Gekolfde melk meenemen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lindangel, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik heb morgen een bruiloft en de twee jongens gaan mee.
    Nu krijgt de jongste nog BV en ik wil daar in principe gewoon voeden, maar ik heb een jurk waar dat niet discreet in kan en moet dus even achteraf zitten, of in de auto ofzo.

Maar er is natuurlijk 1 moment dat ik niet wil missen en dat is de ceremonie. Ik wil gaan proberen vlak voor de ceremonie te voeden, maar omdat ik voed op verzoek weet ik niet of dat gaat lukken. Dus wil ik ook gekolfde melk meenemen. (Ik heb al wat op voorraad.)

Hoe kan ik dit het beste meenemen? Het staat nu in de koelkast. Kan ik het gewoon in een koeltas (of koelbox) meenemen?

En ik wil dan sowieso 1 flesje vlak voor de ceremonie opwarmen. Ook als hij wel gedronken heeft. Er bestaat natuurlijk een kans dat ik het weg moet gooien, maar als ik het wel nodig heb, dan kan ik het pakken.
    De ceremonie duurt een uur. Ik wil de flessenwarmer meenemen. Kan ik dan dat flesje 5 minuten voor aanvang opwarmen en kan ik dat dan ook een uur lang nog gebruiken? (Ik wil het dan onder mijn stoel zetten ofzo, zodat ik het direct kan pakken indien nodig.

(Ik hoef geen tips over een andere jurk waarin wel gevoed kan worden, want dat gaat niet meer lukken voor morgen. Ik ben allang blij dat ik 4 weken na de bevalling een leuke jurk heb... ;))

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Klinkt allemaal prima. Heeft je zoontje al eens de fles gehad of moet hij dat daar dan voor het eerst drinken? Want dat zou de grootste uitdaging worden denk ik :)
    Simone was heel kritisch op de temperatuur van haar melk dus voor haar moesten we soms opnieuw opwarmen (jaja dat mag niet maar ja), maar als je zoontje in dat uur gewoon die fles wil drinken is het prima. En wat je dan over hebt gooi je weg want daarna mag je het niet meer geven.

Veel plezier!

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Bedankt voor de reactie!

Ja, hij heeft toevallig vandaag zijn eerste flesje gehad (ik was voor de gelegenheid naar de kapper ;)) en dat ging goed.

Ben zo benieuwd hoe het gaat morgen...

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Kan prima in een koeltas, waarschijnlijk kun je het op locatie even koud laten zetten als je dat prettig vind. mijn melk heeft in mening hotelbarkoelkast gestaan ;)
    Je kunt het flesje gerust opwarmen. Ik heb wel eens opgewarmd en dan in aluminiumfolie en een wollen wintermuts de fles bewaard. Of het nog op temperatuur is hangt natuurlijk wel af van wanneer hij wil drinken.

Zelf zou ik hem ook gewoon aanleggen voordat de ceremonie begint. Geniet ervan!

5. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    @Juju81: koud laten zetten wordt lastig, want het is in een kerk... Bovendien gaan we daarna weer naar een andere locatie, dus dan zitten we weer in de auto.

In aluminiumfolie bewaren zal niet nodig zijn, ik zie net dat het heel mooi weer wordt morgen!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    koeltasje met elementjewerkt prima hoor!
    Veel plezier!

7. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik bewaarde mijn koude melk in een thermofles. Ideaal!

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    En hoe ging het?

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, zal je net zien! Voor jan joker gekolfd ;)

Meneer kwam precies op de momenten dat ik het graag wilde. Ik had al uitgekiend dat ik hem 's ochtends rond half elf moest voeden, zodat hij om 13 uur goed zou drinken. Dan zou ik de ceremonie (om 14 uur) makkelijk redden zonder bijvoeding.

En zo ging het dus precies! :D

Wel het gekolfde flesje meegenomen, maar niet gebruikt.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Fijn! :D

Deel Deze Pagina