Twijfels, twijfels, twijfels

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door TallieJ, 6 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TallieJ

TallieJ Actief lid

6 mei 2014
    236
    0
    0
    Ik werk op een kinderdagverblijf
    Hoofddorp
    Ik ben nu 33,5 week zwanger van de tweede. Mijn eerste zwangerschap was bijna perfect. Deze is totaal het tegenovergestelde.... Voel me niet lekker in mijn vel, veel maagzuur, ontzettende bekkenpijn waardoor ik bijna niet kan lopen, veel last van hormonen en ik kan er niet van genieten. Ik heb een verleden met depressie maar denk dat dit echt puur de hormonen zijn.
    We hebben 2,5 jaar nagedacht of we wel een tweede wilden en uiteindelijk ervoor gegaan en binnen 3 maanden was ik zwanger. Deze kleine is dus meer dan gewenst!!! Alleen heb ik al een hele tijd die twijfels... Kunnen we het wel aan, een tweede? Gaat de oudste niet moeilijk doen? Kan IK het wel aan? Doen we hier wel goed aan? Mijn man is helemaal klaar voor de kleine alleen niet voor de slapeloze nachten...;)
    Ik daarentegen zie er soms best wel tegenop.
    Hoe is het bij jullie na de geboorte van de tweede gegaan? Ging het allemaal vanzelf? Waren jullie twijfels gegrond? En kan dit idd alleen van de hormonen zijn?

Tijdens mijn eerste zwangerschap slikte ik nog antidepressiva en heb ik weinig van die hormonen gemerkt. Nu ben ik daar al 3 jaar vanaf gelukkig maar ik wist niet dat hormonen zo erg met je gevoelens aan de haal konden gaan.

Wil graag jullie ervaringen horen van 1 naar 2 kinderen. Is dat heftiger dan van 0 naar 1 of juist niet?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes
    Chantal

2. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar!
    Dat ik net zwanger was van de tweede had ik meteen zoiets van sh*t wat hebben we gedaan?? In de tussentijd ging het goed, maar naar mate het einde vd zwangerschap naderde ging ik me weer afvragen; kan ik dit wel? Kan ik mijn liefde wel delen? Kan de jongste het wel aan... enz enz..

Maar zodra de kleine geboren was ging het allemaal vanzelf! Het is heel natuurlijk en de overgang van 1 naar 2 kindjes vond ik vele malen gemakkelijker als van geen naar 1 kindje...

Durf op jezelf te vertrouwen! Het komt echt goed.

3. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hi,

Ik wilde heel graag een 2e en toen was het na een lange tijd zover was ik helemaal blij.
    maar later dacht ik " hoe kan deze nou net zo leuk zijn als de eerste"
    als ie er maar net zo uit ziet als de eerste, dacht ik .
    uiteindelijk was het een heel ander kind en moest ik hem de eerste dag ook even goed bekijken en leren kennen maar snel was ik heel blij met hem.
    nu komt de 3e en vraag ik me weer af of deze net zo leuk zal lukken als de andere 2 hihihihihihih

4. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Het enige zinnige advies wat ik je kan geven: vraag je huisarts om omeprazol tegen je maagzuur. Sinds ik dat slik heb ik totaal geen maagzuur meer en voel ik me 100x beter!

5. Rxy88

Rxy88 Actief lid

7 jan 2014
    324
    0
    0
    Oh ik herken me in jou verhaal. Al ben ik nu pas 15 weken! Maar zit echt nog niet op de roze wolk!

Deel Deze Pagina