Voor mij niet de 1e bevalling toch elke x weer enorm spannend, wie herkent dat? Misschien omdat het grote kinderen waren en lastiger om te krijgen. Of is dat niet zo? Kan een 6 ponder net zo lastig zijn als een kind van 9 pond?
Gefeliciteerd en geniet ervan Ik kan me voorstellen dat het iedere keer weer spannend is. Ik kan je helaas niet helpen, omdat ik nog nooit bevalling heb meegemaakt. Maar ik wens je alvast heel veel succes!
Wij zijn bezig voor een 2e kindje dus ook een 2e bevalling.. En kan je vertellen dat ik daar NU al tegenop zie haha.. Ik heb een "makkelijke" bevalling gehad, ook heel snel..duurde vanaf de weeen in totaal 5 uurtjes waarvan 3 uur in het ZH.. was ook zo weer thuis met de kleine.. dus mag niet klagen! maar ik kan het NU al op me zenuwen krijgen als ik er aan denk, en ben nog niet eens zwanger.. iedere bevalling is toch anders dus ja tis maar afwachten hoe een volgende bevalling gaat.. mijn zoontje woog 2810gram bij de geboorte... Je zou denken dat dat een eitje is.. nou ben ingeknipt 15 hechtingen...dus ik hou me hart vast als een volgend kindje een stuk groter is maar ach, als het erin kan kan het er ook weer uit... en tegen die tijd dat ik weer moet bevallen zal het me wrs weer niet interesseren HOE, als het er maar uitkomt! ieder geval van harte gefeliciteerd
Ik heb je onderwerp verplaatst naar zwangerschap. Het forum Ik ben zwanger is voor aankondigingen en felicitaties. Groet van Kiki moderator PS wel gefeliciteerd natuurlijk
Nou ik kan je wel vertellen dat ik er niet echt naar uit kijk. Soms slaat de paniek ineens toe. Bij mij is het voornamelijk ook omdat ik niet weet wat me te wachten staat en ik ben nogal een controlfreak. Er is nu geen weg meer terug en ik kijk erg uit naar het kindje wat gaat komen maar die bevalling zou ik wel over willen slaan hoor!
Ik ben er echt heel erg bang voor. Ik heb een lichaam dat niet zo goed tegen pijn kan, van zodra ik echt pijn heb val ik flauw. Niets aan te doen, zo is het altijd al geweest. En ik heb er mij dus al min of meer bij neergelegd dat een natuurlijke bevalling echt geen optie is voor mij. Ik zal moeten verdoving krijgen als ik een beetje bij bewustzijn wil blijven. Maar dit maakt dat ik dus echt niet uitkijk naar de bevalling. Is er eigenlijk nog iemand met dit probleem?
Als ik er echt bij stil ga staan, ga ik er tegenop zien, maar wat ik altijd hoor is dat je op dta moment nog maar 1 ding wilt en dat is: dta kind eruit! Bovendien: na afloop overspoelen alle feromonen (het grootste deel van) alle pijn en verdriet van de bevalling, (de uitzonderingen van heftige bevallingen daargelaten natuurlijk). Tuurlijk maakt het verschil of je een 9-ponder krijgt of een kleinere versie, Maar wat nog het meest belangrijk is: de maat van het koppie... Die van ons heeft een klein koppie: met het meten van het hoofdje komen ze steeds veel jonger uit dan als ze het lijfje meten. Ik vind dat allang best...
Klopt idd Rozemarijke... tegen die tijd boeit het je niet HOE... ALS het er maar uit komt als ik terug kijk op mijn bevalling, en het ga vergelijken met bepaalde andere pynen... is de bevalling iets wat ik meteen vergeten ben erna (de pyn dan) en dat mijn gekneusde voet iets was waar ik ontzettend veel en ook veel maanden pyn van heb gehad..dus in verhouding vond ik dat erger
Het is voor mij de eerste keer, maar ik zie eigenlijk helemaal niet tegen de bevalling op. Is ook een gedeelte nuchterheid van mij. Wat gebeurd, gebeurd en het gaat echt wel pijn doen, maar me er nu druk om maken of er tegen op zien helpt toch niet.
Ik zie er eigenlijk niet eens tegen op, gek he? Ik heb zoveel last van m'n bekken en de medicatie die ik dagelijks moet spuiten, dat de bevalling een verlossing zal zijn... Maar dat neemt niet weg dat ik best opzie tegen de pijn en dat ik, met mijn gelijk, vast rugweeen krijg en van voor naar achter uitscheur... Afkloppen
Hi dames, dit is voor mij de tweede, eerste bevalling was een drama, vooraf zag ik er helemaal niet tegenop, maar dat viel dus knap tegen! Ik heb echter nooit het idee gehad "dit nooit weer" ik wist dat ik graag 2 kinderen wou en tja 1 dag pijn heb ik er wel voor over. En nu zie ik er ook niet tegenop! Het zit erin eruit moet het toch, of ik er tegenop zie of niet het wordt er niet beter van. Het helpt voor mij wel dat ik al maanden ziek thuis zit BI dus net als Vlinder de bevalling als een opluchting zie! Wat betreft de grote van het kind, een groot kind zal niet makkelijker gaan, maar het zal met een klein kind zeker niet altijd "beter"gaan. Het gaat namelijk lang niet alllemaal om je kind maar met name ook om jou! Jooze
of het formaat wat zegt over de bevalling weet ik niet, ik had een kleintje (ruim 5,5pond) maar het was erg zwaar en kwam er niet zonder hechtingen vanaf, en 1,5uur persen voor zo'n kleintje.... hoe lang doe je dan wel niet over eentje van 9 pond ik zie er ook onwijs tegenop nu ik weet hoe het is om te bevallen maarja... nog maar ff en ik moet weer! hopelijk gaat het deze keer een stuk sneller en makkelijker allemaal!
Mijn oma heeft een heleboel kinderen gehad en die zegt dat de bevalling van een groot kind vaak makkelijker gaat, omdat een groot kind beter zelf meehelpt dan een klein kindje. Maar ja elke bevallig is ook weer anders.
Dit is mijn eerste, dus waarschijnlijk zie ik daarom niet zo op tegen de bevalling, ik heb nog geen idee hoeveel pijn het gaat doen, wat ik me bij die pijn moet voorstellen. Ik heb natuurlijk alle verhalen wel gehoord, van de echte horrorverhalen, tot de 'gemakkelijkste' bevallingen. En ik kan alleen maar hopen dat het redelijk makkelijk zal zijn. Wat ik bij die verhalen ook heb gehoord is dat het voor de pijn weinig uitmaakt of het een redelijk klein kindje is, of wat groter (een 9-ponder is wel erg groot). Maar dat de eerste het ergst is, dus wat dat betreft zit je goed/of ieder geval minder slecht. Aangezien het mijn eerste wordt heb ik er nog geen ervaring mee, maar ik hoor van alle kanten dat Perineum olie (van Weleda) helpt tegen uitscheuren. Ik hoop in ieder geval dat het iets uitmaakt.
Omdat mijn eerste bevalling niet zo goed is verlopen, zag ik erg tegen de tweede op. En de pijn vond ik ook dit keer weer té heftig... met het verschil dat ik toen ik er gisteren helemaal doorheen zat, ik al bijna mocht gaan persen en bij de eerste was ik toen al ruim 9 uur bezig en bleef ik steken op 4cm. Al met al heeft de bevalling van de tweede zo'n 6 a 7 uur geduurd en is het me ondanks de pijn erg meegevallen in vergelijking met de eerste. Mijn eerste zoon was 4370 gram en Quinten was bij de geboorte 4750gram; ik weet dus niet wat het is om een klein kind te krijgen. Maar het persen vond ik van de hele bevalling eigenlijk het minst erge, Quinten was er met 10 minuten uit. En ik zit dit nog geen 48 uur na de bevalling na de typen, dus dat zegt ook wel iets Volgens mij maakt de grootte van je kindje in de meeste gevallen niet heel veel uit.
Dit wordt voor mij ook een 2de bevalling en ik zie er echt niet tegen op. bij de eerste vanaf de eerste wee heeft het maar 4 uurtjes geduurd. alleen ik was in geknipt door de verdoving hadden ze het te strak gehecht.
Ik zie ook wel op tegen de bevalling... Het is voor ons ons eerste kindje en ik weet echt niet wat ik moet verwachten! Maar ik weet wel dat ik het niet als een pretje zie om over een paar weekjes te moeten bevallen...