Bijna tegroot voor de kinderwagen bak wat nu (4 maanden oud)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door anderea, 19 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik denk dat veel toekomstige mama's er gewoon niet bij nadenken, over de grootte van de wagenbak

Wij hebben de mura 4, ik wist wel dat dit een goeie grote bak was.. Na 5 maand paste ze er nog wel in, maar ze lag er niet meer graag in.. Plat liggen en niks kunnen zien.
    Daarom hebben wij de buggy uitgehaald.

2. anderea

anderea Lid

23 sep 2014
    70
    0
    0
    Coach van een sport groep
    Nijmegen
    Ik heb gewoon grote bak het enige wat dat kleine boefje steeds doet is zich zelf afzetten en dan bonkt zijn hoofd steeds tegen de boven kant. Ik hoop eigelijk dat ze enorme groeispurt nu even op een lager pitje door gaat en dan kunnen we nog even zo door. En op mijn kinderwagen kan de maxicosi niet, we hebben een grote auto dus altijd de bak mee genomen:) adapters niet bij gekocht omdat ik er geen voorstander van ben

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Dit begrijp ik nu echt niet. Ik ga er vanuit dat je de risico's van te vroeg in de maxicosi niet kent.
    En anders...tja..

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.277
    6.191
    113
    Nou inderdaad. :$
    Mijn zoontje vind pizza ook veel lekkerder en ik veel makkelijker dan bijv. Aardappels groente vlees.
    Wordt dan elke dag pizza hier denk ik.:p

5. tuc

tuc Niet meer actief

"Want ik vind het wel makkelijk hihi"

Echt sommige dingen zal ik nooit begrijpen.

Ts, liever met kromme beentjes dan te vroeg over hoor...zou zeker tot een maand of 5 wachten, maar liever 6 maanden.

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Snap ik ook niet. Bovendien kunnen ze nog de rest van hun leven zitten. Geniet toch van de fijne beschermende ligbak..

7. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Het hangt denk ik heel erg van de ontwikkeling van je kindje af. Qua lengte past mijn zoontje nog net in de bak, ook omdat hij vaak wel met rechte benen ligt. Hij tilt dan zijn hoofd en schouders gelijktijdig met zijn benen op om te kijken. Ik ga dan niet die 3 centimeter nog uitzitten in de kinderwagenbak als hij het niet naar zijn zin heeft. Ik heb net het zitje in ligstand geïnstalleerd en hij kijkt zijn ogen uit!

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb een kleine Quinny bak.
    Onze dochter paste daar met 7,5 maand nog in maar toen heb ik toch maar ingebouwd zodat ze kon kijken. Onze zoon is een grote jongen en vindt het heerlijk in de bak.

Ik wil ze zo lang mogelijk plat hebben dus pas als hij helemaal klem ligt of het niet meer leuk vindt gaat ie eruit. Ik denk over een maand of 2.

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Dat men de wagenbak te klein zou kopen klopt niet helemaal. Ik heb na 2 kleine baby's nu een heerlijk mannetje dat boven gemiddeld is. Dit wist ik tijdens mijn zwangerschap niet en was dus ook niet voorbereid.
    Ik heb een mutsy wagen en daarvan is de bak niet groot en ik ben bang dat het niet tot 6maanden gaat passen. Ik ben gelukkig gastouder en heb ook een duowagen (tandem) met babynestje dus ik denk dat ik op mn werkdagen veel aan de wandel ben en op mn vrije dagen wat minder totdat hij goed in de wandelwagen kan. De maxi cosi op de wagen heb ik in totaal (dus vanaf de oudste) denk ik een keer of 10 gedaan. Bij yoshua eigenlijk nog het meeste vanwege de zwemles van mn dochter en een kleedkamer die beneden was en geen lift.
    Ik ben mede door de fysio die mn middelste gehad heeft als baby een groot voorstander van plat liggen tot een maand of 6 de spieren moeten zich nog ontwikkelen en gaat van boven naar beneden. Volg je kindje al is dat niet altijd de makkelijkste weg.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    mensen vergelijken het liggen in de wandelwagenbak met het liggen in de wieg. dat is fout. in een wieg moeten ze inderdaad wat ruimte hebben aan boven en onderkant zodat ze gestrekt kunnen liggen. maar daar brengen ze ook heel wat uurtjes in door.

in een wandelwagenbak liggen ze geen uren per dag te slapen. in een wandelwagenbak is het dus ook totaal niet erg als ze "krap" liggen en hierdoor met kromme/opgetrokken beentjes liggen. een wandelwagenbak is dus absoluut niet te klein als ze gestrekt liggen en geen of weinig ruimte meer hebben. is dus ook geen reden om kleine te vroeg over te zetten naar de wandelwageninzet of nog erger, de maxi cosi.
    in de wandelwagenbak kunnen ze zich nog draaien en nog enigszins vrij uit bewegen. in een wandelwagen inzet of maxicosi zitten ze opgepropt en vast in een tuigje.
    zie hier in de buurt al mensen rondlopen met kleintjes van 2-3 maanden in de inzet. soms al half zittend. want:" dat vinden ze zo leuk, ze kunnen alles zien en wandelen is zo veel leuker ;)
    jammer, dan vinden ze het maar niet altijd leuk in die wandelwagenbak. shit happens. er zullen nog veel meer tijden aankomen waarin ze iets niet leuk vinden. moet tegenwoordig maar snel snel. zo snel mogelijk zitten dus we duwen kind in een bumba stoeltje, zo snel mogelijk in de wandelwageninzet want dan kan hij rondkijken, zo snel mogelijk ermee fietsen.

11. anderea

anderea Lid

23 sep 2014
    70
    0
    0
    Coach van een sport groep
    Nijmegen
    Mijn mannetje vind het heerlijk in de bak. Heb ook een leuke speelgoed boog en dat is altijd een feest als hij die ziet. Ik vind het gevoel zo heerlijk dat ze echt nog baby zijn als je naar fase 2 gaat dan gaat zo snel het baby zijn er af en dat irritante zonnetje dan steeds in het gezichtje lijkt mij. Hier loopt ook al een vrouwtje met een heel kleintje al in fase 2 ik denk omdat tegenwoordig al heel veel en snel dingen verwacht worden van een kind en mensen niet meer zo veel geduld hebben. Ze worden al zo snel groot. Maar grappig dat zo veel verschillende meningen zijn op zo'n topic.

Deel Deze Pagina