Van alles bij elkaar :)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jomy, 23 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jomy

Jomy Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik zit sinds een weekje hier op dit forum en vind het super leuk hier. Iedereen is super aardig en behulpzaam en dan te bedenken dat veel van jullie al veel teleurstellingen te verweken hebben gehad. Mijn complimenten hiervoor!! Ik gun het jullie dan ook allemaal dat jullie maar snel zwanger mogen worden!

Dit is mijn 1e cyclus/maand dat ik gestopt ben met de pil. Sinds gister ben ik niet meer ongesteld en als ik uit ga van de duur van een gem. cyclus beginnen dinsdag mijn vruchtbare dagen :p Flink klussen dus! Alleen merk ik dat ik er zoooooo mee bezig ben, dagelijks hier op het forum, kon vanmiddag bijna de Prenatal niet uitblijven. Ookal wilde ik nog niks kopen hoor, haha zo erg is het nog niet. Maar rond snuffelen, ooeeeh das leuk! Haha maar ik heb me in kunnen houden en ben door gelopen!

Ik ga er niet vanuit dat het gelijk de 1e ronde raak is natuurlijk, maar hoop ook niet dat als het idd niet zo is, het niet gelijk een teleurstelling zal zijn. Ik hoop echt dat ik leer meer geduld te hebben, en ik weet dat ik al blij mag zijn als het een x lukt. Maar vooral mijn angst dat ik onvruchtbaar ben ik heeeel groot :( Dat krijg ik ook mn hoofd maar niet uit, maarja hopelijk nemen als die negatieve gedachten af in de loop der tijd.

Maar goed, dat wilde ik even kwijt! Ik wil iedereen heel veel succes wensen bij het zwanger worden en heb respect voor degene die al een langere tijd bezig zijn en het de ander toch zo gunnen! Ik ben blij dat ik op dit forum terecht gekomen ben, er staan zoveel antwoorden en ervaringen. Helemaal top meiden!

En vooral niet te vergeten, voor iedereen een heel fijn zonnig weekend ;)

2. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Hoi Jomy,

Ik herken het wel hoor. Ik was er eerst ook zo mee bezig, overal opletten, verschillende sites bezoeken, met liefde voor het werk even de babywinkels binnen. Ik merkte wel dat na een paar rondes ik wat rustiger werd en er minder mee bezig was.
    Natuurlijk zou het mooi zijn als het bij jullie meteen lukt, maar denk dat het inderdaad goed van je is om er ook rekening mee te houden dat het echt een uitzondering is om meteen de 1ste ronde zwanger te zijn. De meeste stellen zijn binnen het jaar zwanger en zou dat ook in mijn achterhoofd houden, en geniet lekker van de spanningen rondom het zwanger worden want nu is het echt nog leuk, bij ons is het helaas al mmm en dus wat meer verplicht!!

succes met zwanger worden en geniet er gewoon van.

liefs Deb

3. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    hey ik herken het ook wel hoor! toen ik net gestopt was zat ik zowat 24/7 hier op het forum. totdat mijn cyclus maar langer en langer werd en ik pas met 95 dagen mijn eerste echte menstruatie had. was flink aan het ontpillen dus. 95 dagen van "zwangerschapsklachten" en andere gekke dingen die je lichaam met je uithalen.
    zoals je kan zien zit ik nu eindelijk in de eerste echte ronde en heb mijn ei van de week gehad.

ik hoop voor je dat het snel raak is en je lekker zwanger mag zijn!

jij ook fijn weekend!!

4. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Herken dit ook hoor! Wij hebben net ronde 1 gehad. Was er pok zo mee bezig als jij nu beschrijft, ik merk dat ik er nu het weer ff realistisch zie - de eerste ronde zwanger is echt niet voor iedereen weggelegt- denk dat als je 1 of 2 rondes hebt gehad dit ook wel zal merken
    Maar Prenatal of Babydump blijven trekken hoor ;)

5. Chai

Chai Niet meer actief

Hey, heel herkenbaar hoor.
    Dat had ik bij mijn dochter precies zo.
    Ik snuffelde wel gewoon lekker in die winkels hoor.
    Wel was ik de eerste ronde zwanger van mijn dochter.
    Dus ik was wel erg verwend wat dat betrefd.
    Gewoon lekker genieten van de hele periode van het zwanger raken. Want ook dit is zoeen bijzondere periode!

Ik hoop dat je wens snel uitkomt. En ik vond je berichtje echt super lief.
    Jij ook een lekker weekend. ;)

6. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik herken het ook, wij zijn nu met de 2e ronde bezig en ben iets rustiger dan in de eerste ronde. Maar nu wordt mijn cyclus steeds maar langer en ben nog altijd niet ongesteld en nu begin ik me stiekem toch wel zorgen te maken of het wel ooit gaat lukken. haha, stom eigenlijk, want ik weet dat het een aantal maanden kan duren voordat je ontpilt bent. Maar ik ben nogal een control-freak en dit is iets waar ik zelf weinig aan kan doen, behalve rustig afwachten - zucht- en dat is gewoon moeilijk.

7. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Herkenbaar, zodra je het besluit neemt om voor een kindje te gaan dan wil je ook het liefst gisteren al zwanger zijn hihi. Vooral in die beginperiode ben ik er heel erg mee bezig geweest, maar op een gegeven moment leer je ook wel weer het wat meer los te laten. Heel veel succes en hopelijk mag er snel een kindje in je buik groeien.

8. Jomy

Jomy Niet meer actief

@Deb27:
    Ja toen ik 2 wk terug mn laatste pil innam, dacht ik nog: al is het over een half jaar of jaar pas raak, kunnen we nog ff lekker sparen en kan ik nog wat afvallen (doe de weight watchers). Maar nu ik eenmaal pil-loos ben, kan het me niet snel genoeg gaan.
    Maar wat vervelend zeg dat jullie al zo'n tijd bezig zijn. Heel veel succes en ik hoop dat jullie snel zwanger mogen worden!! Hopelijk kun je toch nog een beetje plezier hebben in het klussen!

@Naomi86:
    Jeetje, een cyclus van 95 dg is wel heeeel lang! Jouw geduld is al behoorlijk op de proef gesteld! :( Succes ermee, hopen nu op een kortere cyclus of binnenkort een positieve test ;)

@aappie20 en Chai:
    Hahaha ja het is gewoon zoooo leuk om allemaal te bekijken he. Al die kleertjes enzo. Ik weet ook al precies wat voor wandelwagen enzo ik wil.

@Lotje02:
    Jaaa de tijd gaat langzaam he, pfff. Balen dat je cyclus steeds langer wordt. Ik moet t ook nog maar zien hoe die van mij gaat verlopen!

@allemaal:
    van de week ook hele goede gesprekken gehad met mn vriend. Hij had eerst zoiets van, nog niet praten over iets wat er nog niet is. Maar van de week zei die steeds: ja als we straks een zoon/dochter hebben dan... Dus ik: hee, niet praten over iets wat er nog niet is, haha. Ik merk dat hij er ook steeds meer mee bezig is.
    We hebben ook een beetje ideeen voor namen zitten brainstormen. Een jongensnaam hebben we er meerdere die we allebei leuk vinden maar een meisjesnaam. Pfff, daar komen we echt niet op! Ik weet wel een aantal leuke maar die vindt die helemaal niks! haha. Achja, zo ver is het ook nog niet, maar wel leuk om er vast over na te denken toch? :)
    En zo hadden we het ook over of we het wilden weten wat het zou worden, mocht het raak zijn. Ik wel natuurlijk, haha ben dan zo nieuwsgierig. Maar hij wil het niet weten!! Denk dat ik die keuze dan toch maar moet accepteren en me tegen die tijd ook moet laten verrassen haha.

Hoe denken jullie daarover? Zouden jullie het willen weten mocht het zover zijn?

Deel Deze Pagina