bijna uit de wipstoel gegroeid maar wat nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lotjebobje, 10 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olifantje76

30 aug 2008
    71
    0
    0
    die van mij kon er dus wel van het ene op het andere moment uit klimmen vanaf dat hij 10 maanden was, dus wel in de gaten houden!

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    zow nu pas eruit gegroeid? toen mijn jongste ongeveer 6 mnd was ging het al moeilijk omdat ze voorover ging hangen... ik ben toen overgegaan naar een kinderstoel en een loopstoel.... leren ze ook gelijk zitten... nu 5 maand verder kan ze zitten. tijgeren en bijna kruipen en ze trekt zich overal aan op tegenwoordig....

3. olifantje76

30 aug 2008
    71
    0
    0
    ik bedoel dus dat hij bij 10 maanden uit de bumba kon klimmen.
    De wipstoel genruiken we al vanaf 5 a 6 maanden niet, omdat ook hij inderdaad naar voren ging hangen en de hele stoel over zich heen kreeg.
    Inderdaad heb je de wipstoel dan nog lang kunnen gebruiken!

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

ohwwww..dan heb ik het niet goed gelezen dus..:p

waar ze dus echt niet kunnen uitklimmen zijn die goedkope ikea kinderstoelen... dat riempje kan je strak aantrekken en zelfs mn zeer ondernemende dochter van 2 komt er niet uit....:p
    onze jongste van bijna 1 zit er nu ook in en dat gaat prima.... het liefst zit ze gewoon bij haar grote zus op de grond te spelen en gaat ze huilen als ze in de box moet dus dat doen we bijna nooit meer... als ze op de grond mag zitten spelen heb je er geen kind aan, ze vermaakt zich prima zo...

ik gebruik de kinderstoel alleen als we gaan eten...
    en de box soms voor als ik ffe snel naar boven moet of ga koken ofzo.... verder laat ik ze lekker rondlopen/zitten/kruipen..:p

5. olifantje76

30 aug 2008
    71
    0
    0
    de ikea kinderstoel is inderdaad ideaal! Die gebruiken wij ook alleen voor eten.
    Verder laat ik hem ook zoveel mogelijk bewegen. Maar omdat hij zo druk is, en je constant op hem moet letten, hebben we de zuma kinderstoel met verschillende standen. Handig, ook voor hem als rustmoment

6. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ow!!!!!!!okey haha mijn dochtertje is nog geen 10 maand dus wie weet is het over een maand ook wel anders!!
    ze zit nu meestal op dr eigen bibs in de box!!succes

7. Tamio

Tamio Niet meer actief

Er zit echt veel verschil in wipstoelen. De wipstoel die bij mij stond kiepte ze idd met een half jaar ofzo al mee om, die bij opa en oma gebruikt ze nu nog steeds als ze televisie kijkt daar (de riempjes uiteraard niet).

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik woonde met mijn zoontje en man de eerste 16 maanden op 50m2 en dat kon je prima kindvriendelijk maken. Als je maar wil denk ik dan.

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik bedoel dit niet lullig ,maar het komt op mij over alsof het een beetje "lastig"is dat ze alles overhoop haalt. Kabels kun je wegwerken of gewoon nee zeggen,dit geeft ze op een gegeven moment echt wel op. Het is een hele normale ontwikkeling dat ze dit doet, zeker op deze leeftijd en mijn inziens wordt ze daar nu eigenlijk een beetje in belemmerd.

Op momenten dat je echt even vlug wat moet doen,waar ze niet zo ondernemend bij kan zijn,kun je haar toch even in de box/kinderstoel zetten met een rijstewafel ofzo. En andere dingen doen als ze slaapt, is dan ook gelijk het momentje van rust voor haar?

Nogmaals bedoel het niet verkeerd hoor ,maar het hoort er wel gewoon bij. Denk ook dat ze juist op deze wijze op een gegeven moment ook leert zitten en dit leuk gaat vinden ,langer dan 5 seconden :D

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik woon met mijn dochtertje op kamers..!
    Er liggen wel kabels bij de computer, maar ze weet dat ze daar niet aan mag komen. Doet ze het wel krijgt ze nee te horen en dan gaat ze ook weg.
    Belangrijke papieren en dingen die echt rotzooi maken hoeven niet op grijphoogte te staan. Ze heeft een eigen hoekje met speelgoed en een rubberen puzzel grond haha. Vind ze geweldig!

Je kan alles kindvriendelijk maken voor een kleine hoor.

11. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Tja, volgens mij is het een hele normale ontwikkeling dat ze van alles wil pakken en ontdekken nu! Ik zou haar lekker laten gaan hoor en er dan bij blijven. Mag ze ergens niet aankomen, dan kun je al nee gaan zeggen. Doe ik hier ook en ze weet het nu echt wel!

Mocht je toch ff iets moeten doen, dan leg je haar toch gewoon in de box? Kan ze misschien niet leuk vinden, maar ze moet er ook aan gaan wennen dat mama niet altijd maar kan spelen. Of je zet haar in de kinderstoel. Zet je een leuk tv filmpje aan of een speeltje erbij en dan heeft ze ook rust.
    Maar lekker zoveel mogelijk laten kruipen hoor! Zodra ze dingen dagelijks gaan zien, wennen ze eraan en dan is het op een gegeven moment niet interessant meer.

12. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    TS; Bij het vullen van de vaatwasser staat mijn mannetje ook gigantisch in de weg. Haalt bestek uit get mandje etc. Maar op die manier zal hij moeten leren wat wel en niet mag.
    Tuurlijk zit hij aan snoeren, tv, planten. Maar het is niet zo dat hij over een half jaar ineens weet wat wel en niet mag. Je zal haar dat toch echt moeten leren.
    Bij het koken zet ik de kleine altijd in de box, omdat ik dat veiliger vind. Verder lekker laten ontdekken, en gevaarlijke spullen opbergen!

13. caroline16

caroline16 Niet meer actief

wij hadden na de wipstoel een Bumbo, en de loopstoel..
    bumbo hebben we verkocht omdat ze nu zelf kan zitten,
    kinderstoel vind ze niks.. die is alleen om te eten, zodra dat op is wil ze er niet meer in..

maar de bumbo was ideaal, ze zat laag bij de grond, kan er niet uit, en je kunt ook een blad bestellen waar ze dan dr speelgoed op kan leggen, ideaal!

Deel Deze Pagina