Do's and don'ts succesvol zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MFI, 26 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MFI

MFI Lid

25 apr 2015
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar do's en don'ts om succesvol zwanger te raken.
    Om de dag vrijen is mij natuurlijk bekend en 15 min blijven liggen ook, maar verder???

2. Koon

Koon Niet meer actief

Foliumzuur slikken en niet roken/drinken.
    Meer kan je de eerste tijd niet doen denk ik.

3. Ikke88

Ikke88 Actief lid

15 dec 2014
    327
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je temperatuur bijhouden en ovulatietestjes gebruiken zo weet je echt precies wanneer je eitje gaat springen en dus gemeenschap moet hebben, succes!!

4. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Do: foliumzuur, en eisprong proberen te ontdekken, cyclus bijhouden, zijn handige apps voor op je mobiel . Zo nodig alvast stoppen met roken.

Dont: alcohol, eigenlijk ook je partner.

Andere do: plan leuke uitstapjes en geniet van dingen die je zwanger of met kindje niet of minder makkelijk kan. Mocht het niet snel lukken heb je andere dingen om naar uit te kijken.
    (dagje sauna, pretpark, vakantie, lekker uiteten)
    had zelf voor as kerst (duik)reis naar Filipijnen gepland, nu blijf ik thuis en vind ik het helemaal niet erg! :)

5. Loessje1987

Loessje1987 Bekend lid

16 jan 2015
    820
    168
    43
    Vrouw
    Ik raakte juist zwanger de ronde dat we geen ovulatie testjes gebruikten ;):p
    Leef gezond, geniet, en heb geen stress :)

Hoop voor je dat je snel zwanger bent!!

6. MFI

MFI Lid

25 apr 2015
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben begonnen met ovulatietesten en die zijn heel duidelijk. Ik rook en drink niet en heb dat nooit gedaan. Ik slik zwangerschapsvitaminen. Moet ik bepaalde dingen juist wel of niet eten?

7. MFI

MFI Lid

25 apr 2015
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje Loessje! Ik hoop het ook! :) Hoop ook dat alles bij jou goed blijft gaan!

8. Anneuhuh

Anneuhuh Lid

9 dec 2013
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Nu ongeveer ander half jaar van de pil af.. drukke periode gehad (huis gekocht, verbouwing e.d.). Wel bewust gestopt met de pil, maar gek genoeg nooit gemeenschap gehad op de momenten dat ik mijn eisprong had (had een cyclus kalender app) Ergens denk ik, ach.. logisch dat ik niet zwanger raak dan, maar soms maak ik me wel zorgen.... Dit is de eerste maand dat we eens bewust in de gaten gaan houden wanneer mijn eisprong is.... Spannend! Ben nieuw hier overigens, dus mocht ik mijn bericht totaal op een verkeerd forum plaatsen, sorry! :)

MFI, succes! Ga morgen direct naar de winkel om foliumzuur te halen. Ik dacht trouwens dat dit goed is om te slikken voordat (en tijdens natuurlijk) je zwanger wordt, i.v.m. verhoogde kans op 'afwijkingen'. Foliumzuur zorgt er niet voor dat de kans dat je zwanger wordt verhoogt toch?

9. Loessje1987

Loessje1987 Bekend lid

16 jan 2015
    820
    168
    43
    Vrouw
    Dank je MFI!

Ook heel 'toevallig' einde vd vorige ronde begonnen met Compleet Mama vitaminepillen, deze bevatten alles wat je nodig hebt als je zwanger wilt worden, zwanger bent of wanneer borst voeding geeft :) daarvoor slikte ik alleen foliumzuur...

Oh ja ik was eerst ook echt een koffieleut, nu sinds anderhalve maand probeer ik max 3 kopjes per dag te drinken... of dit alles heeft bijgedragen bij het zwanger worden weet ik niet maar t is wel heel toevallig allemaal haha :p

10. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Vorig jaar april spiraaltje eruit, wel etos zwanger worden pillen gebruikt, en 17 december een positieve test. Soms om de dag gevreën, soms om de 3 dagen, ik geen alcohol en roken.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.962
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Do: seks
    Don't: Anticonceptie / ongezonde levensstijl

We kunnen het allemaal heel ingewikkeld maken, maar dat is uiteindelijk hoe je zwanger wordt.

En ja, ik heb ook wel getemperatuurd en met de benen omhoog gelegen toen het allemaal wat langer duurde. En ik ben me er van bewust dat er mensen zijn die een beetje of erg veel medische hulp nodig hebben om zwanger te raken. Maar om daar bij voorbaat al vanuit te gaan is in de meeste situaties niet nodig. De meeste mensen worden 'gewoon' zwanger van seks. En als je dan de alcohol laat staan, foliumzuur gebruikt en gezond eet, minimaliseer je de kans opeen aangeboren afwijking voor zover je daar zelf invloed op hebt.

Dus vrij met elkaar en geniet ervan en wacht gewoon een aantal maanden tot een jaar af wat er gebeurd. En daarna kun je altijd nog naar allerlei kunstgrepen gaan kijken.

12. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon leven zoals je dat altijd deed/doet? ;)

13. priss

priss Lid

6 sep 2014
    16
    0
    0
    Wij hadden de instelling van als het komt dan komt het.

Hebben niets uitgerekend, geen testen gedaan, niet om de dag sex gehad. Etc.
    Gewoon wanneer wij zin hadden.
    Eerst een stress volle periode gehad van een half jaar. Nadat dat afgesloten was was ik binnen 2 maand zwanger.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Foliumzuur gebruiken, je ongesteldheid in je agenda of iphone zetten en eerst maar een paar weken/maanden zonder al te veel zorgen beginnen! Genieten van het samen zijn en vooruit dromen. Temperaturen, ovulatie sticks, ik zou het echt niet bedenken om direct mee te beginnen! Dat kan altijd nog als het wat langer duurt, toch?

15. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Do: 6 weken van tevoren 5 mcg foliumzuur slikken en eventueel extra prenatale vitaminen en dit slikte ik de hele zwangerschap door. Zo gezond mogelijk leven, dus niet roken, drinken etc. En seks is wel handig ja haha. Ik voel mijn eisprong altijd, dus had 'm snel te pakken ;)

Don't: teveel stressen als je net begonnen bent. Als je al langer bezig bent kan ik me voorstellen dat dit niet mogelijk is, maar de eerste paar rondes zou ik vooral genieten. Goede tip ook om vooral leuke dingen te doen. Het is zo spannend allemaal, dan kun je best wat afleiding gebruiken :)

16. Logan

Logan Niet meer actief

Do: foliumzuur slikken, vrijen en gezond leven.
    Don'ts: roken, alcohol drinken en drugs gebruiken.

In het begin zou ik lekker vrijen wanneer je zin hebt, met enige regelmaat natuurlijk. Later kan je altijd nog ovulatietesten gebruiken enzo. Succes.

17. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Do: sex + foliumzuur
    Don't: condooms gebruiken ;) (of andere vormen van anti conceptie)

voor de rest, je leven leven zoals je altijd deed! Ook als het wat langer duurt :)

Op je kop slapen, 15x een rondje rennen, 10 min voor je eisprong, een dansje doen net na je eisprong, dieet aanpassen enz.. het helpt toch niet :)

Maar vooral ook je gevoel volgen en dingen uitproberen en aanpassen waar jij je goed bij voelt.

En vergeet niet te genieten van de nu tijd, je leeft maar 1x, en ook als het niet 1,2,3 lukt, is het zinloos om stil te blijven staan, je mist alleen veel van je leven!

18. Dandelion87

Dandelion87 Actief lid

30 aug 2014
    185
    7
    18
    15 minuten blijven liggen? Dat is onzin hoop ik want ik ga daarna echt niet 15 minuten blijven liggen haha. Ik zie wel wanneer het zo ver is en als het dan écht te lang duurt kun je dat soort dingen altijd nog proberen toch :)

19. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Hoezo geen 15 minuten blijven liggen, dandelion?
    Spring jij na de sex meteen uit bed dan? Lekker romantisch....

20. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    :p:p:p Ik lees even mee hoor, altijd leuk om tips te lezen. Ik ben ook zo'n doos die alles in één keer goed wil doen. Maar zo gaat dat natuurlijk niet met kindertjes krijgen.

Ik heb ergens gelezen dat je het beste kunt blijven liggen en in de tijd dat je daar toch ligt je vent je kan laten verwennen. Als je klaar komt zou de baarmoeder het mannelijke goedje naar binnen zuigen. Ik heb geen idee of dit zo is, maar het lijkt mij niet erg om te proberen:D

Deel Deze Pagina