Ik vroeg mij af wanneer je alles in huis moet hebben, ik ben nu 21 weken, en heb eigenlijk alleen nog maar een nieuwe wagen gekocht, en kleertjes. volgende week gaan we voor een kamertje weg, wanneer hadden jullie alles in huis?, Wij kunnen ook niet zomaar elke dag of op zaterdag erop uit gaan om uit te zoeken en alleen vindt ik het ook niet echt leuk om te doen, ja kleine dingetjes wel natuurlijk...
ik had alles rond de 30 weken in huis. Gelukkig want daarna voelde ik me niet echt heel fit meer om te gaan winkelen enz.
Als je met 37 weken alles in huis hebt, is dat prima. Maar veel vrouwen vinden het prettiger om het eerder in huis te hebben (nesteldrang). Het is ook fijn om voor de geboorte in een kamertje rond te lopen of te zitten... dat is heel knus en geeft alweer een extra band met je ongeboren kindje. Ga dit weekend inderdaad wel voor het kamertje kijken want ook daar zitten vaak flinke levertijden op. De rest? Veel plezier met kopen en inrichten!
bij de eerste hadden we rond de 32 weken alles in huis. en toen wilde ik het ook wel klaar hebben allemaal... nu bij de tweede hadden we natuurlijk de belangrijkste spulletjes nog van de eerste, maar ik wilde de oudste op tijd in zn nieuwe kamertje, dat was rond de 27 weken. zijn nu wel later met geboortekaartje enzo, daar komt deze week de proefdruk van... maar goed moet op tijd zijn denk ik, verder is nu alles klaar... (36 weken)
Ik heb nu in huis: 1) volledige kinderwagen met maxicosi 2) kinderkamer Dan een paar kleertjes, volgens mij 2 rompertjes en 1 pakje (broekje/shirt/vest) en spuugdoekjes. Dus qua kleertjes/inrichting shoppen moet ik nog ff mijn best doen, maar ik wacht ff tot ik het geslacht weet
Je "moet" alles met 37 weken in huis hebben. Als de baby eerder zou komen, komt deze niet vaak voor de 37 weken grens naar huis.. Meubels geleverd bij 32 weken (5 weken geduurd), box bij 18 weken (koopje liepen we tegenaan), kinderwagen en MC bij 28 weken (in een dag bezorgd via webshop), geboortekaartjes bij 35 weken besteld. Dus alles mooi optijd. Het kamertje zelf was ook pas klaar met 31 weken, dus de levering van de meubels kwam mooi optijd. Het kinderkamertje zou ik inderdaad niet te laat bestellen. Bij ons duurde het 5 weken, maar ze hadden gezegd dat we met 8-10 rekening moesten houden. Kinderwagen kan last-minute als dat nodig is, geboortekaartje is ook snel geregeld. Ik ben met precies 37 weken nog eens een rondje stad geweest om echt de laatste dingen van de kraamlijst te halen (zoals een nieuwe emmer, druivensuiker, etc). Maar geen grote dingen meer.
Ik heb allerlei soorten kleertjes in huis, gekocht en gekregen En eind mei gaan we kijken voor alle andere dingen, leggen we lekker het vakantiegeld bij elkaar, nemen samen vrij en gaan shoppen Ik weet dat ik dan nog alle tijd hem, maar ergens heb ik ook wel zoiets van help! dan heb ik nog maar twee maandjes hahaha. Maar in de aankomende weken gaan we eerst de babykamer bedenken en dan verven, nadat we hem leeg gehaald hebben
Wij hebben nu ongeveer alle kleine spulletjes al in huis, alles moet ook op zijn plaatst staan bij ons op 32weken ongeveer
Wij hebben de babykamer inmiddels klaar, meubels worden in week 24 geleverd.. We moesten een nieuw plafond, nieuwe vloer en opnieuw behangen.. Vriendlief vond het nu een geschikte tijd om dat af te maken zodat we niet als het ´hopelijk ´ 25 graden wordt nog moeten klussen.. Verder een paar rompertjes en spuugdoekjes, dus het echte shoppen komt pas over een tijdje.. Ik wacht idd ook tot de 20 echo..
Ik had met mijn zoontje ook gewacht tot na de 20 weken echo, de kinderwagen en meubels hadden we met 30 weken in huis. Met 36 weken was zo goed als alles klaar.
Met 7 maanden moet je het bedje/kamertje hebben staan. Niet alleen omdat je kindje dan al geboren kan worden, maar ook om alle luchtjes uit het kamertje te laten trekken. Heel veel dingen zijn later na de geboorte ook snel genoeg aangeschaft, maar zou er zeker voor zorgen dat je alles in huis hebt wat je nodig hebt op het moment dat de baby geboren wordt.
Dan ben ik gelukkig nog niet (zo) laat met alles in huis halen. kamertje is wel geschilderd, alleen wil ik de rest van de bovenverdieping ook doen, ben daar deze week mee verder gegaan, wil niet wachtten tot het niet meer gaat. Ik denk inderdaad dat je na ongeveer de 30e week ook niet zoveel zin meer hebt om iedere keer op pad te moeten voor het een en ander, dus volgende week maar een kamertje uitzoeken...kleine spulletjes zijn zo gehaald.
Ik heb nog behoorlijk veel niet...expres zodat ik in mijn verlof wat te doen heb! Wel alle grote dingen, bedje, badje, kast, matrasje, beddengoed, setjes kleertjes. Maar dingen als luiers, thermometer, verzorgingsspullen, moet ik allemaal nog kopen. En het kamertje is ook nog niet klaar, in de zin van, er staat nog een wasrek, het moet nog goed worden schoongemaakt etc.