Bijna vrij

Discussie in 'De lounge' gestart door heidiane, 2 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Vraag eens na hoeveel het huis nu waard is?

    Bedenk: als hij alleen erin woont. Gaat het huis dan dalen in prijs, vanwege niet schoon. Tuin wordt verwaarloosd ed
     
  2. zonnebloem321

    17 apr 2019
    34
    15
    8
    Vrouw
    Ik heb je een pb gestuurd
     
  3. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Bedankt voor het meedenken. Op dit moment blijf ik hoe ik het in gedachten heb. De tijd zal leren hoe het werkelijk zal gaan. Eerst de komende maanden eens aankijken. Het is naar en risicovol. Maar dat is het echt al jaren. En nu zijn er al belangrijk stappen gezet waar ik blij mee ben. Aangezien hij zichzelf écht een man met het hart op de goede plek vind en hij diep van binnen volgens mij wel een negatief zelfbeeld heeft ga ik uiterst voorzichtig te werk. Hem ondersteunen in het idee dat hij goed is helpt echt om beweging te krijgen hoe ik het wil. Er tegenin gaan op een verkeerd moment gaat wél fout.
     
  4. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Ik ga niet tegen je in, want ik heb het idee dat dit niet gaat aankomen gezien je alle goedbedoelde adviezen van hier ook niet mee neemt in je afweging nu. Maar ik heb niet het idee dat je reeel nadenkt nu eerlijk gezegd. Ja de eerste stappen zijn gezet en gelukt. En ja die waren zeer belangrijk. Maar dat huis hangt letterlijk nog boven je hoofd. En zolang dat er boven zit is er niets wat jullie daadwerkelijk ook scheidt. Dus voor zolang als jij/jullie daar zitten zal er niets veranderen, zal hij zijn patronen door blijven zetten en zal jij het onderspit delven. Op het moment dat jij daar weg bent zal hij namelijk iets móeten veranderen omdat er dan voor hem financieel ook wel degelijk iets veranderd omdat jij van dit adres af gaat.

    Meid, alles wat ik wil is je ontmoedigen of je naar beneden praten. Want je bent juist al super ver gekomen en daar ben ik echt heel trots op. En ik denk dat je dit echt wel even mag laten bezinken. Maar zoals een aantal aangaven; wacht niet te lang met durven doorpakken nu. Juist omdat je dat jezelf mag gunnen... en je kindjes. Neem heel even een adempauze, lees dit nog eens na, en probeer dan met een heldere nieuwe blik en je verstand op 0 er opnieuw vol voor te gaan. ❤️
     
    Zeebra, consider, YaelStone en 9 anderen vinden dit leuk.
  5. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.210
    745
    113
    home sweet home
    Stille meelezer maar eens met bovenstaande. Je bent zo sterk! Ga zo door en hou vol! Maar overweeg echt het huis te verkopen. Dan Ben je alleen nog verantwoordelijk voor je eigen daden (en geld). Al heb je een schuld over, wel je eigen schuld die jij door discipline wel af komt. En nog belangrijker, je vrijheid.
     
  6. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.111
    2.536
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn tante heeft vroeger ook een koophuis gehad met haar vriend (nu ex!). Zij ging weg en hij bleef er wonen. Uiteindelijk kreeg zij ook de rekening. Een dikke schuld, nadat huis in beslag werd genomen door de bank! Die hij weigerde te betalen en toen kwamen ze ook bij mijn tante aankloppen want hey, huis was ook van haar. Uiteindelijk met een rechtszaak heeft ze het zover gekregen dat ze zíjn schuld niet hoefde te betalen maar dat ze dat bij hem gingen halen maar die dikke schuld die door tweeën gedeeld was moest ze wél betalen.

    Echt het lijkt nu misschien het beste om het zo te houden maar als jij vertrekt en hij verkoopt het huis niet dan krijg jij later alsnog de rekening. Hij is zo'n goede man, vind hij zelf. Dan kan hij het huis ook verkopen en zelf een ander huisje kopen/huren. Ach, wie houden we voor de gek, huren. Met al die schulden krijgt hij nooit een koophuis.

    Maar écht vergeet niet dat zolang het huis er is jij altijd verantwoordelijk blijft voor in ieder geval de helft en mocht hij weigeren om helemaal nog te betalen dan kan het zomaar zijn dat ze alles bij je komen halen. Kan je dat betalen? Wil je dit ook? \
     
    Whoopy, YaelStone, Syane en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Als eerste je doet het echt goed. Knap van je dat je je zo kunt houden.
    Verder met ik het ook ermee eens met verkopen van huis. Echt wat als hij schulden blijft maken? De bank niet meer betaald? Dan denk je met je kinderen verlost te zijn van je ex en een nieuwe start te hebben komen ze de schulden bij jou verhalen. En wat als je onverwachts een lieve man tegenkomt en uiteindelijk samen met hem een huis wilt kopen?
    Wat is het dat je bang bent om nu te verhuizen naar een huurhuis? Al is het tijdelijk iets kleins en van daaruit naar iets anders? Ik vraag mij oprecht af hoe je wilt gaan sparen in je huidige situatie?

    Probeer het eens te overwegen. Deze situatie is gewoon niet gezond hoe je nu leeft. Succes en sterkte met alles ❤️
     
  8. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.883
    16.221
    113
    Ik denk dat ts zelf ook wel weet dat verkopen financieel verstandiger is, maar opper het maar eens als je in zo’n relatie zit. Ik snap vanuit haar dat ze dat misschien niet durft.
     
  9. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Nu zijn we even uit de zorgen. De levensverzekering heeft uitgekeerd en heb nu 250 op de bank van dat geld plus hij kan 2 dingen verkopen wat ook een paar 100 euro opbrengt. Ook dat geld geeft hij aan mij. Het kan dat "het treintje" weer een poosje rijdt. Net lang genoeg om het nog even vol te houden.
    Uiteraard heeft dat mens ook 50 euro van hem gehad. Ik geef de hoop maar op dat dit stopt. Dat mens heeft het veel te goed van ons geld.
    Ik kan wel naar het juridisch loket om te kijken wat voor mogelijkheden ik verder nog heb. Huis verkopen of hem daartoe dwingen of überhaupt het opperen kan echt niet. Zijn positieve liefhebbende houding zal anderen echt op een verkeerd been zetten. Juist ook omdat het op en neer gaat en hij wel vriendelijk is tegen mij. Ga maar bewijzen hoe hij echt is. Men zal mij verwijten dat ik makkelijk zonder gevaar mijn grenzen aan kan geven bij hem terwijl ik weet dat ik dan op straat sta. Zónder kinderen. En geloof maar dat de politie ze niet voor me uit huis gaat halen want als ouder moet je dan aan je kinderen denken geen stampij maken dus ze gewoon laten waar ze zijn.
    De situatie lijkt misschien hetzelfde met hetzelfde patroon. Maar vast zit ik toch aan hem door de kinderen. Mijn jongste snapt niet eens waarom we gaan scheiden omdat de sfeer hier thuis wel goed is. Ik draag het leed alleen. Ik ga hun leven niet op zijn kop zetten door dingen te forceren. Wel blijf ik steeds nadenken wat het beste is. Daarvoor zal ik hulp nodig hebben. Maar ik moet die dan al wel 'bij de hand' hebben. Dus wellicht naast het juridisch loket ook weer eens een gesprek bij de gemeente die schuldsanering regelt. Ooit dit weleens gedaan en kreeg toen wel de juiste informatie. Ik hou de tips in mijn achterhoofd maar ik ga niet mezelf in een nóg vervelender situatie brengen. Dit is al heel zwaar. En meer onrust kan ik er echt niet bij hebben. Nu heb ik geen agressieve ex. Dán wel. Nu is het bij de dag leven en investeren in andere contacten die wél gezond zijn.
    Ik zag bij het programma 'bijzondere gevangenissen' eerste aflevering een vrouw die een gewelddadige man had. Wat ze zei was echt wel herkenbaar namelijk: "Ik ga beetje voor beetje uit zijn leven terwijl ik in zijn buurt blijf. Ineens weg gaan of de relatie verbreken is gevaarlijk."
     
  10. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.210
    745
    113
    home sweet home
    Snap het hoor dat je niet ineens weg kan. En dat het toe werken was naar alle stappen die geregeld zijn. Maar is je volgende stap wel huis verkopen? Waar je uiteraard stap voor stap na toe werkt?
     
    heidiane vindt dit leuk.
  11. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    De volgende stap is ik een huurhuis.
     
  12. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Staat je huis onderwater of is er overwaarde bij eventuele verkoop. Dat zou voor hem en de grote lening toch ook fijn zijn, als je zijn gedrag ‘positief’ wilt houden.
     
    cw26 en Bailey07 vinden dit leuk.
  13. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Ik snap zeker dat je niet 123 weg kan, om hem niet op te jagen etc. Maar het moment dat jij uit dat huis bent zullen daar al dingen moeten veranderen. Het zal naar zijn naam moeten etc, dus dat balletje gaat dan vanzelf wel rollen, zonder dat jij hem echt daadwerkelijk opjaagt. Je kan dat altijd brengen onder het mom van; zo krijgt jouw toekomst met die vrouw ook meer kans want dan ben ik er tussen uit (of weet ik het ;)). Maar zo lang dit onder 1 dak is en dus 1 hypotheek... wanneer dat los gaat, en opnieuw berekend zal moeten worden is het pas écht los.
     
  14. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.210
    745
    113
    home sweet home
    Snap ik maar betekend huurhuis, verkoop huidige huis? Niet gemeen bedoeld hoor. Maar echt voor jou toekomst bedoeld
     
  15. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Daar zou ik dan idd op aan kunnen sturen. Heel misschien als 'het ijzer heet is' zou ik kunnen proberen om die grote lening misschien over te laten sluiten. Maar dat is ook maar de vraag of dat kan. Nu maar even de tijd geven om te zien welke kant het op gaat
     
  16. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Er kan helemaal niks met de hypotheek als je niet kredietwaardig bent. Sorry maar verkoop lijkt de enige manier om jouw naam van de hypotheekakte af te krijgen. Dus zorgen dat je verkoopt voordat de bank het doet, gezien het onnavolgbare financiële talent van je man.
     
    Zeebra, Whoopy, consider en 7 anderen vinden dit leuk.
  17. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.543
    6.228
    113
    Dat verkoop de enige manier is dat weet ze al.
    Ik ben alleen een beetje bang dat hij straks geen hypotheek meer kan/gaat betalen, er nog meer schulden komen en er straks sprake is van gedwongen verkoop. Dan krijg je een stuk minder voor je huis dan dat hij nu verkocht zou worden.
     
  18. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Dat niet alleen; maar wie weet wat hij nog meer gaat opbouwen/ het huis gaat laten versloffen of verkloten en zodoende minder waard maakt...
     
    Zeebra, Whoopy en TotalBella vinden dit leuk.
  19. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.688
    1.884
    113
    Het is gewoon tricky dat je (behalve de kinderen dan) op deze manier nog niet echt los van elkaar bent. Hiermee heeft jouw ex nog zo'n grote macht en invloed op jouw leven dat het gescheiden zijn feitelijk weinig inhoudt.
    En ik snap het mechanisme...., heb zelf ook jaren in een soortgelijke relatie gezeten. Denken voor 2 wordt je 2e natuur. Mogelijke discussies en problemen omzeilen wordt gewoonte. Je weet niet beter dan constant alert zijn en elke oneffenheid in zijn weg al opruimen voordat hij er last van krijgen.
    Maar zolang je niet echt op jezelf gaat wonen kom je niet echt los uit dit patroon. En verandert er niet echt iets.
    Wees je aub bewust van de financiële risico's die je nu nog steeds loopt.
     
    Zeebra, Whoopy, Rosa Canina en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Ik ben een stille mee lezer. En wat heb ik een respect voor jou en je manier van handelen.
    Maar ben het wel eens met de rest van de dames. Je moet nu doorzetten vind ik. Niet voor jezelf maar voor je kinderen. Laat zien dat je sterk bent. Wees en voorbeeld voor je dochter. Het is niet gezond voor hun om nog een jaar in deze situatie te zitten. Laat zien hoe sterk je bent en dat hun dit nooit hoeven te accepteren van hun partner. Geloof me kinderen zitten nog liever op een aardappel kratje dan dat ze nog een
    Seconden daar zitten. Heel veel sterkte
     

Deel Deze Pagina