Bijna twee jaar...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Druif78, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Leuk onderwerp!
    Onze dochter wordt in februari 2 jaar. Wat vliegt de tijd!

- wat eet/ drinkt hij/ zijn op een dag?
    "s ochtends melk en een broodje, fruit, een tussendoortje.
    's middags een broodje en sap, tussendoortje
    's avonds avondeten en een toetje.
    Voor het slapen gaan een beker melk.
    Ze eet brood prima maar warm eten heel slecht.

- slaapt jouw kind nog tussen de middag?
    Ik leg haar altijd op bed maar deze week is ze aan het spoken. Normaal slaapt ze wel een uur of wat langer.

- Waar speelt hij/ zij mee?
    Met puzzels! Ze kan erg goed puzzelen en legt een puzzel van 45 stukjes zo in elkaar. Verder speelt ze met haar houten trein, Jip en Janneke boekjes, een kookstel en graag met balonnen (die kun je laten zweven als de stofzuiger aan is, erg leuk spelletje!)

- welke lengte/ gewicht en kledingmaat?
    Bovenkleding maat 92, broeken maat 92, schoenen maat 22.

- Zonden?
    TV kijken is erg leuk. Vooral Nick jr. Soms een beetje te veel. Wat ook erg lekker is , is een chocoladetoetje of een stukje Kitkat.
    Ach als dat alles is...

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Leuk topic;). Ons zoontje is nu 22 maanden.

Eten/Drinken op een dag:
    ontbijt: beker melk + 1 boterham
    tussendoor: thee/diksap met fruit
    lunch: 2 boterhammen met beker melk
    tussendoor: rozijntjes, ontbijtkoek, fruit, liga, rijstewafel etc.
    avondeten

Slaapt je kind nog tussen de middag:
    ja, gemiddeld 1,5 uur. S'nachts klokje rond

Waar speelt je kind mee:
    zelf spelen vindt hij soms lastig. Maar vooral zijn auto's zijn favoriet in alle soorten, vormen en kleuren. Mega blocks, Little People en zijn treinbaan. Verder boekjes lezen, tv kijken.

Lengte/gewicht en kleding maat:
    84cm, 11,5 kg. Kleding maat boven 92 en onder 86. Ligt ook aan het merk.

Zonden:
    dat hij soms zijn zin wilt doordrijven of als hij zijn zin niet krijgt hij driftig wordt.....;)

3. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Jayro wordt 12 maart 2 jaar.. is toch ook al wel bijna? ;)

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier ook een meisje uit februari 2009..

Eten/drinken;
    's Ochtends bambix granenpap of 1-2 boterhammen, tussen de middag 1-2 boterhammen, 's avonds eet ze vrij veel, vooral pasta, aardappels en vlees. Losse groenten vindt ze niet geweldig. 1 stuk fruit en soms een soepstengel/peperkoek.
    1-2 glazen melk, en 2-3 glazen limonade (ranja).

Slapen;
    's nachts van +- 20.00 tot 9.00, overdag nog zo'n 2-3 uur.

Spelen;
    Ze kan erg goed zelf spelen. Favoriet is haar keukentje met servies ed. Ze doet heel veel rollenspellen, met ons maar ook met haar knuffels. Ze is ook graag buiten, en dol op dansen en muziek (maken en zingen).

Lengte/gewicht en kledingmaat;
    Ze zal zo'n 10-11 kilo wegen en is ruim 85 cm. Vrij licht voor haar lengte. Ze zit in maat 86-92 (boven) en 80-86 (onder).

Zonden;
    Ze is heel makkelijk en luistert goed. Nog geen driftbuien gehad hier. Wat dat betreft herken ik het verhaal van Janneke21 wel. Ze kan heel goed praten, dus makkelijk duidelijk maken wat ze wel en niet wil. Wel kan ze af en toe flink zeuren.
    Ze is dol op filmpjes kijken (tv en computer/youtube) en duimt vrij veel overdag (niet tijdens het slapen). Dat proberen we nu een beetje af te leren...

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Leuk om te lezen allemaal!
    Valt me op dat ze rond deze leeftijd ook veel rollenspellen gaan spelen. dat herken ik nog niet zo, een beetje maar. Hij speelt veel met zn knuffelbeer en dan laat hij zn beer een hapje mee eten. Soms als ik wil dat hij zn tandenpoetst bijv doe ik het eerst bij de beer en dan pikt hij het vaak wel bij zichzelf ;)

Onze zoon maakt momenteel wel een sprongetje qua praten. Veel napraten en met meerdere woordjes. Geen idee of hij daar minder driftig door zal worden, zal wel uitmaken als hij zich meer kan uiten, maar het is altijd al een temperamentvol kindje geweest hoor!

Ook valt me op dat mijn zoontje best klein is en kleine voetjes heeft vergeleken met anderen, haha!

Drinken jullie kindjes al goed uit een open beker?
    Die van mij alleen aan tafel of als hij stil staat, maar aangezien hij dat niet zo goed kan, stilstaan, gebruik ik nog regelmatig de tuitbeker voor tussendoor en alleen een open beker voor tijdens de maaltijden.

6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter heeft maat 22. Sinds september, dus een maand of 5. En van de week nog bij de schoenenwinkel geweest en ze passen nog prima.

Drinken uit een beker gaat hier goed. Ze drinkt nergens anders uit (ooit pakje drinken als we op pad zijn). Ze drinkt meestal vrij voorzichtig (houdt niet van knoeien), dus ook staand gaat dat goed!

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Onze zoon draagt nog schoenen maat 21 en als hij mag kiezen pakt hij ook altijd die dus blijkbaar zitten ze nog prima?! En die heeft hij ook al vanaf augustus/september!
    Laarzen maat 22, pantoffels ook maat 22, sokken ook. Heb ik liever wat ruimer. Zal er zo tussenin zitten?

Mijn zoontje drinkt dus niet voorzichtig, liefst loopt, rent en speelt hij tijdens het drinken... 10 dingen tegelijk dus.

8. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    Hier ook nog geen open beker,de kleine man is te wild/enthousiast om uit zo n open beker te drinken ,dan gaat alles over zijn kleertjes ipv in zijn mondje:D
    soms geef ik hem wel slokjes uit mijn glas en dat gaat wel goed
    heb een tip van een kennisje gehad over de kiddyboo antiknoeibeker
    en die heb ik vandaag gehaald en daar drinkt hij ook goed uit

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    De open beker gaat hier heel goed, tuitbeker heeft hij nooit gesnapt... hij drinkt gewoon uit een beker of met een rietje

10. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Leuk topic, ik was laatst op het CB voor de 2 jaar afspraak en buiten dat hij even lichamelijk was nagekeken door de arts werd er niks besproken of gevraagd, nu denk ik dat mijn zoontje zich wel goed ontwikkeld maar het is wel leuk om te lezen hoe het bij andere gaat. Maar goed hier ons lijstje:

Ontbijt: Bordje pap en vaak nog wat van mijn boterhammen
    Tussendoor: Fruit
    Lunch: meestal 2 boterhammen
    Tussendoor: Fruit en soms iets van een koekje of rozijntjes om de tijd tot het avondeten door te komen.
    Avondeten: Wisselend, soms een paar happen, soms een bord vol en nog meer willen hihi als toetje een beetje soyavla
    Bij alle maaltijden drinkt hij water/ appelsap/ roosvicee/ thee, dit uit een gewone beker en vaak maar een paar slokken, voor het slapen en na het slapen drinkt hij vaak water uit een rietjesbeker.
    Zuivel lust hij niet, hij is een tijd overgevoelig geweest voor koemelk maar toen kreeg hij nog BV en volgde ik een dieet en nu wil hij het niet, alleen bordje pap gaat gelukkig nog goed en s'avonds een beetje soyavla.
    O eten doet hij op de bereiding na helemaal zelf met drinken helpen we een beetje met het terugzetten en aangeven van de beker, dit doet hij vaak iets te enthousiast.

Meestal gaat hij s'middags rond 12:30 naar bed en slaapt dan zo'n anderhalf uur.
    Hij gaat s'avonds om 19:00 naar bed en slaapt dan tot ongeveer 7 uur.

Auto's, keukentje, blokken, puzzels, boekjes lezen verder is hij erg graag buiten en dan vooral op zijn loopfietsje of naar speeltuin.

Hij is nu 10,5 kg en is 84 cm heeft nu kledingmaat 80-86 en dan vooral 86 voor de lengte want hij is wel smal gebouwd.
    Schoenmaat 22 (sinds kort)

- Zonden?
    tja zonden pfff het is wel een gemakkelijk ventje, behalve wat slapen en afscheid nemen betreft, thuis slaapt hij erg goed, ergens anders is het huilen, we gaan er dan vaak maar naast slapen want anders slaapt hij dus gewoon niet andere zeggen vaak gewoon laten huilen maar dat kan ik echt niet, maar het is niet altijd gemakkelijk als je bv op visite bent.

11. mol81

mol81 Niet meer actief

Leuk hè die rollenspelen. Onze dochter speelt graag doktertje met de kat. De kat gaat er echt voor zitten. Prikjes geven, oren kijken. Heel leuk om te zien. Ook leest ze ons voor. Ze gaat op de bank zitten en wij moeten dan luisteren. In bad bedenkt ze hele verhalen met een bootje en een kuikentje.

Wat betreft de beker: een tuitbeker of rietjesbeker gebruiken we het meest. Iedere dag oefenen we wel met drinken uit een gewone beker maar ze trekt bij eerst slok de beker over zich heen.

Onze dochter is lang en dun. Soms lastig met kleding kopen. Broeken zijn te wijd of te kort.

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Drinken vind ik lastig... 's Ochtends zo'n 200ml melk, en verder alleen water. Hoeveel weet ik niet, maar ik heb het idee dat het wat weinig is.
    Verder eet hij in totaal zo'n 3 boterhammen, 2 stuks fruit, 1 a 2 kleine tussendoortjes, yoghurt/vla en avondeten (dat laatste varieert, soms gaat zijn bord leeg, meestal niet).

Ja, 1,5 tot 2,5 uur (meestal ongeveer van 12.30 tot 14.30)

Houten treinbaan, duplo, boekjes, ballen, klei, kleuren, theeservies, keukentje (KDV) en autootjes. En dan nog een heel veel ander spul ;) Maar dit zijn favorieten.

Ik gok tegen de 15 kilo en 92cm. Kledingmaat 98/104.

- Zonden?
    Ik laat hem vaak net te lang TV kijken op de dagen waarop ik alleen ben met beide kinderen.

13. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Wat leuk om te lezen allemaal! Jenna is 2jaar en 3 maanden maar mag het er vast wel bijzetten (toch? :D)

's ochtends 1 boterham, 2 stuks fruit en een tussendoortje.
    's middags 2 boterhammen en een tussendoortje
    's avonds avondeten en een toetje.

Ik ben niet iemand die moeilijk is met snoep dus als ze een chocoladekoekje bij oma wil dan mag dat ook maar niet te vaak natuurlijk :)

nee

Litte people, poppen, boeken, puzzels, glijbaan, dvdtje kijken, kleien, kleuren, keukentje. En ga zo maar door. Sinds vorige week hebben we een tentje in de woonkamer staan waar ze de beestenboel (pluchen beesten ;)) insleept en dan hele verhalen houdt *zwijmel*

Ik weet het niet zeker maar ik schat dat ze tussen de 86 en 88cm is (in oktober toen ze net 2 jaar was, naar CB geweest en toen was ze 84 cm en 11kilo) Kledingmaat 86 en schoenmaat 22.

- Zonden?
    uhm... Jenna krijgt nog 2 a 3 keer in de week een potje dit omdat ze groente echt niet eet en van olvarit eet ze 3 soorten wel, de rest ook niet.

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Haha, die zonden zijn ook leuk om te lezen: Gelukkig, nog meer moeders die nog potjes geven en teveel tv laat kijken ;)!!

15. Nischa

Nischa Bekend lid

19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Mama, Intrieurverzorgster
    Noord-Brabant
    Mijn kleine word 18 feb 2

Die van mij drinkt 3 bekers melk smorgens. smorgens 2 boterhammen smiddags 2 boterhammen tussendoortje smiddags koekje o.i.d. 2 stuks fruit bijv. 1 hele banaan en een halve appel volle bord avond eten waar wij zelf af en toe weleens van staan te kijken
    over de dag drinkt hij roosvisee

de ene dag slaapt hij wel smiddags en de andere dag niet ligt eraan hoe moe hij is. meestal slaapt hij dan 2 tot 2,5 uur .. savonds 19.30u tot 07.30u omdat ik moet werken als ik vrij ben kan hij goed tot 9.00u slapen

Die van mij speelt voor namelijk met auto's dingetjes dat muziek maakt. heel veel puzzelen (houte puzzels) Boekjes kijken. Smorgens kijkt hij tv. Smiddags spelen.

86/92 bovenkleding . onderkleding 86 schoenmaat 22

- Zonden?
    Hij is verliefd op zijn knuffelpopje waar hij met slaapt eerst ook zijn speen maar dat ben ik gaan minderen en die krijgt hij alleen als hij gaat slapen

die van mij is ook van alles aan het uitproberen kijken hoever hij kan gaan, overal nee op zeggen. kwaad worden als hij iets niet mag. gelukkig gaat hij gewoon goed naar bed zonder enige problemen
    Hij is nog al dol op koekjes
    Probeer nu wel echt strikt te zijn anders merk ik echt dat hij met mij speelt!

16. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Nou dat vond ik ook, heb echt het idee dat ik de enige ben die haar nog een potje geef. Maar goed liever een potje dan niets ;)
    En voor wat betreft het tv kijken, hij staat best vaak aan maar ze kijkt er 9 van de 10 x niet eens naar, mocht ze er nou echt voor gaan zitten dan ga ik het wel beperken.

17. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    Als hij wakker word een beker diksap met een boterham. Verder eet hij 3 stuks fruit ( dus appel, banaan en peer bijv. ) tussen de middag 2 a 3 boterhammen met een beker melk. In de middag een koekje en of rozijntjes of een plakje ontbijtkoek. Avond eten 2.5 aardappelen, 2 schep groenten en een half stukje vlees. Daarna een beker yoghurt. Verder drinkt hij ongeveer 5 a 6 bekers diksap per dag.

Ja van half 1 tot ongeveer half 3.

haha lege dozen :p verder met boeken, auto's, poppen 8) lege flessen. zijn eigen speelgoed is niet interresant :p

hij zit in broeken in maat 86 en truien maat 98/104. schoenmaat 24.

- Zonden?

haha soms een koekje te veel geven :p of als hij super vervelend is tegen de avond aan toch de speen geven ...

liefsz

Deel Deze Pagina