ik zit vandaag op 7 dpo. mijn lf is 10 dagen. en vanochtend kreeg ik ineens de aandrang om een test te doen. nou vond ik het zonde om er een zwangerschapstest tegen aan te gooien, dus ik dacht ik pak een ovulatietest.... ik heb er eigenlijk een hekel aan om dit te doen, maar ik dacht, nou ja voor deze keer....maar nogmaals, ik ben hier totaal geen voorstander van. en nu blijkt deze test ruim binnen 10 minuten bijna positief uit te slaan....de teststreep is bijna even donker als de controlestreep. ook is mijn temperatuur iig 0.2 graden hoger dan voorgaande maanden. toen was het steeds 36.9 en nu 37.1. deze temperatuur had ik ook toen ik zwanger was... de zwangerschapstesten die ik nu toch ook maar gedaan heb zijn zoals verwacht negatief. maar volgens mij kan ik helemaal niet zwanger zijn, want we hebben op 4 november geklust en op 10 november was mijn eisprong. daar zit volgens mij een te lange tijd tussen. of er was een heel sterk zaadje . verder heb ik helemaal geen klachten zoals ik normaal wel heb. behalve dat ik heel warm aanvoel maar het erg vaak heel koud heb, alsof ik koortsig ben. dit had ik ook toen ik zwanger was. vreemd hoor..... wat denken jullie? hij is in het echt iets donkerder dan ik hier zie.
Hoi, Ik wil het je niet moeilijker maken.... Dit heb ik ook een keer eerder gehad, zo te zien aan de foto, met precies dezelfde ovulatietest. 10 dagen na eisprong was deze positief. Dit is nu misschien 8 maanden geleden, maar ben nooit zwanger geweest! Heb er niet al te veel vertrouwen in, vooral omdat de zwangerschapstest negatief is.
hier heb ik een foto van de andere ovu test (van die 'groene' heb ik toen geen foto gemaakt). Deze maakte ik omdat ik dacht dat de eerste ovu test niet klopte, 2e merk ovutesten bevestigde het zelfs. ondanks dat werd ik gewoon ongi! * RONDJE=controlestreep, VIERKANT=teststreep
bedankt voor je antwoord. ik zie de foto helaas niet. ik moet ook zeggen dat ik helemaal nergens op reken, want volgens mij er een te lange tijd tussen gemeenschap en eisprong gezeten. maar ik vind nu juist die hoge temperatuur zo vreemd en nu dan die test. ach ik wacht het af en ik zie het wel.
Een bijna positieve ovulatietest bestaat niet. Hij is of positief of negatief. In dit geval is hij dus negatief, aangezien de streep niet even donker of donkerder is dan de controlelijn. Je hebt altijd een bepaalde hoeveelheid LH in je lichaam, dus je kunt gedurende je hele cyclus een streep op een ovulatietest krijgen. Dat zegt echter niks over een eisprong of een zwangerschap.
ovulatie testen reageren in de ochtend altijd postiever. ongeacht er lh in je urine zit. ( volgens mij maak je lichamelijk alijd een beetje lh aan en is dat in ochtend urine meer geconcentreert ) toen ik zwanger was en teste met een ovulatie test knalde deze ... en dat zie in niet bij deze
het was vanochtend niet mijn 1e urine. buiten mijn eisprong om heb ik inderdaad vaak een 2e streepje, maar die is vele malen lichter dan deze. ik vind het gewoon wat vreemd omdat het heel erg verschild van voorgaande maanden, en dan vooral mijn temperatuur die veel hoger is dan normaal. maar ik zie het wel of het positief is of niet. ik reken nergens op. want ik denk nog steeds dat het niet kan.
Ja ik heb daar dus weer een postief verhaal mee.. dat was op een zaterdag avond in maart '10 en vrienden van ons kwamen op bezoek.. ineens zeiden ze tegen mij JEZUS S.... BEN JIJ ZWANGER OFZO? dus ik "Nou bedankt! ben ik zo dik?" maar ja hun 's avonds weg en ik dacht, nou heb geen zw in huis, dan maar een ovulatiestest en die was dus positief, de volgende dag op een zondag ben ik 3 dorpen verderop (waar het koopzondag was) een zw test wezen halen en ja hoor zwanger! het resultaat ligt nu lekker hier in zijn bedje te slapen
Ik heb dezelfde ovutest ook eens gedaan een dag of 8 na ovulatie. Deze viel positief uit en ik voelde me ook echt zwanger. Toch werd ik gewoon ongi. Ik hoop natuurlijk dat het voor jou anders afloopt! Ik ben benieuwd!!