Bijna vrij

Discussie in 'De lounge' gestart door heidiane, 2 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.330
    2.040
    113
    Lieve Ts
    Ik heb alleen meegelezen tot nu toe maar man man wat heb jij het voor de kiezen gehad. Je kan echt trots op jezelf zijn hoe sterk je het nu aanpakt!
    Ik hoop dat jij en je kinderen straks van de vrijheid kunnen genieten en een nieuwe start kunnen maken!
     
    heidiane vindt dit leuk.
  2. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Goed dat je iets voor jezelf hebt gekocht, ook al zijn het ‘maar’ glazen. Laat hier weten of je nog iets nodig hebt, dan kijk ik wel of ik wat voor je heb. De meeste mensen hebben toch meer spullen dan ze nodig hebben.
     
    heidiane vindt dit leuk.
  3. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    O je moest eens weten hoe diep gelukkig ik me vaak met simpele dingen kan voelen. Ik kan echt wel met weinig leven. Mijn man niet. Mijn man geeft aan het niet erg te vinden verschillende kopjes en borden te hebben dus ik mag dat allemaal nieuw kopen. Ik doe bewust gewoon 6 per ding. Dan voorkom ik gelijk stapels afwas. :)

    Straks ook lekker winkelen bij de Ikea.
    Wil allemaal dezelfde borden kopjes bestek etc. Mijn dochter geniet mee en zei ook dat ze dat allemaal hetzelfde wil. Dus laat ik haar als ze zo wakker is deze inkopen alvast zien. Bewust rode handdoeken en theedoeken. Hier hebben we blauw en ik wil straks zo weinig mogelijk aan hier herinnert worden.

    Kans is straks wel dat als er iets niet naar meneer zijn zin is dat hij me eraan herinnerd dat ik alles nieuw mocht terwijl hij de oude troep mocht houden. (Want zo werkt dat. Nu zegt hij dat hij het me gunt etc maar kan zo omgedraaid zijn) Desnoods dat hij dat ook tegen anderen zegt maar ik denk dat ik het aanbod lekker aanneem zolang hij dat nog zo wilt en geniet. Die dames die zomaar van hem geld kregen zullen er namelijk ook gewoon van genoten hebben. 1 dame van 3 jaar terug showde haar nieuwe bril op Facebook. Kreeg positieve reacties erop. Ik wist dat die bril door mijn man betaald was en ik van dat geld leuke kleren voor mezelf of kinderen had kunnen kopen. Wat nu niet kon. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze zich hierover maar een moment schuldig heeft gevoeld. Aangezien mijn man het haar zelf gegeven heeft en ik dit gewoon maar heb laten gebeuren. Alles wat nu mij lukt om te kopen is gewoon mijn eigen geld wat afgelopen jaren steeds op de grote pot terecht kwam door constant achter lopen met betalingen. Dat moet ik voor ogen houden. En dat er vrouwen geld gekregen hebben van mijn man waar ik eerder recht op had dan zij en hun hebben er echt wel zonder schuld gevoel van genoten. Anders hadden ze het wel terug gestort. Sterker nog. Het zou ook nog eens míjn geld kunnen zijn wat ik verdient heb wat naar hun gegaan is.
     
    flipflop vindt dit leuk.
  4. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Ik zie nu ook topics van mensen waar ik totaal niet mee wil ruilen. Iets met gokverslaving en dat kindje met die schedelbreuken. Stel dat die moeder er niets mee te maken heeft wat een radeloos gevoel moet ze hebben. Mocht ze er wel iets mee van doen hebben dan heb ik al minder medelijden met haar en is het kindje nu onder toezicht.

    Ik ga ze zo helemaal lezen die topics.

    Dan valt mijn kruis echt wel in het niet en moet ik denken aan het volgend gedicht:
    (Ik ben niet echt christelijk meer hoor maar staan wel christelijke dingen in. En zie het niet altijd zoals hier beschreven staat. Het gaat mij om de dik gedrukte stukken)

    Ieder krijgt zijn deel op aard,
    Ieder heeft wat hem bezwaart;
    Ieder hart en ieder huis
    Heeft zijn eigen smart en kruis.


    Het ene kruis is openbaar,
    Het andere wordt men niet gewaar;
    Het een is klein en ‘t ander groot,
    ‘t Een is van hout en ‘t ander van lood.

    Deze heeft een enig kruis,
    Gene een driedubbel thuis;
    Maar dit is het wonderbaarst:
    Iedereen vindt ‘t zijn het zwaarst.

    Ook houdt bij ‘t zijne menigeen
    Zijns naasten kruis, als was ‘t er geen
    En als het mocht en mogelijk waar,
    Dan ruilden velen met elkaar.

    Zag men echter op een rij
    Al die kruisen van nabij,
    Ieder koos voor zich en nam
    Waar hij mee ter markte kwam.


    ‘t Kruis van een ander schijnt U licht,
    Maar gij bedriegt U in ‘t gewicht,
    En wie weet of gij verdroegt
    Waar nu hun schouder onder zwoegt.

    Niet aan ieders voorhoofd staat
    Hoe het hem van binnen gaat;
    Dikwerf heeft zo menig hart
    Midden onder ‘t lachen smart.

    Dus dragen wij naar ‘s Heren wil,
    Steeds met gelatenheid en stil;
    Gij Uw kruisen, ik mijn leed,
    Wijl God ons beider krachten meet.

    ‘t Kruis te kiezen naar zijn zin
    Heeft voorzeker niet veel in;
    ‘t Is of men zich ‘t enenmaal
    Wil ontslaan van kruis en kwaal.

    Door zijnen duur drukt ons het kruis
    Maar ‘t leidt ons eens naar ‘t Vadershuis
    Het wordt een brug, die van ‘t strand
    Ons veilig voert naar de overkant.

    Mor dus niet, maar hoe het ga
    Denk aan het kruis van Golgotha
    En aan hem die kruis en kracht
    Geeft waar hij het nodig acht

    Wees in geluk en tegenspoed
    Met al wat God geeft welgemoed
    Wat uit de hand der Godheid vliedt
    Is de weldaad, al begrijpt men ‘t niet.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  5. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    #105 heidiane, 22 apr 2020
    Laatst bewerkt: 22 apr 2020
    Krijg net via mail dat hij nog de overeenkomst moet tekenen is hem via mail toegestuurd. Moet ik hem dus ook nog aan herinneren. :rolleyes:

    Was te snel. Heb zijn mail nagekeken zie de mail nergens ook niet bij verwijderd. Dan heeft hij hem volgens mij niet gehad andere mails staan nog wel bij verwijderd.
    Kan hij dus niets aan doen. Aangezien hij ook echt wil scheiden zou hij niet deze overeenkomst dubbel verwijderen.
     
  6. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.685
    9.652
    113
    Praktische tip: mijnpensioenoverzicht.nl. daar zie je een overzicht van alles wat je aan pensioen hebt opgebouwd. Gaat via DigiD.
     
    heidiane vindt dit leuk.
  7. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Dank je. Maar laat het nu even rusten heb ik zijn mobiel weer voor nodig en dat is dan net teveel gevraagd om dit nog eens te vragen na te kijken. Maar ga natuurlijk wel voor mezelf kijken ik heb nog een paar piep kleine staan
     
  8. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.532
    1.526
    113
    Je digi aub veranderen is net als je pincode van jou.
    Mocht er wat veranderen dan is het je eigen schuld.
     
  9. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    zeker doen! Mijn ex zat op een gegeven moment op mijn DigiD te snuffelen! En zich van geen kwaad bewust hè... we waren toen zelfs al officieel gescheiden
     
  10. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier sluit ik mij bij aan, hier heeft ex daar het een en ander mee proberen voor elkaar te krijgen. Het was echter al gemeld en alles was nieuw aangevraagd dus werd niet verwerkt, bleek achteraf op de dag dat ik zelf alles verzocht had te wijzigen.
     
  11. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.532
    1.526
    113
    Of gelijk de boel blokkeren kan ook als je digi site mag geloven
     
  12. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Oké. Dank voor de tip!!
     
  13. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @din0 ik weet niet meer precies waarom ik daar niet voor gekozen had, is ondertussen ook alweer ruim 10 jaar geleden. Ergens vaag staat me bij dat ik 2 keuzes had bij de 1 kon ik sneller weer gebruik maken dan bij de ander. Kwam toevallig met het uitzoeken van de oude administratie 1 van de brieven tegen dat men bepaalde acties op mijn account als ongeldig hadden verklaard vandaar dat dit me nog wel bij stond.
     
  14. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.532
    1.526
    113
    Ik ben miss ook dom hoor.
    Mijn di g weet ik ook niet.
    Ben een ramp in wachtwoorden.
    Maar vertrouw hem wel anders block.

    Wij hebben aparte rekeningen.
    Ik heb.
    Inkomen en zorgtoeslag.
    Betaal zorg en boodschappen.
    Hij alle overige.
    Dus netjes en als er wat veranderd zien we dat van beide.
    .

    Ts hoop dat je er uit..
     
  15. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Wij waren niet getrouwd, maar hij had dus ergens mijn gegevens vandaan. Mijn laptop is toen ook gelijk helemaal nagekeken etc. Uiteindelijk ruim 9 jaar in vechtscheiding gelegen en de enige rust die er nu is is omdat hij uit het gezag is gezet en omgang ontzegt is vanuit veiligheid kind. Is dus ook wel wat meer geweest dan alleen dit ;) en hoop heel hard dat ts dat niet mee hoeft te maken.

    @heidiane nog even naar aanleiding van de gevoelens die boven kwamen, is een zinnetje wat je voor bedoeld jezelf herhaalt op dat soort momenten een idee?
     
  16. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    @Maev. Idd ik hoop ook dat ik dat allemaal niet mee hoef te maken. Maar zal pas rust hebben als alles achter de rug is. Dan hoop ik dit topic weer op te zoeken om na te lezen.

    Ik weet dat het niet klopt. Ik denk dat ik als ik die gedachten heb straks als ik alleen woon het gewoon moet delen met collega's en vrienden. Ik ben nu al wel jaren verder en weet waar die gedachte vandaan komt
     
  17. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.532
    1.526
    113
    Heftig hoor zo'n vecht scheiding...


    En ik zou wel als je kan alle belangrijke spullen papieren etc opbergen miss in een kluis op je werk.
    En toch een iemand in vertrouwen nemen.
     
  18. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113

    Het is geen vechtscheiding. Beter zoals nu kan het niet gaan. Ik kan wél veel verknallen. Dus moet extra voorzichtig zijn. Nu van alles verstoppen en blokkeren zou juist alles wat ik tot nu opgebouwd heb aan "goed" contact teniet doen
     
  19. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.532
    1.526
    113
    Dat snap ik maar hij kan uit jou verhaal in een keer omslaan.
    Daarom zou ik toch iets verstoppen.
    En je di g goed in de gaten houden.
    Miss kun je het zo draaien dat je alles in de gaten kan houden en hem er niet mee wil belasten.
    Zo iets noem maar wat hoor.
     
  20. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    #120 heidiane, 23 apr 2020
    Laatst bewerkt: 23 apr 2020
    Vandaag de documenten opgestuurd naar onze mediator en ook al contact gehad.
    Mijn man voelt zich niet goed. Tobt zoveel over zijn "nieuwe liefde" die volgens de waarzegger zou komen maar er nog niet is dat hij tijdens het rijden duizelig en angstig is. Voorin zijn hoofd heeft hij het gevoel alsof zijn hersenen soms even krimpen.
    Hij wil naar de huisarts ermee en dan ook alles vertellen waar hij mee tobt.
    Hij had het ook over burn out/ziektewet maar dat hij niet in de ziektewet durfde omdat hij pas bij de nieuwe baas is.
    Ik zag de bui al hangen. Ziektewet minder geld. Hij die wel gewoon geld uit blijft geven als hij behoefde heeft aan een vrouw en dan maar hopen dat hij niet op een andere vrouw verliefd wordt waar hij ook weer geld aan geeft.
    Daarbij. Hij blijft vragen of ik sex met een andere man wil. En zeker als we steeds geld tekort hebben krijg ik voor mijn voeten gegooid dat ik niet mee help. Dat ik maar 2 keer per week een uurtje hoef "door te bijten" en we dan al wat geholpen zouden zijn. Dus weinig geld heeft voor mij grote gevolgen.
    Ik heb dus de assistente van de huisarts gebeld en de situatie uitgelegd. Ook dat hij 1200 afgelopen maand aan een andere vrouw gegeven heeft. En gevraagd áls hij naar de huisarts komt ze willen voorkomen dat hij in de ziektewet gaat. Desnoods een pilletje als hij maar niet thuis komt te zitten want dan zit er de kans in dat ik mijn lichaam helemaal kwijt ben. Dat is nu namelijk nog een beetje het enigste wat nog van mezelf is. Ze leek het ook wel te snappen.
    Hoop dat het goed komt en ik over anderhalf jaar op mezelf woon.
     

Deel Deze Pagina