Kan ik zwanger zijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tijgertje1991, 24 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tijgertje1991

Tijgertje1991 Actief lid

25 jan 2012
    133
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik weet dat dit vast niet de eerste keer is dat iemand ziets vraagd, maar wou t toch even delen voor mn eigen rust.
    Ik heb namelijk afgelopen maandag (19 maart) seks gehad met mijn vriend. Nadat hij was gekomen zijn we nog even door gegaan. Toen we klaar waren zagen wr dat de condoom niet helemaal goed meer zat en er zat niet zoveel in als zou moeten zegmaar. Om t nog leuker te maken; woensdag hadden we weer seks en toen is de condoom weer gaan schuiven... Er zat bijna niks meer in, dus dat moet ergens gebleven zijn...
    Ik weet niet of wij nou wat fout doen, of gewoon super veel pech hebben maar maak me nu een beetje zorgen over of ik zwanger kan worden/zijn.
    Ik heb namelijk even op internet mn cyclus berekent en mij eisprong was waarschijnlijk gister. Onze ongelukjes zijn dus in mn vruchtbare dagen gevallen.

Nu ben ik mezelf helemaal gek aan t maken met gedachten dat ik misschien zwanger zou kunnen zijn.... Ik begin ook vaak te plassen, heb krampjes in mn buik, voel me vandaag ook lichtjes in mn hoofd en begin te zwieberen als ik loop.
    Natuurlijk kunnen dat nog helemaal geen symptomen zijn, maar ben ik mezelf aan het gek maken.

Ook zit mijn vriend totaal niet te wachten op een baby, hij heeft al gezegd dat als ik toch zwanger zou zijn hij wilt dat ik laat weghalen.. :( dat deed best zeer want hoewel de omstandigheden niet perfecht zijn, het door mij toch wel welkom is.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Misschien dat hier ook mensen zijn die zoiets hebben mee gemaakd?

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    waarom heb je geen morning afterpil genomen?

3. Tijgertje1991

Tijgertje1991 Actief lid

25 jan 2012
    133
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja dat was slim geweest, maar ik was er helemaal niet mee bezig eig.
    Heb jarenlang de pil gebruikt en dan maakte het niet uit als er zo iets gebeurde..

4. Behappy

Behappy Niet meer actief

als t zo is is t zo
    en wat een loser van een vent is t dan (sorry)
    maar een kind weghalen is tergste wat je kan doen..
    ben zelf een jaar ouder dan jij

t komt echr wel goed hoor meis :)

5. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    ik heb de zwangerschap van mn zoontje ook alleen gedaan aangezien de vader er niks van wil weten en heb nogsteeds geen contact met zijn vader.
    mijn zoontje is nu 1.5 jaar oud en ik ben een verdomd trotse mama!
    mijn huidige vriend is nu de papa van mn zoon en van ons aankomende wondertje :)

Meid waar een wil is , is een weg
    niemand zegt dat die weg makkelijk is maar zeker de moeite waar

6. Behappy

Behappy Niet meer actief

heel erg eens met thea !

7. Tijgertje1991

Tijgertje1991 Actief lid

25 jan 2012
    133
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik ben er ook erg tegen om t weg te laten halen mocht het nou wel zo zijn.
    Maar ik hou ontzettend veel van mijn vriend, en wil onze relatie ook niet stuk maken.. Pff weet het gewoon echt even niet en moet nog 2weken wachten tot ik kan testen.

8. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Je slikt dus de pil niet meer? Het klinkt mij alsof jullie niet helemaal de goeie maand condooms gebruiken. Ze zouden niet mogen gaan glijden als ze goed zitten..

Maar het belangrijkste is zwanger of niet, en wat dan? Ik vind het heel heftig voor je, dat je vriend nu al zulke uitspraken doet. Zo'n onzekere tijd, en dan deze druk erbovenop. Zoals je zelf volgens mij ook al aanvoelt is de kans aanwezig dat je zwanger zijn. Maar, het hoeft niet! Veel vrouwen doen er een aantal maanden tot een jaar over om zwanger te worden terwijl ze compleet gezond zijn!

Als je het niet wil weg laten halen, dan hoop ik dat je sterk genoeg bent om je eigen gevoel te volgen! Een kindje weg laten halen voor een ander is te veel gevraagt, dat mag je echt jezelf niet aan doen! Pas goed op jezelf hoor!

Veel sterkte deze weken, lijkt me erg moeilijk. Ik hoop dat je een beetje kan blijven schrijven hier, dan heb je toch het gevoel het te kunnen delen. Of heb je mensen in je omgeving waar je mee kan praten?

Dikke knuf!

9. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    poeh jeetje heftig!
    De mogelijkheid dat je zwanger bent, is zeker aanwezig, en als je inderdaad de pil niet gebruikt zelfs reeel aanwezig... Wat betreft het schuiven van condoom, dan klopt het niet.. heeft je vriend miss ook nog grootsheidwaan een een te groot condoom gebruik ;) nee sorry flauw... geeft wel weer hoe ik denk over zijn reactie op het feit dat je misschien zwanger zou zijn.. Voor een kindje te maken ben je met 2, dus draag je ook met 2 de verantwoordelijkheid zou ik zeggen. Helaas loopt dat regelmatig anders. Ik ben blij om te lezen dat jij zegt het niet weg te willen laten halen. Al snap ik je twijfels... echter... je bent 21... der zijn zo veel mannen, die jou waarschijnlijk meer verdienen en beter zouden behandelen als deze nu doet, een kindje krijgen is een wonder, iets bijzonders, een gift van god zouden de gelovige onder ons zeggen.. De vraag is of je het je zelf zou vergeven als je het weg zou latne halen, en wellicht, mocht het zo zijn, draait je lover bij als hij de tijd neemt om alles op een rijtje te zetten...
    Hoe oud is hij? Vergeet niet dat mannen qua emotionele ontwikkeling een jaar of 3 op ons achter liggen.. verklaard mogelijk ook zijn over the top reactie...

10. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zeg dan "waar er 2 zijn, moeten er ook 2 de verantwoording nemen". Lekker makkelijk van je vriend om te zeggen dat je het dan weg moet laten halen. Alleen de lusten, maar niet de "lasten". Sorry hoor, maar ik vind dit wel heel egoistisch van hem.
    Als blijkt dat je zwanger bent en je vriend blijft zo stug, dan ben ik het met Thea eens en zou ik ervoor kiezen om je kind alleen op te voeden. Maar het zou me ook niets verbazen als je vriend van mening veranderd als je echt zwanger bent.

Maar het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat je zwanger bent, dus tot de tijd dat je meer weet, moet je proberen je er nog niet te druk over te maken.

Suc6!

11. Tijgertje1991

Tijgertje1991 Actief lid

25 jan 2012
    133
    0
    16
    NULL
    NULL
    bedankt voor alle steun en berichtjes :) dat doet me erg goed!

Mijn vriend is 25. Het is verder echt een schatje hoor en hij is erg lief voor me, maar dit had ik niet verwacht van m :( Ik hoop inderdaad dat zijn reactie veranderd als ik toch zwanger blijk te zijn.

Vind t echt lastig om het los te laten... ik ben er ontzettend bezig en het helpt natuurlijk niet dat mn lichaam nu ook "zwangerschaps symptomen" vertoont. Krijg je niet pas kwaaltjes met 4 weken ofzo?

Ben voor de zekerheid maar begonnen met foliumzuur, misschien beetje raar maar baat t niet schaad t niet.

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    succes in ieder geval, kans is er idd, maar doe 2 weken na het onveilige moment een testje, dan weet je ook meer :)

Deel Deze Pagina