Ik vind Matthijs eerlijk gezegd leuker. Alhoewel Jurgen niet lelijk is ofzo. (Ik vind Jesper of Jasper wel leuker)
Jasper/Jesper vind ik ook erg mooi. Mathijs/Matthijs ook. Jurgen is ook wel wat kinderen voor kinderen. Maar dat hoeft niet perse lelijk te zijn.
Mathijs en Jurgen zijn allebei leuk. Volg gewoon je gevoel als jij mag kiezen van je man. Of noem hem Jurgen Mathijs (2e naam).
Ik zou ook gaan voor beide namen, passen prima achter elkaar. En als hij geboren wordt kijk je eens goed naar hem en zet de naam voorop die je dan het beste bij hem vindt passen!
Ik vind Jurgen een beetje boers klinken. Zou bang zijn dat veel mensen er "Jurregen" van maken.. Onze zoon heet Reinout en voor zijn broertje heb ik nog geen enkele inspiratie. We hebben gelukkig nog een paar maanden.. Succes! Je kunt natuurlijk altijd nog een muntje opgooien na de bevalling.
Ik vind Jurgen wel mooi. Inderdaad wel beschaafd, maar ook wel krachtig. Wel meteen de rijm-associatie 'wurgen'... Jurre, Jurjen, Jurrian of Jurriaan of zo vind ik bijvoorbeeld mooier. Ik vind Jurgen mooier dan Matthijs trouwens, wat krachtiger, minder 'suf'! (Ik ben zelf fan van Sam en Oscar) Misschien vind je ook leuk: Lennard Wouter Casper Leander Steven Thomas Alwin Rogier Jasper Lucas Jochem Laurens Michiel Bastiaan, Bastian Sebastiaan, Sebastian
Iedereen bedankt voor het reageren!! En fijn dat de naam Jurgen in de meeste gevallen -alhoewel niet ieders smaak-, in ieder geval niet de reactie 'afschuwelijk' oproept. Er zijn wel wat meer voorstanders voor de naam Matthijs, maar die naam is ook wel wat meer gegeven en bekender. Ben er nog niet 100% over uit, maar neig nog steeds meer naar Jurgen!
Dan noem je je zoon toch Jurgen, Roos! Als dat jouw voorkeur heeft, gewoon doen. Ik word bv niet echt warm van namen als dylano, damian, enzo en toch kan ik me voorstellen dat mensen hier voor kiezen. Als je dat een super mooie naam vindt, gewoon doen. Mijn jongens hebben niet heel aparte namen, maar ik weet zeker dat niet iedereen ze mooi vindt. Dat is haast onmogelijk.
@Elvis en Er14, bedankt voor de mental support! @aquilla en dreumesje: vind het idee van Jurgen Matthijs (2e naam) ook erg leuk, helaas heeft ons eerste zoontje maar 1 naam en dat vind ik dan ongelijkwaardig. Had het anders zeker gedaan, want vind het een goede suggestie en mooi klinken bij elkaar, jammer!! Zit hier nu wakker met harde buiken, geen idee of er nu iets begonnen is van de bevalling! Zou 7 dgn voor uitgerekende datum zijn, waarschijnlijk gewoon wat voorwerk, jeetje wel spannend dat je nooit weet wanneer het echt begint!
Geen dank, Roos en als je nog wat mental support nodig hebt, dan hoor ik het wel . Ik kan over alles eeuwig twijfelen, polls aanmaken, etc, maar bij de namen heb ik dat nooit gehad. Wel meerdere leuke namen, maar nooit bij één het gevoel gehad dat het niet zou kunnen. Gek eigenlijk, want dat past helemaal niet bij mij.