Nu weg gaan kan echt nog niet. Op dit moment moeten we door de ziekte van de hond achterstallige rekeningen in halen. Ik ben blij dat ik de nieuwe auto Wel al in de pocket heb. Dat scheelt al een hoop belasting geld. Ik heb me er ook schuldig over gevoeld omdat dit van zijn loon kwam. Anderzijds weet ik dat die 1000 euro die wij nog terug krijgen tóch wel van te voren opgegaan zou zijn. Het is nog even doorbijten en alvast een 'plan B' bedenken. De scheiding is nu ook rond. Ook al een voordeel. Anders had ik nu zoiets: Weer geen geld voor de scheiding. Nu is het dus eigenlijk alleen mijn huis waarvoor gespaard moet worden
Het is trouwens ongelooflijk hoe hij over die vrouw denkt waar hij verliefd op is. Er stond nu een foto van haar op een man zijn Facebook met love you. Hij heeft het gezien en haar een app gestuurd. Zij ontkend het. Dat was een oude foto en ze had die man al op zijn kop gegeven. Ze stonden er trouwens kussend op. Mijn ex denkt dat ze wel wat hebben maar ook dat die vrouw hem niet kwijt wil. Waarom weet hij niet. Want hij beweerd dat ze nergens om vraagt meer. Ik voel me weer volledig klem. Kan geen kant op. Want hij weet nu dat als hij zijn hypotheek niet betaald ze bij mij komen en als hij het huis verkoopt het geld voor hem is. Hij benoemde dat om uit te leggen dat ik alleen mezelf maar zou hebben als ik moeilijk zou doen om toestemming te geven om het huis te verkopen. Ik ken hem goed genoeg om te weten dat hij dit direct als ik iets zeg wat hem niet aanstaat als chantage middel te gebruiken. Ik kan alleen maar 'heel lief' voor hem blijven. Maar mijn bloed kookt intussen. En verwacht en ben bang dat hij voorlopig haar wel zal blijven sponsoren. Want hij denkt dat ik dat nu niet meer kan zien. En natuurlijk snap ik dat dat rot mens hem niet kwijt wil. Die kan nu lekker met haar nieuwe vriend uit eten van ex zijn geld. (En dus ook van mij geld want ik zal mijn ex vast wel regelmatig 'effekes' moeten helpen. Voorlopig zal ik het geld geven en het als afbetaling doen van de kosten van de dierenarts en auto. Dat is nu denk ik de enige manier om niet in het kringetje van hem steeds te moeten helpen te komen. Als hij zegt dat het niet hoeft laat ik het ook maar aanbieden af te betalen doet iets met zijn zelfbeeld. En aangezien hij zich te goed voor deze wereld voelt omdat hij anderen altijd helpt voelt het niet goed voor hem als hij niet meer kan vertellen dat hij mij den auto gegeven heeft. Het kan allemaal mee vallen en toch weer anders zijn maar dat is juist het lastige. Vaak denk ik door zijn wel aardige gedrag dat het allemaal meevalt en hij wel oké is en ik slecht. Maar aangezien hij keihard liegt zodra hij denkt dat ik het niet weet zit er wel slechte dingen in hem
Maar hij blijft in het huis wonen, en als er geen hypotheek betaald wordt komen ze bij jou aankloppen? Waarom niet verkopen dan?
Dan hebben we simpelweg geen dak meer boven ons hoofd. En zouden de kinderen echt heel veel te lijden hebben meer dan nu. Ondanks alles is dit de beste van de 2 slechtste keuzes. Er komen niet veel huizen vrij en we kunnen niet als gezin nog in huurhuis. Praktisch is dit nu het beste. Ik heb al veel scenarios bedacht. Theoretisch klinkt het leuk maar praktisch in onze situatie niet haalbaar.
Maar blijft hij daar ook wonen als jij straks je eigen huisje hebt? Of gaat hij ook op zoek naar iets anders?
De bedoeling is dat hij daar blijft wonen evt verkopen. En dan met het geld de grote lening een deel aflossen. Zo zegt hij dat. Als je hem hoort klinkt het heel verstandig. Die hond werd echt wel op een heel slecht moment ziek. Nu dus amper geld. Hopelijk gaat het straks beter en beseft hij dat hij nu niet meer alles op kan maken. Maar nu hij verliefd blijft op dat mens en dat mens contact zal blijven houden heb ik er wel een hard hoofd in.
Ik hoop dat hij dan idd snel gaat verkopen en z’n schuld voor een groot deel kan afbetalen. Dan kunnen ze voor de hypotheek iig niet meer bij jou komen.
Ik zou in jouw positie toch zo snel mogelijk van dat huis afwillen. Dat is het verbond wat je nu nog samen hebt en wat totaal niet in jouw voordeel werkt. Hij kan jou hiermee bespelen. Ik zou het huis verkopen en dan maar tijdelijk een kleine woning/kamer huren om in ieder geval helemaal van hem verlost te zijn. Nu blijf je in een soort cirkel hangen waardoor jij constant water (geld) bij de wijn moet doen. In welke regio woon je? Misschien kunnen we meedenken voor woonruimte.
Hey @heidiane ik heb alleen p1 en p16 gelezen. Maar goed dat je de stappen zet om weg te gaan. Je zit in een situatie die valt onder huiselijk geweld. Het leven zonder fysiek en geestelijk geweld is zoveel mooier en gezonder. En veel veiliger voor je kinderen. Dat het moeilijk is om weg te gaan en je niet van de 1 op de andere dag vertrekt valt te begrijpen. Maar laat je niet daar in gevangen houden, want ook dat is vaak een bewuste strategie van de dader. Het is in zijn voordeel om jou als slachtoffer dichtbij te houden. Weet dat er hulp is, bel Veilig Thuis voor steun, tips en begeleiding. Of urgentie bij woning toekenning. Je kan het. Ook voor jou en je kinderen is er een mooi en veilig leven weggelegd dat op je wacht. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huiselijk-geweld/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-doen-bij-huiselijk-geweld
Vind ik een mooie toevoeging. Je hebt al zoveel goede stappen gezet, nu is het een zieke hond die tussendoor komt om voor jezelf te sparen, what’s next? En het schuldgevoel wat het bij jou weer oproept, is hij toch geen goede man? Pas goed op jezelf en blijf alert!
En mocht je een huisje hebben of krijgen kijk ,even bij je gemeente of je een vergoeding kan krijgen. Bijzondere bijstand heet het. Dit kan een schenking zijn of een lening of bij de. En anders al voorschot op je vakantie geld vragen je kan vragen aan je werkgever of dit ,mogelijk is waneer nodig. Maar ben je nu niet bang dat je in een cirkel komt. Dat je spaargeld elke keer weer voor iets gebruikt word? Je hond kan ik begrijpen maar wat als je apparatuur stuk gaat waar komt het geld dan vandaan? Snap je
Maar als jullie nu samen een koopwoning hebben, dan neem ik aan dat daar overwaarde op is? (Aangezien de afgelopen jaren de prijzen zoveel zijn gestegen). Dan is verkopen toch de logische stap, overwaarde gaat door 2, kan je ex zijn schulden mee afbetalen en jij hebt een leuk bedrag om je nieuwe huurwoning van in te richten. Ik vind het overigens heel knap dat je deze stappen hebt gezet, maar als ik het zo lees, lijk je terughoudend om je echt los van hem te maken (dat snap ik hoor, dat is ook moeilijk), de woning verkopen is de stap die je nog moet zetten.
Dit zou net zoveel of misschien wel meer geld kosten dan nu. En veel meer onrust geven. Natuurlijk is het een eng idee maar ik kan het maar 1 keer verpesten. Plus júist omdat er nu 0.0 geld is reageer ik nog niet op woningen. Mocht na een paar maanden ik merken dat ik echt geen gelegenheid krijg om te sparen dan kan ik altijd nog wél gaan reageren op een woning. Dan is het maar 1 keer geld uitgeven om het op te knappen. Het zal nog een lastige periode blijven maar zomaar tijdelijk iets huren zou me van de regen in de drup brengen of misschien wel de drup in de regen. Ik merk wel dat ik behoefte heb om af en toe mezelf te uiten en dat is zo een ingewikkeld verhaal dat is niet in een paar minuten uitgelegd. Vooral niet waarom ik nú nog niet weg ga.
Ik leef al jaren zo. Met totaal geen ruimte in het budget. Gelukkig hebben we per maand wel een paar 100 euro over met normaal eten en drinken eraf en de vaste lasten. Van dat overgebleven geld wordt dan de achterstand weer ingehaald maar het gaat altijd op. Als een apparaat stuk was kochten we een nieuwe en betaalden dat later. Dat calculereerde hij er dan weer in. Nu is het afwachten hoe het gaat lopen en is er na onze scheiding nog geen kans geweest om het goed te laten lopen. Ik weet dat ik straks toeslagen etc krijg. Ik ga niet bij een stichting om geld vragen. We hebben het namelijk erg goed financieel. Als hij net zo zuinig was als ik hadden we echt wel rond de 10000 spaargeld kunnen hebben of die lening al afbetaald kunnen hebben. Gelukkig werkt hij wel voor zijn geld voor het zelfde geld zat hij zonder werk. Ooit bij een dubbeltje op zijn kant een man gezien zonder baan mét enorme armoede waar zijn vrouw dus ook last van had. Toen hij een baan kreeg aangeboden kwam hij niet opdagen omdat hij geen zin had. Dat zijn momenten waarop ik dankbaar ben dat het hier anders is en wat me dan ook weer op de been houdt. Het kan slechter.
Ga gewoon weg. Zo kom je nooit los van hem. Ik lees je steeds weer redenen hebben om die stap niet te zetten. Als je geen geld hebt om te verhuizen, haal gratis meubels van de kringloop. Neem het heft in handen en ga weg. Het is hier dan ook onrustig voor de kinderen, of je nu weg gaat of over een jaar. Er komt nooit een goed moment. Ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid lukt niet: verkoop het huis. Los de schuld af. Begin beide opnieuw. Laat hem los. Laat hem lekker al zijn geld uitgeven aan andere vrouwen. Hij is jouw probleem niet meer.
Ik snap dat het je op de been houdt dat het nog slechter kan. Maar de scheiding is de eerste belangrijke stap voor een enorme verbetering in de situatie voor jou en jouw kinderen. Stel de vervolg stappen niet te lang uit. Op deze manier blijft hij macht over jou uitoefenen en belemmert hij dat je echt vrij bent. Nu ben je officieel gescheiden, maar zo lang je nog samen woont verandert er feitelijk niks. Behalve dan dat hij nog meer zijn eigen gang kan gaan.
Ik denk ook écht dat je jullie huis snel moet verkopen. Als hij er straks woont, maar wellicht maanden niet betaald en ze komen dat daarna bij jou halen dan zijn de financiële gevolgen voor jou niet te overzien. Hij houdt jou op deze manier in zijn greep en dat moet je echt niet willen.!! Als jij nu gaat reageren op huurwoningen en tegelijk jullie woning verkoopt dan kun je misschien een stuk overwaarde gebruiken voor de inrichting van je nieuwe huisje, en is het daarna voor jou klaar! Hoofdelijk aansprakelijk zijn voor een hypotheek op een woning waar je zelf niet woont moet je echt voorkomen hoor.!
Ik zou bijna zeggen we zetten een crowdfunding voor je op want: vertrek alsjeblieft. Voor jezelf maar helemaal voor je kinderen.
Ik heb je een pb gestuurd. Jouw verhaal houdt naar mijn idee namelijk niet op na de scheiding. Lees de pb even. Voor andere meiden die zich in het verhaal herkennen van Heidane stuur me ook maar een pb als je meer info wilt.