Hallo dames, Ik denk dat mijn ei gisteren is ingenesteld (6dpo), had namelijk bij afvegen gisterenavond lichtrood bloedverlies, vanmorgen vroeg oranje bij afvegen en inmiddels licht roze. Iets krampen in onderbuik en onderrug. Het leek vorige week overigens onwaarschijnlijk dat ik zwanger zou kunnen worden aangezien we geklust hebben 4-5 dagen voor mijn ovulatie. Nu ik spotting heb sinds gisteren en vanmorgen lijkt het verhaal misschien toch wel anders te zijn. Nu wilde ik vragen wat jullie zouden doen met betrekking tot het gebruik van foliumzuur. Nu al starten? Of wachten tot mijn NOD van volgende week na de eventuele test? Lieve groetjes Anita
Als je een kinderwens hebt is het überhaupt verstandig om foliumzuur te slikken. Je hebt namelijk altijd een tekort. Dus ik zou zsm beginnen en blijven slikken.
Volgens mij zeggen ze dat je foliumzuur moet slikken een maand voor je zwanger word. En omdat je niet weet wanneer je zwanger word, ben ik er mee begonnen toen wij voor kinderen gingen! Dus nu al anderhalf jaar geleden..
foiliumzuur "moet" je al slikken voor je zwanger bent. Er wordt aangeraden 4 weken van te voren te starten, dit omdat je een spiegel op moet bouwen. Het kan geen kwaad als je maanden achter elkaar foliumzuur slikt. Dus als je er nog niet mee gestart bent zou ik dit nu zeker doen.
Hoe heb je je eisprong gevonden? Gevoeld? Berekend? Getemperatuurd? Ovulatietesten? Want anders kan het ook een ovulatiebloeding zijn. Dat komt veel vaker voor dan innestelbloed namelijk. Hier bij beide zwangerschappen nooit innestelbloed gehad in elk geval. Het is dus niet iets wat standaard voorkomt bij het ontstaan van een zwangerschap. Hoop voor jou echter dat het wel innestelbloed is en dat je zwanger bent. Het is verstandig om zodra je werkelijkheid gaat maken van je kinderwens direct te starten met foliumzuur. Dus nu direct beginnen is zeer verstandig.
Vorige week mijn ovulatie gevoeld, als het bloedverlies van de ovulatie 6 dagen later komt zou het beide kunnen zijn inderdaad. Alleen herken ik bloedverlies na mijn ei niet als zodanig, en is dit dus nieuw. Ik ga inderdaad vandaag direct starten. Bedankt voor jullie reacties
Nederlandse vrouwen beginnen vaak (veel) te laat met foliumzuur, zou de overheid veel meer aan moeten doen! Zelf ben ik afgelopen zomer al begonnen aan extra vitamines en super gezonde voeding omdat wij begin 2016 wilden beginnen. Advies is idd om er een maand voor de zwangerschap mee te beginnen.
Gelijk beginnen. Om de juiste spiegel op te bouwen moet je eigenlijk 8 weken voor je zwanger wilt worden al starten..