bijna peuter en handschoenen!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door marilouise, 21 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hier een kleine man van bijna 2

ik ben veel buiten te vinden hebben een hond dus zoiezo altijd overdag 2 keer wandelen, regelmatig even naar de supermarkt of naar oma, dus veel op pad nu komt het zoonlief wil echt geen wanten aan, echt niet heb verschillende geprobeerd en hij trekt ze gewoon echt kapot wordt ook helemaal boos. Maar van de week hebben we ook al gehad dat hij liep te gillen van de kou, ze waren echt helemaal rood/paars/blauw van de kou en steen en steenkoud, gevolg allemaal mensen, ja je moet hem wantjes aantrekken en dit is zielig.

Nu heb ik weliswaar vaak nog de buggy bij me zeker met de hond wandelen is gewoon nog echt te ver voor hem een hele ronde ( en optillen is leuk voor even ) nu heb ik de lodger bunker in de buggy gedaan en dat vindt meneer heerlijk lekker zijn handjes eronder houden.

Zijn er meer kindjes die zo een hekel aan wantjes hebben en wat is de oplossing. als die er is !

2. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    hier is er ook 1 die geen fan is van wantjes of handschoenen, ik zeg altijd dat als ie het koud heeft dat ie zijn handjes in zijn jaszak moet doen of anders wantjes aan, nu loopt ie constant met zijn handjes in zijn jas....

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Finn wil ook geen handschoenen aan...krijg hem tot nu toe ook echt niet zo ver. Moet eerlijk zeggen dat hij ook nooit klaagt dat hij het koud heeft..
    Weet niet echt wat je eraan moet doen...

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    J. wil soms wel en soms geen 'sneeuwpakkers' (zo noemt zij handschoenen :D) aan. Als ze ze niet aan wil en ze heeft koude handen, dan zeg ik dat ze haar handen in haar jaszakken moet doen. Soms geef ik haar ook zelf een hand (heb zelf wel handschoenen aan ;)), is maar één hand en het is niet alles, maar het is wel iets en dan wissel ik na een tijdje om. En soms inderdaad in de buggy in de voetenzak.

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik hoop ook voor een oplossing. Onze dame wilt ook niks aan haar handen.

Vandaag een half uurtje door de stad gelopen met haar, en haar handjes waren helemaal blauw/paars van de kou. Ook moest ze vreselijk huilen omdat ze zulke koude handjes had:(

Als we de hond uitlaten wil ze haar handjes nog wel even in haar zak stoppen, maar ook niet voor lang. Om de 5 minunten moet ik haar handjes opwarmen.

6. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
  7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier waren wanten echt geen optie maar handschoentjes wel.
    De kunst is alleen om dan van die hele kleine handschoentjes te vinden.
    Dit jaar draagt ze voor het eerst weer wanten en is ze er wel blij mee.

8. marilouise

marilouise Niet meer actief

Dit is misschien nog wel een oplossing, enig idee waar ze die in de kleinere maatjes hebben ?

Afgelopen vrijdag stond die enorm koude wind er het was echt heel erg koud (gevoelstemp ) en ik moest naar de markt, hij ging zo tekeer en zijn handjes waren zo enorm koud.
    (Nu ben ik wel zo als je eigenwijs bent moet je ook niet zeuren maar dit was wel heftig, had het zelf ook onderschat )

9. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Ik heb ze bij Vogele gekocht: Charles Vögele Shop
    Ik weet niet welke maat, ik heb ze in de winkel gewoon gepast.

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ooh ik herken dit zo, mijn zoon wou ze ook echt niet aan hebben op die leeftijd. Tot hij een keer viel met zijn handen in de sneeuw, toen wou hij ze rapido aan hebben en nooit weer problemen gehad er mee ;)

11. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn zoon wil ook geen wanten aan. Nu heb ik handschoentjes en die houdt hij wel aan. Hij kan nu gewoon zijn vingers gebruiken. Ze zijn erg rekbaar en zijn vingertjes krijg ik best goed in.
    Ik heb ze bij de hema gekocht en het was een 2-pack.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Die handschoenen zien er inderdaad heel handig uit. Ik noem ze altijd "markthandschoenen" omdat de marktkoopmannen ze ook vaak dragen, haha. Maar ik ben bang dat ik ze bij onze zoon nog niet aan krijg. Het kost al moeite om zijn handje in een want te krijgen. Het duimpje krijg ik er al helemaal niet op de goede manier in! Ik snap dus wel dat hij er een hekel aan heeft, maar ik probeer ze in ieder geval op de fiets wel altijd aan te doen bij hem.

13. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hier ook een probleem met de wanten.
    En dus ook huilen als ze zulke koude handen heeft.

Ik zat even na te denken wat je hier nou mee kan.
    Kan je op de wanten geen oogjes, mondje, neusje etc etc erop naaien? Dan lijkt het haast wel speelgoed.:D
    Maar ja hoe lang vinden ze dat dan weer leuk he.:(

14. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    hier gelukkig geen probleem, meneer wil juist erg graag zijn handschoentjes aan.
    Wantjes vindt hij niks omdat hij dan bijna niks kan vastpakken, handschoentjes waren 1 euro bij de Wibra.
    Zijn magic gloves, mini maar je kan ze zover uitrekken als nodig.. (Ze krimpen alleen niet meer :D)

15. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    We hebben handschoentjes gekocht, er zijn er geen die echt klein genoeg zijn, maar bij de wibra redelijk kleintjes gevonden. Die wil ze wel aan, wanten echt niet. En ik leg haar uit waarom ze ze aan moet, dat zou bij jou zoon ook zeker wel moeten kunnen toch. Met de handschoentjes kan ze gewoon alles doen, dus echt veel beter als wantjes.

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier was het krijzen als ik handschoenen aan deed bij Damian. Alsof de wereld verging. Na tijdje was het handschoenen aan, laat m ff janken en als ie ze weer uit doet dan trek ik ze net zo hard weer aan bij hem :p Nu laat ie ze gewoon zitten, dat gevecht wint ie toch niet van mama denkt ie dan :D

Deel Deze Pagina