Bijna peuters 19 t/m 23 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Firstbaby, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Hoe gaan jullie met deze bijna peuters om?

Kun je hier ook aangeven wat zijn lengte, gewicht en leeftijd is?

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hoe ga ik met mijn bijna peuter om... Ben heel consequent, nee is nee en als het huilen is negeer ik dit of leidt hem af. Verder is het gewoon een heerlijk ventje die niet moeilijk is maar af en toe gewoon zijn Driftbuien en dat hij zijn grenzen verkend e.d.

Lengte is nu 88 cm.
    Gewicht is nu 12,2 Kilo.
    Leeftijd is nu 21 maanden.

Mijn zoon is erg lang voor zijn leeftijd en met het gewicht wat te licht maar dit komt door zijn lengte dus hij groeit goed.

3. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

23 maanden
    ong. 86 cm
    ong. 10,5 kilo

Hoe ik met dr omga?
    Ze mag veel, laat dr heel vrij, maar wel tot op zekere hoogte.
    Het is ook echt een driftkikkertje, dus probeer zo consequent mogelijk te zijn.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    23 maanden
    93 cm lang
    15,5 kilo zwaar

Hoe ik met haar omga..heel makkelijk. Nee is nee, en soms een tik op de billen of handjes indien nodig. Maar is practisch nooit nodig...ze is gewoon heel lief en kan goed alleen spelen...echte driftbui nog nooit gezien hier!!

5. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Mijn zoontje is deze week begonnen met zichzelf op de grond te gooien als ik 'Nee' zeg. Ik negeer dit en ik heb het gevoel dat het werkt. Maar vind het wel lastig dat hij dit gedrag vertoont.

Hij is nu 20 maanden
    Lengte: Ik denk 82 cm
    Gewicht: 11 kg

6. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    We proberen consequent te zijn en elukkig lukt dit meestal wel aardig. Hij is een makkelijk ventje waarop je niet vaak boos hoeft te worden. En op de grond liggen doet ie wel graag in de winkel ( wij winkelen gewoon verder ;))

Leeftijd: 21-22 maanden
    Lengte: 80 cm
    Gewicht: 12 kilo

Een lekker klein dikkerdje dus 8)

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoi, mijn bijna peuter is bijna 20 maanden, 90 cm en ca 13 kg.

Hij is met vlagen erg "peuterig". Hij kan weken erg voorbeeldig zijn maar dan komen er weer een paar dagen aan wanneer er geen land mee te bezeilen is. Ik ben dan heel consequent al heb ik soms het idee dat het weinig zin heeft omdat hij nog net te jong is om gevolgen van zijn daden te overzien. Maar hij weet in ieder geval wel wat hij aan mij heeft als hij weer eens stout is.

Hij heeft tot nu toe nog geen periode gehad dat hij zich op de grond gooit of aan het hoofdbonken is oid. Mocht het zover komen, dan zal ik er 0 aandacht aanbesteden. Hoe minder je er aandacht aangeeft, hoe minder interessant het is om het te doen.

8. shai

shai Actief lid

16 sep 2008
    119
    0
    0
    conductrice
    vleuten
    mijn dochter is nu 19,5 maand
    87 cm
    12,5 kilo
    en de driftbuitjes beginnen een beetje te komen, we laten haar verder redelijk vrij haar gang gaan er zijn dingen wat echt niet mag maar dat weet ze dan ook
    en op dit moment zit ze erg in een mama fase maar ik heb dit al bij meerdere kindjes van die leeftijd gelezen

9. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Zoontje van net 19 maanden, met 18 maanden woog hij 9,5 kilo en was 78 cm. Een klein, fijn ventje dus.

Huilen als hij zijn zin niet krijgt, komt regelmatig voor, meestal probeer ik het te negeren of hem af te leiden. Qua eten echt al weken weer een lastige peuter, alleen maar "koek... koeeeek" roepen en geen warm eten. Verder op de dag lekker ondernemend en sinds kort al regelmatig op het potje plassen, soms al op de wc.

10. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    dochter 19 maanden.
    77.5 cm
    9.3 kilo ( ja ze is erg licht)

wij proberen ook consequent te blijven.
    ze mag wel vrij veel maar nee is ook echt nee

11. Tamio

Tamio Niet meer actief

Bijna 24 maanden, 90 cm en ca 14 kilo.

Ik betrek haar bij veel dingen, laat haar veel meehelpen; koken (dan mag zij bv de groenten en aardappels wassen), poetsen, boodschapje dragen. Dat vind ze geweldig.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dochter van ruim 19 maanden
    gewicht: +/- 10,8 kilo
    Lengte : +/- 84 cm

Kan lief en rustig puzzelen en sinds een paar dagen kleurt ze ook érg graag. Maar vind het op veel momenten ook moeilijk om alleen te spelen.
    Zit weer in een fase (hoop ik) dat ze zichzelf pijn doet, knijpen, slaan, bonken *zucht* en roept dan ook 'au!'. We negeren dit soort dingen, maar het lijkt weinig resultaat te hebben. Als ze ons knijpt, zetten we haar 1 minuutje op de grond.

Verder vind ze buitenspelen helemaal leuk. Dus wat dat betreft probeer ik wat vaker met haar naar buiten te gaan. Zodat ze lekker zelf rond kan lopen en rennen. Best moeilijk nu, want ik ben morskapot door die paar weekjes zwangerschap.

Verder vind ze het leuk om : kranen, potjes, flesjes en deurtjes open te draaien, haar handen in te smeren met iedere willekeurige creme, tanden te poetsen (en op het krukje te staan) , in schoenen te lopen van papa of mama.
    Praten gaat ze langzaamaan wat meer doen, maar is nog niet geweldig. Veelal klanken nog steeds en niet echt woordjes.

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ze vertonen vrijwel allemaal hetzelfde gedrag he? als ik dit zo allemaal lees :D Op de grond gaan liggen als hij boos is gebeurt hier inm. ook. En ook in de winkel ;) Ik negeer dit ook en winkel mooi verder, 10 tellen later staat hij alweer op en loopt alweer naar mama toe ;) Het negeren moet je even leren, maar ik kan het inm. Goed :D Willen jullie bijna peuters nog wel in de wandelwagen/buggy? mijn zoon nl niet meer... dan heb ik drama's! De wandelwagen staat inm. hier achterin het hok, gebruik het bijna niet meer alleen voor de langere wandelingen.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik kan zelf geen lange stukken wandelen ;) dus dat doen wij hier zelden. Dus ook hier wordt de buggy nog maar amper gebruikt... Hoewel ik wel een polsbandje heb gekocht, wat we af en toe gebruiken.

15. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Lisa heeft dat ook gehad dat ze niet meer in dr buggy wilde, vooral zo rond de 17/18 maanden.
    Maar aangezien wij een hond hebben die gewoon elke dag een grote ronde moet lopen moet ze er dan toch in van me, dan krijst ze maar heel de weg ;)
    Maar sinds ze nu samen met dr zusje in de duowagen zit gaat dta wel beter, verder hoeft ze er nooit in, mag ze altijd lopend mee, alleen dus 1x per dag metd e grote ronde.

Lisa heeft ook vanaf de 14 maanden van die vreselijke driftbuien dat ze zich op de grond gooit en met dr hoofd op de stenen gaat bonken, met als gevolg een heel blauw hoofd, latsig hoor, negeren werkt dan echt niet bij dr, ze houdt het echt een uur vol en dan houdt mama het niet meer vol :) Afleiden helpt beter bij haar.

16. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mijn dochter is bijna 19 maanden. Ze is nu ongeveer 90 cm en gewicht zal wel zo'n 12 kilo zijn.

Mevrouw is heel driftig en weet goed wat ze wil. Ik ben streng, maar rechtvaardig en consequent. Als ze echt heel stout is, bijvoorbeeld iemand slaan dan moet ze op de mat, net als haar grote broer en ik moet zeggen dat dat goed werkt. Verder probeer ik geen aandacht te schenken aan driftbuien, laat haar lekker uitrazen. Momenteel vindt ze het helemaal geweldig om overal bij te helpen. Dat laat ik haar ook zoveel mogelijk doen. Kleuren vind ze ook leuk, en samen met haar broer een treinbaan bouwen met de rails. En de loopauto is favoriet, daar scheurt ze de hele kamer op door.

17. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    20mnd
    13 kilo
    86,5 cm

als hij iets niet mag waarschuw ik hem doet hij het nog een keer gaat hij in de hoek.
    nee is nee.
    hij zit nu echt in de uitprobeer fase hoe ver kan ik gaan, is erg vermoeiend...
    probeer hem veel mee te laten helpen..
    in de buggy wou hij niet maar nu weer wel...

18. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Zoon Dean van 20 maanden
    Gewicht: +/- 13 kilo
    Lengte:+/- 86 cm

Hij is een aktief knulletje en is dan ook de hele dag in de weer met van alles en heeft geen minuut rust: Van alles ontdekken: Vaatwassers, overal op en in klimmen, nu steeds meer praten (met name de hele dag t nieuwste woordje: UIT! En dat ook in praktijk willen brengen (lichtknopjes aan/uit)
    Hij wil de hele dag overal mee helpen, in de keuken, stofzuigen, de was opruimen etc
    Het is wel een driftig ventje...als ie z'n zin niet krijgt idd op de grond heel hard huilen. Echt pijnigen doet ie niet echt (alleen een enkele keer als ie echt de pe in heeft zichzelf tegen de rand van de box aan gooien)
    Ja, de box hebben we nog...hij zit er nog amper in (alleen soms als ie echt niet handelbaar is en ah einde vd dag ff als rustmoment met z'n drinken)
    Eten is op het moment: DRAMA!:x Alles met sliertjes (bahmi, pasta ) gaat redelijk zolang hij er zelf maar een kliederboel van mag maken
    Groenten is NEE, NEE en fruit (met name bananen) is ie verzot op en de fruitschaal is niet veilig ;)

De buggy /kinderwagen gaat hij al vanaf z'n eerste niet meer in want hij is veelste bewegenlijk en wil verkennen en doen.
    Vermoeiend wel heel erg ....met name omdat ik nu zo ver zwanger ben, een enorme toeter heb en t manneke toch echt soms heel ondeugend is (PPP)

Waarschuwingen zijn: 1,2,3 tellen ...en bij 3 en niet luisteren of op de trap of in de box en verder proberen concequent te zijn ...wat soms niet meevalt
    Hij is erg aan t uitproberen ...met name bij mij /z'n moeder

Mirre

19. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ohh wat naar. Dit lijkt me nog lastiger. Die van mij gaat op de grond liggen uit boosheid, maar bonkt niet met zijn hoofdje op de grond. Latig hoor, ik zou het ook niet kunnen aanzien hoe mijn kind zichzelf een blauw hoofdje bezorgd..

20. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Hier wordt de stokke kinderwagen nog volop gebruikt. Mijn jochie heeft nooit gezeurd dat hij er niet in wil. Maar wat ik tegenwoordig wel doe. Is hem laten lopen/rennen naar de speeltuin of naar de supermarkt en op de terugweg gaat hij in de wagen, meestal is hij dan ook heel moe..

We zijn net terug van vakantie en we hadden een buggy meegenomen, maar hij vond het verschrikkelijk om in die buggy te moeten zitten. Continu zeuren.. ik weet niet of het door de omgeving kwam of doordat hij de buggy niet gewend is.

Deel Deze Pagina