werkomstandigheden slecht met deze temperaruur

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door linde90, 19 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik zit met een vraag, ik zit op een kantoor, op de bovenste verdieping, De airco doet het niet en alle muren zijn ramen, dus het is een eigenlijk gewoon een soort kas.
    Ik heb een ventilatortje kunnen scoren en die op buro gezet., maar ik denk dat de temperatuur toch wel oploopt tot een graad of 25-28
    Vandaag ben ik met moeite de dag doorgekomen, en morgen heb ik maar vrij genomen, ik trek dit niet.
    Ook op de terugweg naar huis zat ik bijna te hyperventileren in de auto, het is kortom geen temperatuur voor een zwangere.
    Maar zo gaan mijn uren wel snel op, dus wil eigenlijk mijn uren op een of andere manier terug vragen, weet iemand of er hier ook regels en wetten voor zijn?

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Beste Lara,

Hier staat een stukje op de site van de FNV:

Geen weer om te werken

Ik zou het advies opvolgen dat onderaan staat: de bedrijfsarts bellen als je bij je eigen werkgever geen gehoor krijgt!

Succes!
    Josien

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Heel herkenbaar. Ik werk in een winkel waar het niet druk is hoor. Maar mogelijkheid tot zitten is wel beperkt. We hebben geen airco en de temp loopt op tot 29 graden binnen! Vandaag ben ik eerder weg gegaan was veel te heet!
    Dit kost je idd je eigen uren. Ik ga morgen contact opnemen met p en o en hopelijk komen ze met een goede oplossing.

luna86

4. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ik heb een zittende adviesfunctie... ik zit in een winkel.. Bij ons loopt de temperatuur in de winkel mét airco op tot vandaag 32.5 graad... En het erge is... Er staat in het ARBO rapport dat mijn werkgever zonnewering moet aanbrengen maar deze verzuimt dit door bezuinigingen....

Het is toch belachelijk...

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    jeetje dat is wel heel heftig, kun je niet beter contact opnemen met de ARBO dienst?

6. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Tja... Ik werk in de verzorging, moet mensen ook gewoon douchen met deze hitte. En nee, in het hele gebouw geen airco te vinden!
    Ik doe maar rustig aan dan lukt het allemaal wel. Beetje meer zweten maar daar heeft iedereen last van.
    En genoeg drinken natuurlijk.

7. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ja, ik heb 1 september weer een gesprek met de arbo arts.. dan ga ik het gewoon weer aankaarten...

8. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    het lijkt me dat met de temperatuur van vandaag het overal waar geen airco is, snikheet is. Zelfs thuis waar je ook niet veel meer kunt doen dan gewoon zitten anders breekt je de zweet uit.

Deel Deze Pagina