Weet niet of je er al om gevraagd heb, maar zijn medicijnen geen idee? Mijn meisje kan gewoon alles weer zonder dat we bang hoeven te zijn. Ze is ook een stuk vrolijker.
Wij hebben dit ook meegemaakt, ook al ging ze bij ons sneller huilen. Ik wist ook niet wat ik meemaakte...heel eng en heftig . Ik zou echt om Nexium vragen in jou geval. Ze maakt gewoon erg veel zuur en slijm aan. Ook stoppen met jbpm als dat van Nutriton is want dat valt heel zwaar en is niet makkelijk te verteren en als het in de darmen niet goed gaat gaat het in de maag ook niet goed. Wij gingen vroeger over op Friso Comfort, dat is dan nu Hero toch? Maar goed met bv is dat natuurlijk moeilijk. Ranitidine(Zantac) is een maagzuurbinder zoals Rennie en Nexium is een (moderne) protonpomp-remmer. Nexium stopt de aanmaak van zuur in de maag vanuit de maagwand en dat is wat je nu nodig hebt lijkt me. Op je strepen staan want het hoeft niet zo te zijn. Nexium werkt goed en snel. Veel sterkte
En kan je je bv niet afkolven in in een Dr. Browns flesje geven? Onze dochter dronk zo gulzig aan de borst dat ze zich gewoon verslikte steeds en te snel te veel binnenkreeg...zo klinkt het bij jou ook. Het werkte gewoon niet omdat ze zo hard zoog en er steeds veel voeding was wat gewoon te vloeibaar voor haar maag was. Ik ben toen wel af gaan bouwen en dus overgestapt op Friso Comfort, lekker dik en romig en dan met een langzame speen... Samen met medicatie hadden wel met 4 maanden een vrolijke baby.
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, maar niet zo heftig als bij jullie. Wordt nu wel wat misselijk als ik het zo lees. Jullie hebben goed gehandeld in elk geval, wees trots! Onze dochter heeft enkele malen gehad dat ze rood aanliep en niet ademde. Ik hield haar op de buik, hoofd lager en klopte op de rug. Als dat niet hielp blies ik eens hard in haar gezicht, kietelde haar onder de voetjes of gaf een hardere klap op de rug om haar te doen schrikken. Door de schrik kwam ze eruit en begon weer te ademen. Kwam gelukkig nooit zover dat ze blauw werd. De verpleegkundigen op de kraamafdeling herkende het als iets dat vaker voorkwam bij zulke kleintjes. Daardoor werden ze er niet warm of koud van om het zo maar te zeggen. Bij onze dochter kwam het waarschijnlijk nog door de misselijkheid van de bevalling. Maar goed, bij jullie is het heftiger. Ik zou daarom wat meer doen om de reflux te verminderen. om herhaling te voorkomen.
@novella en Charlie Toen ons meisje 3 weken was (toen was dit voorval) kregen we van de kinderarts zantac. dit hebben we 2 weken gebruikt, maar de klachten werden alleen erger. Daarna zijn we overgegaan op nexium (half zakje per dag). Dus sinds ze 5 weken is krijgt ze nexium, (ze is nu 11 weken). en de nexium icm de leefregels lijkt goed te gaan. Naast de (verborgen) reflux heeft ze ook heel veel last van boeren. En dat komt inderdaad door het gulzige drinken. Ik probeer haar zittend te voeden (borstvoeding), zodat lucht al makkelijk omhoog kan. Daarnaast geef ik 1x per dag een flesje (oefenen voor de opvang straks als ik moet werken). en dat drinkt ze nòg gulziger. Als ze wil heeft ze die in 8 minuten leeg. ik kan het nog rekken naar 15 minuten. Na het flesje heeft ze nog meer last van boeren dan als ze aan de borst heeft. Dus overgaan op de fles (met gekolfde voeding) lijkt mij niks. ik wil nog een keer een lactatiekundige mee laten kijken om te zien of nog iets kan verbeteren aan de voedingshouding. Bedankt voor het meedenken! Ze is nu een blije baby, de veel bij papa en mama rechtop zit. Ze spuugt na een voeding, maar zonder pijn. Ze huilt als er een boer dwars zit of als ze honger heeft of moe is. Dat was de eerste weken wel anders. Na de voeding is ze wel onrustig , ze kronkelt om de boertjes kwijt te raken. Naar mijn idee op dat moment wel ongemak, maar geen pijn. Ze groeit gelukkig goed en slaapt het liefs op haar buik (tegen mij aan...). Ze slaapt ook goed in een plat bedje op haar buik. 's nachts doet ze soms een slaapje van 6 uur en overdag komt ze om de 3-4 uur voor een voeding. Ik denk dat er niet veel winst meer te behalen valt, ik ben erg blij dat het met de nexium en leefregels zo goed gaat!
Fijn dat het nu beter gaat. Het is niet makkelijk met die kleintjes. Elke paar weken is het weer passen en meten, dingen aanpassen om het goed te blijven laten gaan. Maar vanaf een maand of 4 wordt het echt veeeeeel makkelijker allemaal en kont het helemaal goed. Goed de dosering van de Nexium in de gaten blijven houden als ze groeit en zwaarder wordt. Hier konden we er af toen we met bijvoeding begonnen maar dat verschilt per kind. Er zijn flessen met premature speentjes he dus echt miniscule gaatjes, dan weet je dat. Ik had een scala aan spenen in mijn kast voor elke leeftijd en melksoort/pap...ha ha...kan er een boek over schrijven...alles voor een goed doel .
Fijn dat het beter gaat! Ons meisje kronkelt ook nog voor een boertje idd. als het eruit is dan is het weer goed. En wat charlie zegt.. het is af en toe echt puzzelen met die kleintjes he?