Bijna verdrinken bij zwemles.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door beccie, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Ik ben het helemaal met je eens Adi!

Ik lees overal: arm ventje, maar ik lees nergens dat hij 'arm' was.

Ik denk dat hij meer is geschrokken van gillende panikerende ouders, als hij al bewust geschrokken is van het onder water gaan. Was hij daar echt van geschrokken?

Ik zou absoluut mijn beklag doen bij de zwemschool hoe dit heeft kunnen gebeuren. Want waarom was er geen toezicht en hoezo had hij geen ringen en/of kurk om??? Ik zou een gesprek willen waarin excuses aangeboden worden en beterschap wordt beloofd.

Dat je nu naar een andere zwemschool gaat, maakt het er denk ik niet makkelijker op voor je zoontje! Misschien had je nog beter even kunnen wachten en zelf met hem met bandjes om in het pierenbandje kunnen gaan zwemmen voor de watergewenning. Het kan zo wel eens een gebed zonder eind worden!

2. misa

misa Niet meer actief

Ooh wat vreselijk angstig zeg! Was hij lang onder? Ik zou ook echt een gemeende sorry willen en mn geld terug.
    Hopelijk krijgt hij snel weer vertrouwen.

Misschien kun je beter nog een poos wachten met zwemles. Even goed vaak alleen met hem gaan zwemmen en niets afdwingen. En ik zou proberen goed en rustig en eerlijk te verwoorden wat er gebeurd is.
    Sterkte!

3. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het denk ik weer even alleen maar leuk proberen te maken. Aen, voor de gezelligheid, daarna samen lekker ergens eten, feestje maken enz....

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier iets soortgelijks meegemaakt met onze oudste.
    Afschuwelijk, mijn man zag het gebeuren (wij mogen kijken vanaf bovenaf) en heeft staan roepen naar de badjuf, die viste hem gelukkig snel weer boven water.
    Die juf heeft er gelukkig alles aan gedaan om hem weer van zijn angst af te helpen, hij kreeg veel persoonlijke aandacht bij de daarop volgende zwemlessen.
    Ik heb in de zomervakantie toen een 'vakantiecursus' afgenomen, waarbij hij gedurende 5 dagen lang elke dag een uur zwemles kreeg in een klein groepje.
    Daarna was hij echt van zijn angst af en ging hij als een speer.
    Uiteindelijk zijn A, B en C diploma gehaald, dus gelukkig helemaal goedgekomen.

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook meegemaakt. Dochter zonk onder water en juf lette niet op. Ze begon ook te zinken en spartelen en verslikte zich in het water. Ouders zitten achter een raam, dus ik kon ook niet roepen. Ze zag haar gelukkig op tijd en trok haar omhoog. Ik heb haar ook van die zwemschool afgehaald. Er waren meerdere dingen waar ik niet tevreden over was, maar dat was de druppel. Nu zit dochter op een andere zwemschool in een groepje met max 6 kindjes en 2 instructeurs in het water. Ze moest ook weer opnieuw vertrouwen krijgen in het water en de instructeurs. Het gaat ju beter, maar ze heeft nog haar momenten.

Deel Deze Pagina