Mijn naam, Berit, komt ook niet heel veel voor. Ben er over het algemeen wel blij mee, maar er zijn zoveel mensen die het niet kunnen uitspreken! Zo heeft mijn ene opa het nog nooit goed uitgesproken. En dan heb ik het nog niet over het schrijven. Ik heb ooit een nieuw zwemdiploma moeten vragen omdat ze er Berend van hadden gemaakt. Ik doe er niet moeilijk over, behalve als ik Berend genoemd word, en reageer op bijna alles wat op Berit lijkt. Of het nu Britt, Brigit of Birgit is, het maakt mij niet zo veel meer uit want sommige mensen leren het nooit. De naam van mijn dochter is iets meer voorkomend, maar nog steeds een vrij speciale naam (vind ik), ondanks dat sommige mensen er meer een associatie met huisdieren bij hebben.
onze zoon heet Evan , in het engels uitgesproken wel meer voorkomend maar wij spreken het uit zoals je het schrijft en dan hoor je 'm niet vaak! vernoemd naar opa die helaas net overleden was toen ik otdekte dat ik zwanger was. opa's naam was voluit everardus en roepnaam was eef. als we evan afkorten voor zover dat gaat dan krijg je ook eef! betekenis is jonge krijger / goed geboren
Ons zoontje gaat Iain heten is een schotse naam hij word ie-in uitgesproken en in belgie komt hij maar 8x voor
hoi ik heb zelf een naam dat nooit voorkomt heb het nooit gehoort in iedergeval mijn naam is Errisje iedereen zegt gewoon erris omdat ik al in middels 20 ben dus (groot) maar me echte naam is errisje de naam komt uit venetie en de naam is van een godin ik heb zelf geen moeite met de naam had het vroeger wel want ik wou een pen met me naam voor school aleen mijn naam bestond niet ook in naam boeken die je zo kunt kopen komt mijn naam er niet in voor mijn oma heet eigenloijk ook errisje aleen die mocht vroeger niet met die naam gedoopt worden dus iedereen noemde haar els en me naam spellen is makkelijk aleen voor somige mensen nie ze zeggen plaats van erris , errus of erres
Zijn er nog meer kinderen met bijzondere namen? Er zijn al een heleboel reacties geweest met hele mooie (zowel qua klank als betekenis) namen, maar zou er graag nog wel meer willen zien? Ben erg benieuwd!
Mijn zoontje heet Davy en die hoor ik hier in de buurt ook niet veel. Verder hoor ik de naam Nandor ook bijna nooit. En Mila vind ik ook heel mooi en hoor ik ook maar heel weinig.
Ons zoontje heet Seth. We krijgen er ook veel leuke reacties op. Stoer, kort en krachtig en dat het niet vaak voorkomt. Vind de naam zelf ook helemaal geweldig (ja duh, anders noem je je kind niet zo ) Toevallig dat er hier in ons dorp ook een jochie zo heet, maar daar kwam ik later pas achter. Verder ken ik de naam alleen van Seth Gaaikema en een personage in The O.C. (daar heb ik het ook van, vind dat een superserie en die personage is zo leuk en doet me erg aan mijn vriend denken....)
Onze zoon heet Len.. Komt ook niet zoveel voor.. Al moet ik zeggen dat ik m nu wel steeds vaker zie..Ook met dubbel L..
gewoon de hollandse variant , met een harde t. Dus Set (maar met een h erachter staat net wat mooier!)
Hallo ik ken toevallig iemand die haar dochtertje ook Aaliyah heeft genoemd (naar de overleden zangeres) Haar namen voor de andere kinderen zijn trouwens ook erg leuk Jaydee en de jongste heeft Felicity xxxx jessey