb. En het is nogal moeilijk , met name voor een jongetje. Ik vind het mooi omdat het bijzonder is, maar toch nog wel klinkt als een normale naam omdat het lijkt op tijmen of tijn. dus niet te zweverig/ hippie. en mijn man moest ook akkoord, en die zou een zoon die dragon of peterselie heet niet willen, haha (ok, ik ook niet, maar bij wijze van...) ben nu alleen nog op zoek naar een naam voor de volgende, na deze was mijn inspiratie uit het plantenrijk op... hopelijk wordt het een meisje, dan is het makkelijker!
Wat betreft de betekenis daar heb ik ook wel op gekozen. mijn dochtertje heet Eslem wat betekent: iemand die zich overgeeft aan Allah. (komt eigenlijk dus van islam = overgave) Ons tweede dochtertje zal als het goed is ook een naam krijgen die eigenlijk op het zelfde zal neerkomen.
wij weten sinds daarnet 100% zeker dat we een jongen krijgen en de naam hebben we ook al tijdje Menno... is niet vaak voorkomend in België ik vind vooral dat een naam bij alle leeftijden moet passen en ook een leuke betekenis moet hebben (menno = kracht en macht) Evita
kaatje hier mischien enkele vb jongen daon djinten nigelle ( kan nigel worden) meisje cassia marjolein en anders moet je eens spieken op deze site http://www.dekooktips.com/warenkennis/kruid-spec.htm je hebt der ook oosterse benamingen staan
Onze zoon heet Sil. Was niet echt een populaire naam, totdat hij in GTST verscheen.. tjaa Nu hoor je het nog niet heel vaak.
Gefelicteerd! Goede naamkeus Evita! Ons zoontje heet ook Menno. Hij doet zijn naam eer aan. Was namelijk bij zijn geboorte 4480 gram en 54 cm. En nog steeds is hij groot en heel krachtig! Wat een prachtige namen komen er voorbij! Mooie betekenissen ook. Dat maakt de naam nog mooier vind ik.
Onze dochter heeft als 2e naam Maite gekregen. Die hoor je hier in het noorden ook niet vaak, het is nl. een Spaanse naam (betekent 'liefde'). Alleen omdat de naam op diverse manieren kan worden uitgesproken hebben we bewust voor een andere roepnaam gekozen.
Ons kleintje gaat Jayro Joél Bastiaan heten Heb zn naam nu al vaker genoemd hier haha, ben gewoon zo blij met de naam, het klopt gewoon Jayro: God verlicht/ grootste geschenk van god Joél: God is goed Bastiaan: Aanbeden Uitspraak: Djay-ro, Djo-el Bastiaan Ik wilde een braziliaan/nederlandse combi. Mijn ouders hebben nu al erg veel moeite met de naam, maar dat doen ze volgens mij ook een beetje expres, zij gaan hem voornamelijk Bastiaan noemen. Ik twijfel nog of ik hem voornamelijk aan ga spreken als Jayro-Joél of gewoon Jayro. En of het verder moeilijk wordt? Geen idee, dat zien we dan wel weer Ik heet Janneke en je wil niet weten hoeveel mensen het verkeerd schrijven. Jayro hoor je wel vaker, vooral bij halfbloedjes heb ik het idee, maar zelf ken ik er voorlopig nog geen 1. Dus ik ben er blij mee.