Bijna opgelicht via marktplaats!

Discussie in 'De lounge' gestart door Snoopy82, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben dat een tijdje terug ook gehad met een oude laptop op Marktplaats. Noooooit spullen naar het buitenland zenden hoor. En mensen die bijv. 100 euro bieden voor iets dat maar 30 euro waard is, moet je sowieso al niet vertrouwen!

2. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    ow bij mijn was ze een belgische mvr die voor haar zoon mijn fototoestel wilde kopen.....
    die in nigeria woont
    ze komt het maar mooi ophalen :p

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik dacht dat deze verhalen toch al lang bekend waren.
    Is vaak genoeg op tv en in de krant geweest.
    Wat jammer dat jullie dit niet wisten en je er 3 dagen lang mee hebt bezig gehouden.
    Gelukkig hebben jullie niks opgestuurd voordat je het geld had.

Ik stuur nooit dingen op voordat ik geld heb ontvangen.
    Kopers mogen het komen ophalen, of ik stuur het op nadat ik het geld heb ontvangen.

Er zullen vast en zeker mensen zijn die er nog gewoon intrappen, want als het niet rendabel is...zouden ze het niet doen.

4. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Heb het ook een keer gehad inderdaad. Na een mailtje in bar slecht Engels ben ik afgehaakt haha. Toen vertrouwde ik het al niet meer en ben er verder niet op ingegaan. Toch jammer dat er zulke lui bestaan.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Trouwens....heb zelf ooit een mail gekregen dat er een erfenis voor mij was.
    Het enige wat ik moest doen was 150 euro overmaken, en dan zou ik de erfenis van een paar duizend euro ontvangen.
    Mooi niet dat ik daar intrap.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Inderdaad jammer dat zulke lui bestaan.
    In Nigeria leven er hele familie's van deze zwendel.

7. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ja dat heb ik ook weleens gehoord. Jaja, eerst geld storten, vervolgens je hele rekening leegplunderen en dan krijg je 1000 euro? Laat me niet lachen. Triest.

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zie soms dat mensen al onder hun advertenties op MP zetten:

"My dear friends drom Nigeria.....don't even try!" :D Dat zegt al genoeg.

En verder:

"If it sounds too good to be true than it usually is". Kortom, als er een bod wordt gedaan van EUR 400,- voor een laptop die maar EUR 100,- waard dan zou je al moeten weten dat het niet in de haak is. :( Want welke idioot zou dat doen?

9. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Wij hebben het een keer andersom gehad. Er stond een puppie op MP, een engelse bulldog en die keek zo zielig uit zijn oogjes, dat wij hem wel wilden hebben. Dus ik mailen naar die vrouw, was het dus ook in gebroken nederlands/engels met een heel verhaal dat het puppie in zuid afrika zat en dat we maar 100 dollar hoefden te betalen en dan zou het puppie bij ons thuis worden afgeleverd. Dat was dan inclusief verzendkosten. Yeah right, een engelse bulldog puppie mét stamboom die voor honderd dollar vanuit zuid afrika naar ons huis werd verzonden. :$
    Tuurlijk, en ik geloof ook nog in kabouters :D
    Ik heb haar gemaild dat ik het allemaal niet vertrouwde, kreeg ik eerst nog een mail met een heel garantiegebeuren erin en een bewijs dat wij echt het puppie kregen als we betaald hadden. Ik heb haar toen gemaild dat als dat puppie hier voor de deur afgeleverd zou worden, wij dan de honderd dollar zouden betalen aan degene die het beestje kwam brengen. ;) Nooit meer wat gehoord!

10. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik heb het ook een keer gehad met een dvd-speler die ik te koop had gezet op MP. Er reageerde (volgens mij) een man op, die er ook best veel euro's voor bood, en die verlangde van mij dat ik het op zou sturen naar Canada, naar zijn dochter. Ik begon ergwaan te krijgen en heb niks meer van me laten horen. Als ik iets moet opsturen dan alleen binnen NL en ik wacht tot ik het geld ontvangen heb.

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113

Dit verhaal komt me heel bekend voor. Ik heb een tijd terug een zelfde verhaal gehoord op tv (volgens mij bij opgelicht) alleen zijn die mensen er wel ingetrapt. Een paar honderd euro verder (omdat ze telkens voor nog iets moesten betalen) hadden ze nog geen hondje.

Overigens zijn wij ook al een paar keer benaderd via dat soort mails als wij een telefoon of camera te koop houden staan. Ik bedenk me altijd dat het niet voor niets is: te mooi om waar te zijn. Waarom zou iemand veel meer voor mijn product betalen dan het waard is.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Bedoel je niet: If it seems to good to be true, it probably isn't?

13. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Gelukkig ben je er niet ingetrapt! Ik check ook altijd eerst of de betaling echt binnen is en dan pas verstuur ik!

14. danip

danip Niet meer actief

nee, de uitdrukking klopte zoals 'ie er stond. Als iets te goed lijkt om waar te zijn, dan is het vast ook te goed om waar te zijn ;)

15. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    He!

Dat van die puppie dat heb ik ook gehad! Alleen dan van een vrouw die zei dat ze in London woonde. En dan had ze idd die Engelse Bulldog, die was 4maandjes oud. En als ik alleen de flight costs betaalde om hem vanuit London hierheen te laten komen dan kreeg ik hem met stamboom en al, en ook met al zijn toebehoren enzo! Echt erg! En die vrouw die deed of ze gebrekkig nederland/engels kon omdat ze in Nederland een tijdje had gewoond. Toen ik uiteindelijk vroeg om haar nummer zodat ik met haar zou kunnen spreken toen hoorde ik ineens niks meer van haar. Heel raar. Snap ook niet dat je je tijd &energie erin wilt steken om mensen op te lichten.. Bah!

16. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    dit speelt inderdaad al heel lang,hebben ze bij mij ooit geprobeerd ,met een hele dure ring...

is ze niet gelukt, ik zit zelf ind e zaken wereld en wist meteen dit zit fouttt..

tip : altijd eerst geld op de bank en dan past versturen en te vere landen mee uitkijken

17. Hey die uit Nigeria weer! Zo'n mail heeft een vriendin van mij ook gekregen over een laptop. Die figuur heeft iedere keer een andere naam, maar het moet altijd naar Nigeria en is dan gedeeltelijk in het engels! ;)

18. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    ik had laatst een bod op een broekje van mij dochter, Ik had terug gestuurd voor zijn gegevens zodat ik het kon opsturen en mijn gegevens kon sturen voor het geld over te maken. Toen stuurde hij geef je adres maar dan kom ik het ophalen. Ik had teruggestuurd dat we niet meer in die stad woonde maar een stukje verder en dat ik het wel wilde brengen omdat ik er wel nog werkte daarna niks meer gehoord!!! vraag me af wat hij eigenlijk kwam doen!!!

19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

tja ik stuur ook vaak kleertjes op en wel eigen risico.
    vaak willen ze het niet eens aangetekend omdat t dan duurder is.

20. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ja dat is al zo lang bezig. Hadden wij laatst ook weer met een mobiele telefoon. Of we die effe naar nigeria wilde sturen. Mailtje gestuurd dat ze in nigeria geen mobiele telefoons kennen en ze daar alleen maar communiceren met rooksignalen. Niets meer gehoord verder.

Deel Deze Pagina