Onze kleine man wordt in juli twee, maar heeft nog heel weinig tanden. Hij heeft twee boventanden en twee onder tanden en hefet nu 3 kiezen (nog geen hoektanden). Is dit vreemd? Hebben jullie kindjes dit ook gehad? Gelukkig valt het niet zo op omdat hij mooie voortandjes heeft, maar ik vind het toch wel erg lang duren.
Hi! Don't worry! Komt vanzelf. Die van mij kreeg ook pas heel laat tandjes. Nu heeft ze er 4 boven en 4 onder, en 4 kiezen. Terwijl de rest van dezelfde leeftijd (bijna 2) een mond vol hebben! Ik heb het eens op het cb gevraagd, en zij zeggen ook dat het maar heel zelden is dat er voor het 4e jaar nog geen vol gebit is. Heb geduld zo blijkt maar weer!
mijn dochter is 2,5 een heeft sinds kort hoektanden.... de kiezen zijn nog niet compleet dus komt vanzelf
Ik heb zelfs eens gelezen dat hoe later de tanden doorkomen, hoe sterker het gebit is. Dus eigenlijk is dat best positief Het zal vast goedkomen. Volgens mij is er tot het 4e jaar nog geen reden voor 'paniek'.
Nee hoor, geen zorgen. Hier zijn we ook nog altijd bezig tanden te verzamelen, Nou ja, het is wel al bijna compleet nu hoor.
Komt vanzelf hoor, geloof dat mijn broer ook heel laat was met zijn tanden was 3 jaar toen de kiezen kwamen en was laat met wisselen en heeft geen verstandskiezen gekregen haha. Maar heeft wel een goed en stevig gebit nu! nooit gaatjes e.d. Mijn zoon heeft alles al compleet zelfs de laatste kiesjes zijn er al. hij is vrij snel... ik hoop dat hij niet een zwak gebit krijgt later.
heb het inderdaad ook gehoord van hoe later, hoe sterker het gebit. Ik hoop het voor hem want ik heb helaas niet zo'n sterk gebit... Ik dacht dat ze eerst altijd hoektanden kregen voor de kiezen, blijkbaar niet, of mijn mannetje doet het niet in de standaard volgorde