Foliumzuur start na innesteling?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anietje, 22 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Hallo dames,

Ik denk dat mijn ei gisteren is ingenesteld (6dpo), had namelijk bij afvegen gisterenavond lichtrood bloedverlies, vanmorgen vroeg oranje bij afvegen en inmiddels licht roze. Iets krampen in onderbuik en onderrug.

Het leek vorige week overigens onwaarschijnlijk dat ik zwanger zou kunnen worden aangezien we geklust hebben 4-5 dagen voor mijn ovulatie. Nu ik spotting heb sinds gisteren en vanmorgen lijkt het verhaal misschien toch wel anders te zijn.

Nu wilde ik vragen wat jullie zouden doen met betrekking tot het gebruik van foliumzuur. Nu al starten? Of wachten tot mijn NOD van volgende week na de eventuele test?

Lieve groetjes Anita

2. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Als je een kinderwens hebt is het überhaupt verstandig om foliumzuur te slikken.
    Je hebt namelijk altijd een tekort.
    Dus ik zou zsm beginnen en blijven slikken.

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Folium zuur slikte ik al sinds we starten met zwanger worden dus ruim een jaar geslikt.

4. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Volgens mij zeggen ze dat je foliumzuur moet slikken een maand voor je zwanger word. En omdat je niet weet wanneer je zwanger word, ben ik er mee begonnen toen wij voor kinderen gingen! Dus nu al anderhalf jaar geleden..

5. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    foiliumzuur "moet" je al slikken voor je zwanger bent. Er wordt aangeraden 4 weken van te voren te starten, dit omdat je een spiegel op moet bouwen. Het kan geen kwaad als je maanden achter elkaar foliumzuur slikt. Dus als je er nog niet mee gestart bent zou ik dit nu zeker doen.

6. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    zie de dames hierboven. slik het al vanaf de intake in de kliniek dus vanaf start kinderwens.

7. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Dank!!
    Dan ga ik zodadelijk naar de drogist.
    Beter verlegen dan onverlegen inderdaad.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoe heb je je eisprong gevonden? Gevoeld? Berekend? Getemperatuurd? Ovulatietesten?

Want anders kan het ook een ovulatiebloeding zijn. Dat komt veel vaker voor dan innestelbloed namelijk. Hier bij beide zwangerschappen nooit innestelbloed gehad in elk geval. Het is dus niet iets wat standaard voorkomt bij het ontstaan van een zwangerschap.

Hoop voor jou echter dat het wel innestelbloed is en dat je zwanger bent.

Het is verstandig om zodra je werkelijkheid gaat maken van je kinderwens direct te starten met foliumzuur. Dus nu direct beginnen is zeer verstandig.

9. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Vorige week mijn ovulatie gevoeld, als het bloedverlies van de ovulatie 6 dagen later komt zou het beide kunnen zijn inderdaad. Alleen herken ik bloedverlies na mijn ei niet als zodanig, en is dit dus nieuw.
    Ik ga inderdaad vandaag direct starten.

Bedankt voor jullie reacties

10. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Nederlandse vrouwen beginnen vaak (veel) te laat met foliumzuur, zou de overheid veel meer aan moeten doen!
    Zelf ben ik afgelopen zomer al begonnen aan extra vitamines en super gezonde voeding omdat wij begin 2016 wilden beginnen. Advies is idd om er een maand voor de zwangerschap mee te beginnen.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Gelijk beginnen.

Om de juiste spiegel op te bouwen moet je eigenlijk 8 weken voor je zwanger wilt worden al starten..

Deel Deze Pagina