onzeker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zwanger372015, 19 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwanger372015

28 mei 2015
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo
    ons zoontje is 16 dagen oud.
    afgelopen donderdag is het consultatie bureau geweest .
    ons zoontje spuugt veel voedingen uit en zijn ontlasting is heel hard.
    Moest nu de voeding van 8 uur smorgen en de laatste voeding johannesbroodpitmeel toevoegen.
    Voor die tijd krijgt hij sabsemplex voor de buikkrampjes.

De eerste dagen ging dat erg goed. Zijn ontlasting werd meteen dunner.

nou is ons kindje helemaal geen huiler en slaapt eigenlijk altijd Door.

Maar nu twijfel ik.
    Hij heeft al 2 dagen geen ontlasting meer gehad maar je ziet wel aan hem dat die druk zet. Ook spuugt hij alles weer uit.
    Hij heeft geen koorts en is heel jenellig en heel wakker. Alsof hij niet durft te slapen.
    Hij valt alleen bij 1 van ons op de arm in slaap.

Morgen heeft consultatiebureau inloop spreek uur wil daar heen gaan maar iemand van jullie voor nu misschien tips ?

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Welke voeding krijgt hij nu?
    Sommige baby's krijgen weer obstipatie door jbpm

3. zwanger372015

28 mei 2015
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb de hero standaard 1 die nieuwe blikken en moest je johannesbroodpitmeel van de nitrilon nemen..
    Nutriton heet die.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier ben ik niet kapot van de nutriton.
    Mijn dochter kreeg er ook heel veel krampen van.
    Ik haal hem zelf van kruidvat merk en velen halen hem bij de natuurwinkel.
    Hebben ze je niet aangeraden om anders Hero comfort of Nutrilon Omneo te gaan gebruiken? ( omneo is wel hypoallergeen, hero niet)

5. zwanger372015

28 mei 2015
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik moest dit proberen.
    Ze kwam mweten met een hele waslijst.
    moest hem sabsemplex geven.
    overstappen van avent fles naar difrax
    en johannesbroodpitmeel gaan gebruiken.

De rest dag ging goed maar heb het idee dat het nu alleen maar erger is.

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    :( Sorry ik zou dus zeggen Dr Brown fles en niet de Difrax!
    Sapsimplex werkte niet hier.

7. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Difrax is ook goed tegen krampjes hoor, komt geen lucht in de speen

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Oei oei oei.

Je moet als ouder naar je eigen gevoel luisteren en verder goed voor je kindje zorgen. Verder moeten? Nee.... niet op deze manier en ik kan je hele rijtje zo weerleggen. Klinkt als typisch cb ;)

Sabsimplex.
    Dit heeft net als infacol dezelfde werkzame stof welke lucht bindt.
    Als je op de juiste manier de fles klaarmaakt (koud (kraan) water opwarmen, voeding erbij, roeren, koud water erbij tot juiste hoeveelheid en nogmaals roeren), op de juiste manier geeft (kindje zo rechtop mogelijk en fles zo horizontaal mogelijk zonder lucht in de speen) en ook nog de juiste duur van de voeding (15-20 minuten) met juiste fles/speen zal de hoeveelheid lucht in je baby minimaal zijn en door goed boeren er uitkomen. Daarvoor hoef je dus echt niet elke keer geld uit te geven voor iets wat lucht bindt.

Sommige kindjes doen het prima op avent of difrax. Echter ik ben zelf veel meer tevreden over de dr browns fles. Veel mensen zijn veel positiever over deze fles dan avent of difrax Lees dit topic maar;
    http://www.zwangerschapspagina.nl/voeding/583614-welke-flessen-gebruiken-jullie-ervaring.html
    Echter als je kindje het goed zou doen, waarom overstappen ;)

Johannesbroodpitmeel (jbpm)
    Sommige mensen denken dat jbpm voor van alles goed is. Ik sta er anders in.
    Op de verpakking van nutriton staat dat het jbpm is. Echter als je verder zoekt blijkt dat er maar 30% jbpm in zit. De rest zijn toevoegingen die krampen, diarree of juist verstopping veroorzaken. Je hebt ook pure jbpm, die geeft doorgaans minder klachten.
    Echter de vraag is, waarom gebruik je het?
    Als een baby veel spuugt kan het helpen, maar dan is jbpm pas stap 2. De leefregels horen altijd stap 1 te zijn. Daarnaast werkt het ook vaak genoeg niet.
    Jbpm helpt ook alleen als je het elke voeding gebruikt.

Ik ben van mening; als het goed gaat waarom iets veranderen?

Je kindje spuugt veel. Komt daar verder ook onrust uit voort?
    Sommige babys spugen maar hebben nergens last van. Dan hoef je ook niets te doen.

9. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook nutriton gebruikt op advies, wat een drama! Door de suikers nog meer last van krampen zijn er meteen mee gestopt. Ze kunnen door nutriton ook last krijgen van de ontlasting. We kregen van iemand anders de tip om johannesbroodpitmeel te kopen bij een natuurwinkel.. Dit niet gedaan we waren erg geschrokken van haar reactie op nutriton.. Wij hebben toen verschillende flessen en spenen geprobeerd en kwamen uit op difrax s fles met dental speen.. Een ander kind kregen we er voor terug.. Nu drinkt ze uit dr brown fles met dental speen van difrax en doet ong 15-20 met een fles.. Wij hebben ook veel gehad aan sab simplex! Succes!

10. zwanger372015

28 mei 2015
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    De sabsemplex doet wel goed zijn werk.
    boeren duurde eerder zeker 15 min. Nu gaat dat veek sneller e n heb ik ook het idee dat de meeste lucht weg is.

we warmen inderdaad koud water op in de magnetron.
    We voeden nu wel half liggend half zittend.
    ga strax proberen om hem recht op te zetten.

Ik.merk tot nu toe geen verschil in fles.
    ik vouw eerst het speentje dubbel houd de fles op de kop en laat dan de speen weer los. Dit hebben ze me op het ziekenhuis verteld. Zodat er ook minder lucht i komt.

Na de laatste fles met jhbp slaapt die wel 6 uur Door. Omdat dat nu daardoor komt of omdat hij zo moe is omdat die de hele dag wakker is geweest.

Hij spuugt nu 2x per dag en na elke voeding kokhalst hij maar komt er niks uit. Ook 1 uur of langer na de voeding doet die dat nog.
    Hij wordt er erg onrustig van wordt knalrood elke x en trappelt veel

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Die methode van de speen heb ik nog nooit gehoord, maar lijkt mij ook niet nodig?
    Als je de fles horizontaal aanbiedt loopt er, bij de dr browns althans, hooguit een paar druppels uit. Maar zelfs daar hadden wij geen last van?

Doorslapen is op deze leeftijd een luxe, maar niet een die je met 'afdwingen' door extra middeltjes zoals jbpm in te zetten. En zeker niet als jbpm bijwerkingen geeft waar je baby juist pijn van heeft.

2x per dag spugen is eigenlijk minimaal. Hoeveel voeding geef je? Is het niet gewoon te veel voor hem?
    En ik kijk dan niet naar wat hij totaal mag hebben of wat het cb (nutricia) adviseert, maar wat passend is bij jouw kindje.

12. zwanger372015

28 mei 2015
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga het proberen met de fles !

Doorslapen deed hij voor die tijd eigenlijk ook al.
    Dat deed die al naar 5 dagen. Heel af en toe komt hij om 3 uur maar dan is alleen als die de hele fles niet heeft opgedronken..

we geven hem 5 x 100 ml water 3 scheppen en de laatste fles 120 ml water en 4 scheppen.

totaal 6 voedingen maar hij drink hooguit 3 x de hele fles leeg

13. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Probeer met voeden eens haar tegen je benen aan te leunen.. Dus dat jij of je man ligt op de bank en je benen in een driehoek staan en dan haar rug tegen jou boven benen. Daardoor zit ze rechterop.. Je kan ook een fopspeen tussendoor even in haar mondje doen dat ze even rust heeft.. Kokhalst ze al met fles in d'r mond of als fles eruit is? Onze kleine kokhalst als ze genoeg heeft met speen dus in haar mond er komt dan niks mee verder.. Zolang t spugen een mondje is ong kan t geen kwaad hebben meerdere baby's last van..
    Bij de dental speen van difrax moeten ze veel kracht zetten om er wat uit tekrijgen.. Het gaatje zit tegen t gehemelte aan ipv boven op de speen..

14. zwanger372015

28 mei 2015
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben vandaag consultatiebureau gebelt.
    moeten nu elke voeding johannesbroodpitmeel toevoegen en afwachten tot woensdag. Als het zo blijft moeten we woensdag weer bellen.
    Misschien dan over op andere voeding..
    ff afwachten dus..

Ilz heb het geprobeerd gisteren wat rechter op tegen de knieën hij heeft vannacht Goed geslapen. Maar overdag was het weer drama 😯

15. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Is hij erg onrustig overdag? Onze kleine sliep in t begin nachten goed en overdag drama ook ze was erg onrustig met haar handjes. Zijn rond 6 weken begonnen met inbakeren en slaapt nu overdag ook goed. Misschien kan je het hier ook over hebben met cb? Ben benieuwd wat ze zeggen over johannesbroodpitmeel.. Het kan ook zijn dat de kleine gewoon bij jou/jullie wil zijn overdag. Ze is natuurlijk 9 maanden bij jou geweest😀! Misschien draagzak/doek? Ik heb ook gehoord dat een klok die tikt wilt hebben op de slaapkamer lijkt een beetje op een hartslag deze leggen ze dan onder de wieg/ledikant. Of voordat ie gaat slapen wiegen in je armen en dan op zijn ruggetje zachtjes klopt met 2 vingers zoals een hartslag doet. Wij hebben zelf de klok niet geprobeerd wel t tikken op haar rug en dat ging goed

Deel Deze Pagina