Zoon (7) wil op drumles

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door SushiLover123, 2 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #1 SushiLover123, 2 dec 2016
    Laatst bewerkt: 2 dec 2016
    Mijn zoon van 7 heeft aangegeven dat hij, als hij klaar is met zwemles, op drumles wil. Wij vinden het prima, maar hoe pakken we dit aan?

Eerst met algemene muzikale vorming, of gelijk naar drumles?
    Zoeken we een privé instructeur? Gaan we naar een muziekschool? En indien muziekschool: Wat is beter voor een 7-jarige? Groepsles, lessen van 1 instructeur op 2 leerlingen of één-op- één?

Wat voor materiaal moeten we zelf aanschaffen? Ik neem aan, dat we nog niet meteen een eigen drumstel hoeven te kopen. ;) Maar bijvoorbeeld wel eigen stokken en misschien ook oorbeschermers?

Wie heeft hier ervaring mee? Ook als kinderen na een tijdje toch gestopt zijn. Ik hoor dan graag wanneer en waarom.

En ook: Hoe hebben jullie het geregeld qua isolatie thuis en de buren? Hoe vaak moet er geoefend worden? Ik las ergens elke dag 10-20 minuten... Klopt dat?

Alvast bedankt!

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Geen ervaring met drummen maar wel met muziekles ;)
    Een muziekschool is leuk! Dan hebben ze ook meer contact met andere kinderen en muzikanten. Ze doen soms ook voorstellingen etc.

Ik had altijd muziekles met 2 andere meisjes. Dit was leuk en we leerden ook veel van elkaar. Je kunt soms ook instrumenten huren.

Ik moest elke dag een half uur oefenen ( dwarsfluit). Vreselijk vond ik dat hahaha.

3. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Mijn broertje zat vroeger bij de drumband. Dus niet achter zo'n groot drumstel, maar gewoon een trommel met twee stokken.
    De materialen kregen ze van de vereniging te leen.

In een groep spelen lijken mij het leukst. Dan leren ze samen spelen.

Ik zou gewoon eens kijken wat de mogelijkheden in de buurt zijn. En dan naar de kosten en wat praktisch is kwa lestijden en afstanden.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ben snel uitgekeken in de buurt. 2 aanbieders.

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik ging vroeger op de drumband, daar had je ook de mogelijkheid om op het drumstel te leren spelen.
    Daarnaast op de grote en kleine trom.

Je zou anders inderdaad kunnen kijken voor iemand die prive drumlessen aanbied.

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn oudste zit ook op slagwerk sinds 1,5 jaar. Hij kan het inmiddels al best leuk en mocht vandaag ook bij de intocht van Sinterklaas meetrommelen.

Hier doen ze de lessen vanuit een heel leuk initiatief op school, gegeven door de plaatselijke muziekschool. Het kost daardoor niet zo veel. Oefenen moet hij wel af en toe thuis doen, maar qua herrie valt het wel mee. Hij oefent thuis op een drumpad (soort platte ronde schijf), nu gaat het voornamelijk nog om ritmes te leren. De drumpad heeft hij te leen van de muziekschool. Op school staan nog wel 2 van die trommels die aan elkaar vastzitten (ben de naam even kwijt). Daar speelt hij tijdens de lessen soms wel op.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oké, goed om mee te nemen bij onze oriëntatie:
    - Hoe zit het met samen spelen met andere instrumenten (want dat is natuurlijk op een gegeven moment de bedoeling)
    - Kun je zo'n drumpad lenen van de muziekschool

Bedankt! Meer info is welkom!

Deel Deze Pagina