Hey, Heb even een vraag aan jullie... Ik rookte nog totdat ik wist dat ik zwanger was. Ik heb thuis heel veel stress dat word veroorzaakt door mijn (ex)vriend... Nu heb ik gehoord van iemand.. Dat je beter max. 5 sigaretjes kan roken dan dat je stress hebt.... Want als ik zoveel stress heb dan heb ik zo'n zin in een sigaretje.... Kan het echt geen kwaad?
Roken is nooit goed natuurlijk, niet voor jezelf enzeker niet voor je kindje. Mijngyn vertelde (ik ben gestopt dat ik wist dat ik zwanger was en rook nog steeds niet. dat als jij een sigaretje opsteekt dat t voor de baby lijkt alsof hij door een rietje ademt, dan krigjt ie op dat moment te kort zuurstof. . meid het beste is gewoon niet roken ,even doorbijten zet m op
wij hebben hier ook even flinke stress weken gehad. Mijn vk zei dat ik inderdaat beter dan een sigaret kan opsteken dan door de stress me bloeddruk laten oplopen. Ik heb toen max 3 sig per dag gerookt. Nu is alles weer in een rustig vaarwater en stress vrij en ben ook gestopt.
Fabel...roken doet meer kwaad dan stress. Velen vk zullen dit beamen (uitzonderingen zijn er altijd)...tis een manier vinden om toch te mogen roken denk ik
Absolute onzin! Kijk ook even in het topic 'Gezondheid' wat daar allemaal geschreven is. Het excuus 'stress'is het meest stomme en egoistische excuus die ik ooit gehoord heb. Ik heb ook mega veel stress gehad deze zwangerschap en ik heb er zelfs niet over gepiekerd een sigaret op te steken (ben een week voor de bevruchting gestopt). Jij bent verantwoordelijk voor de gezondheid van je kindje. Wees dan ook even flink en rook niet. En zorg dat je je stress op een andere manier kan verdrijven (roken verdrijft de stress sowieso al niet...). Ga een stukje wandelen, kauw op een pen, neem een stuk fruit, bel een vriendin of whatever. Je kunt het wel! Als ik het namelijk kan, kan jij het ook!
roken is nooit goed dat weet ikzelf ook wel. Maar het heeft me wel even die moeilijke weken doorheen geholpen. er zijn wel meer dingen die tegenspreken toch. zo hoor je van borstvoeding alleen maar de voordelen en hoe goed het is. nou helaas hoor je niet de minder goede verhalen. en zo blijf je altijd vele dingen over 1 kant scheren
zou er niet aan beginnen met die reden is het hek van de dam. doorzetten meid. zoek en andere uitlaatklep. ik ben nog voor ik zwanger was gestopt, nog wel op een feestje een paar sigaretten gerookt in de week voor ik positief testte (op 4 wk zwangerschap). maar heb daarna geen sigaret meer aangeraakt. niet doen meid, niet aan beginnen. zie dit soort "smoezen" als je verslaving die als een duiveltje ergens opduikt.
Kom op zeg.....het meestgebruikte excuus om toch te kunnen roken terwijl je zwanger bent. Niet doen! Wat wil je nu? Je hebt een kind in je lichaam, waar JIJ de zorg voor draagt en de verantwoordelijkheden. Je wilt zelf het kind, moet je je er ook naar gedragen. Je gaat je bloedeigen kind toch niet vergiftigen?
Jaha...bv is goed, the best voor jou en baby...en idd bv is inversteren in tijd, energie, zorg en geduld... maar als het dus niet lekker loopt stop je er toch ook geen giftige stoffen in? Een vergelijking van NIX!
Onee hier was het wel een vergifting eerste klas voor mijn kind. maar ik kijk niet meer in dit topic. Ik rook niet meer alleen om die stress door te komen waardoor me bloeddruk wel goed bleef. Er is me door de kinderarts aangeraden om GEEN borstvoeding te geven maar gelijk nutramigen zodat we ons kindje na 3 maanden bekijken en dan reageert op voeding zodat ik me kind dit keer niet doe pijnigen door borstvoeding.
alleen al het idee dat je kind als door een rietje ademt wanneer je er een opsteekt zou me al stress bezorgen roken is zoiezo niet goed,ik zou het dus niet doen.
Inderdaad dan ga je over op kunstvoeding..da's geen giftige stof. Maar met roken dien je dat toch wel toe!
Van roken krijg je juist een hoge bloeddruk! Sjoohhh dat leek mij algemeen bekend, maar blijkbaar zijn er toch mensen die graag in sprookjes geloven. En hoezo zou je je kind pijnigen met borstvoeding? Slikte je medicatie die gevaarlijk kon zijn voor je kind? Of kwam het niet goed op gang waardoor die verhongerde? Een andere legitieme reden kan ik niet bedenken hoor. En idd wat een rare vergelijking ook nog eens. Wat mensen allemaal niet verzinnen om hun gedrag goed te praten.
Ik heb nog nooit een hoge bloeddruk gehad van roken hoor . En verder, ik denk dat de TS het antwoord zelf ook wel weet, anders zou ze het hier niet vragen. Ik zou persoonlijk niet roken, ben zelf ook gestopt zodra ik wist dat ik zwanger was en ik kan je vertellen dat dat niet makkelijk was na 19 jaar rond de 30 sigaretten te hebben gerookt. En ook als je geen stress hebt heb je zin in een sigaretje. Probeer het doel (je kindje) voor je te houden. Ik ken ook vrouwen die gewoon roken tijdens de zwangerschap en als de baby er eenmaal is gaan ze buiten roken , ook beetje vreemd en achterbaks vind ik persoonlijk. Als je rookt terwijl het nog in je buik zit, is er zo ongeveer een rechtstreekse verbinding. Dus ik zou mezelf geen smoesjes voorschotelen om te roken (en dat is het nou eenmaal, is het geen stress dan is het weer wat anders) en probeer het vol te houden tot zeker na de bevalling. Succes!
misschien hebben de stoppers nog wat meer tips voor je jennifer, om een andere manier te vinden om met de stress om te gaan? Er zullen er vast zijn die hier ook veel last van hebben gehad (ik hoor deze vraag vaker hier op het forum - over stress) , en misschien kunnen zij vertellen wat bij hen echt hielp?
Jij misschien nhiet, dat is dan een geluk. Mijn moeder heeft bv al jaren een hoge bloeddruk en het eerste wat de arts zie was: stoppen met roken! Nu is ze gestopt en haar bloeddruk is absoluut gedaald (nog niet helemaal super mooi, maar ze is dan ook nog maar net gestopt). Ja haha vrouwen die dan opeens buiten gaan roken. De schade is toch al aangericht lijkt me zo, ga dan niet opeens hypocriet doen (al heb ik nog steeds liever dat iemand buiten rookt dan bij een kind, ook al heeft dat kind nicotine meegekregen tijdens de zwangerschap)
Hoi, Tja, het kan natuurlijk wel kwaad. Je bent al 8 weken gestopt? Probeer dat vol te houden. Ga als het even kan een stukje lopen buiten (helpt bij mij in ieder geval zowel voor het "Ik Moet NU Eeen Sigaret"-gevoel als tegen stress en boosheid). Ik zou in ieder geval zoveel mogelijk afleiding proberen te vinden. Sterkte! En met niet roken én met het overwinnen van de problemen! Over een paar maanden krijg je een heel mooi cadeautje!
Elke keer als je een trekje neemt van een sigaret, krijgt je kindje geen adem. Ik heb 13 jaar lang een pakje per dag gerookt. Ben nu een half jaar gestopt dmv acupunctuur en 3 maanden later was ik na 2½ jaar eindelijk zwanger na 7 vruchtbaarheidsbehandelingen. Ik was zo trots op mezelf dat ik gestopt was met roken, want ik denk echt dat dat heeft meegeholpen met zwanger raken. Helaas hoorde ik vorige week tijdens de 12-wekenecho dat het hartje niet meer klopte en 2 dagen later ben ik gecurreteerd. Het eerste wat ik wilde doen was een peuk opsteken maar ik heb het niet gedaan. Maar ik ben wel zo blij dat ik al gestopt was....ik heb in elk geval geen miskraam gehad omdat ik rookte. Een tip om te stoppen als je het niet alleen kan: Zoek hulp....acupunctuur, laserbehandeling, ik weet niet wat er allemaal is. Ga langs je huisarts of VK en vraag hulp. Stoppen met roken is zeker moeilijk, maar je kindje is je toch alles waard
Jeetje wat een berichten zeg... Dank jullie wel! Ik ben blij wat jullie zeggen.. Waarom ik zoveel stress heb ik omdat ik en me vriend zoveel ruzie hebben. We kunnen niet eens meer normaal met elkaar communiceren. Dat is toch niet normaal? We hebben ook besloten om lekker uit elkaar te gaan wonen. We hebben allebei onze ruimte even nodig.. Anders gaat het helemaal niet meer werken tussen ons.. We willen dadelijk toch wel het beste voor ons kindje...
Ohhhh wat ben ik blij dat ik nog gestopt ben! Mijn complimenten voor mezelf! Ik heb ook weleens stress gehad, maar bijt gewoon door en afleiding zoeken, is me aardig gelukt!