Ik denk idd dat je referentiekader dan ook al heel anders is. Hier was zoon met 2 jaar (en een maand) 15 kilo en 92 cm. Wel de reden dat we voor een achterwaartse vervolgstoel hebben gekozen.
Tot 2 jaar? Is je kindje niet zo heel lang dan? Of misschien de lengte vooral in de benen? Mijn dochter groeide met 10 maanden echt met haar hoofd boven de rand uit en ze paste gewoon niet lekker meer in de maxi cosi en paste al heel prima in de pearl dus vandaar al vroeg gewisseld. Maar als je kind nog lekker zit en goed past is het fijn dat de maxi cosi zo lang kan.
Wow! De maxicosi die wij hadden (pebble plus) is tot ongeveer 75 cm. Dat was mijn zoon met 8 maanden. Hij is met 9 maanden over gegaan naar de vervolgstoel. Met net 2 jaar was hij 94 cm
Haha ja mijn oudste is echt een inimini. Ik ga er dus ook niet vanuit dat alle kinderen er 2 jaar inpassen. Maar nichtje en neefje zaten boven de +2 lijn en pastten ook gewoon 14 maanden in de pebble.
Hier zit ze nog steeds heel af en toe in de maxicosi, maar ze heeft er zeker tot bijna 80cm en 11kg altijd ingezeten. (19 maanden). Inmiddels is ze 86cm en 12kg.
Hihi mijn dochter was met 11 maanden net zo groot als jouw dochter met 19 maanden. Overigens zet ik haar ook nog wel eens in de maxi cosi, dan drinkt ze zelf d'r fles, dat lukt d'r zittend nog niet, maar omdat d'r kruin boven de rand uitsteekt inmiddels dus niet meer veilig in de auto. Hier zou dus zelfs tot 14 maanden in de maxi cosi geen optie zijn.