Kom ik vandaag tot de ontdekking dat mijn dochter en ik luizen hebben . Ik heb snel zo'n kam gehaald, maar hebben jullie nog tips om het zo snel mogelijk weg te krijgen?
Kaal scheren? ))))) Shampoo geloof ik bepaalde en kleding in zak met bepaalde spay?bedgoed etc wassen op 90 graden Volgens mij in apotherk hebben ze allee ervoor Sterkte!
Ik was de haren van mijn kinderen met tea three zeep, Luizen hebben een hekel aan tea three ! Hun hebben nog nooit geen luizen gehad Misschien werkt het ook als ze al luizen hebben ? Tea tree olie en luizen - HoofdluisCampagne.nl
Elke dag kammen icm prioderm. Alles wassen is achterhaald. Luizen houden het maar kort uit als ze niet op de hoofdhuid zitten en gaan dus vanzelf dood
Sluit ik me bij aan, in combi met kammen. Ik ben wat luizen betreft een behoorlijke neuroot dus ik was dan ook alles een aantal keer.(om de paar dagen)
Hier vorig jaar ook allevier de kinderen luizen!!!! Helemaal panisch was ik! Ondanks dat het niet meer nodig schijnt te zijn, heb ik alle bedden, incl. Dekbedden verschoond/ gewassen. alle jassen van de kapstok gewassen en alle knuffels van de bedden in dichtgeknoopte vuilniszakken in de schuur gezet, 2 weken Ik heb zelf niet zoveel op met chemische middelen om op je (hoofd) huid te smeren, dus op advies van zusje heb ik de haren gewassen, pure azijn erop gedaan en een plastic zak er omheen om de luizen te verstikken. Na een uur haren wassen en kammen, kammen, kammen. Bij 2 van de 4 was het na 2 dagen weg, maar bij de oudste 2 heeft het echt wel een week geduurd voordat ik geen neten meer vond. wat een klus was dat! Plukje voor plukje nakijken en met mijn nagels of pincet eruit peuteren, pfffffff Ik hoop het nooit meer mee te maken! Heel veel succes!!!
Niet lachen als je dit leest maar mijn moeder gebruikte vroeger de shampoo van de hond voor ons haar.. Hierin zit schijnbaar dezelfde middeltjes als in de dure luizenshampoo maar kost veel minder.. Hielp altijd super goed in combinatie met kammen..
Iedereen bedankt voor alle tips! Vanmorgen heb ik mijn dochter en mij gewassen met luizen shampoo en de afgelopen dagen al druk geweest met kammen. Bedden verschoond en de kleren uitgewassen. En volgens mij zijn we ze kwijt! Nog wel jeuk af en toe, maar ik denk dat dat nog een beetje tussen de oren zit (als er alleen al over luizen gepraat wordt krijg ik al spontaan jeuk )
Nog minstens twee weken blijven kammen hoor! Zo krijgen de neten die nog in het haar zitten geen kans om luis te worden. Ik deed het na het wassen, cremespoeling in het haar en daarna (zonder uit te spoelen) pluk voor pluk kammen. Daarna pas uitspoelen.