Bijna vrij

Discussie in 'De lounge' gestart door heidiane, 2 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Fijn dat dit in ieder geval opgestuurd is! Weer een stapje verder

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Wow respect hoe je dit aanpakt, wat ben jij een sterke vrouw!

heidiane vindt dit leuk.
  3. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Alweer een stapje verder. Een belangrijke. Het rekening nummer van de grote lening is gewijzigd het wordt nu van zijn rekening afgeschreven. Wat een opluchting!!!
    Verder voelt het zoals ouderlijk huis. Op mijn tenen lopen zo min mogelijk irritatie opwekken en als hij toch een keer zucht als ik iets over mezelf/werk of kinderen zeg al heel snel een geïrriteerde blik. Hij gaf ook aan dat hij als het nodig is in het huis van een collega kan. Die staat leeg. Dan moet hij 500 euro betalen en kan hij er zo in. Tot ik een huurhuis heb. Nou dat is mooi maar ook jammer. Want die 500 euro gaat van geld af wat we ook zouden kunnen sparen. Aan de andere kant. Dan kan ik hier de woonlasten betalen en is het alsof het de nieuwe woonsituatie is.
    Wat wel is. Hij zal pas vertrekken als hij het niet meer met MIJ uit houdt en dus mopperend en op mij afgevend zal vertrekken en tegen mij zeggen dat ik dus de druppel ben wat ik neig te geloven. Ik ga dan ook een extra hulplijn inzetten. Een kennis. Mijn verhaal doen en zeggen dat ik steun moet krijgen zodat ik niet weer denk dat ik fout ben. Ik moet voor ogen blijven zien dat in een normale relatie (Ook in een team etc waar ik nu mee te maken heb) het idd kan zijn dat je ook een eigen aandeel heb. In een relatie waarin geen gelijkwaardigheid is telt het niet dat is mijn mening en daar blijf ik bij. Maar het is wel lood zwaar.

4. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Lieve schat, je bent supergoed bezig. Echt! En wat rete fijn dat die rekening wijziging ook is doorgevoerd. Alles komt langzaam op z’n plek. Ook jij. Hang in there!

5. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Ijzingwekkend ik las net bij zijn verzonden mail dat hij schreef aan de vrouw die hem afgeperst heeft dat hij haar terug wil. Wekelijks en dat ze evt hier mag komen logeren tot ze zelf een huis heeft en gratis eten en drinken etc. Nou ik ben benieuwd gelukkig doet hij vaak niet wat hij zegt maar aan de andere kant ook gek genoeg. Mocht het zo zijn hoop ik na de scheiding. Ik ben met bij kennissen geweest die staan weer standby. In nood kunnen we daarheen. De inboedel heb ik niet zwart op wit verdeeld. Ik kijk even of dit evt nog gewijzigd kan worden zonder dat mijn man argwaan krijgt. Het is gewoon even afwachten wat die mediator zegt. Ik ga alvast wel een lijstje maken denk ik zodat het zo af geven is als ze erom vraagt. Mocht mijn man dan wel zo gek zijn iemand hier te laten komen kan ik al als hij werken is al die spullen uit huis halen en weg wezen hier. Ik denk haast dat het meer is om haar terug te winnen maar ik hou ook rekening met het andere. Ik ben in elk geval blij dat de rekening al gewijzigd is. Er zijn veel dingen geweest die hij zei en toch niet gedaan werden maar geeft wel spanning spanning waar ik straks wél vanaf ben.

Gewooniemand en Bailey07 vinden dit leuk.
  6. Spax

Spax Lid

27 dec 2019
    22
    55
    13
    #126 Spax, 24 apr 2020
    Laatst bewerkt: 24 apr 2020
    Ik zou je willen adviseren om bij je huisarts langs te gaan en te vragen of ze je kan doorverwijzen naar de praktijkondersteuner; zij kunnen met je meedenken in oplossingen en zijn een prima luisterend oor.

Je loopt nu op je tenen, je loopt al héél lang op je tenen. De man met de hamer komt hoe dan ook een keer om de hoek kijken en meestal is dat wanneer er eindelijk rust is....

Heel veel sterkte! Ik hoop dat jullie het snel kunnen afronden allemaal.

Gewooniemand, Paardenbloem, Whoopy en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Het is me gelukt om het lijstje met de belangrijkste dingen voor de kinderen en mij naar onze mediator te sturen. Heb wat ik wilde mailen en het lijstje aan mijn man laten lezen. Alles wel zowel in de mail als aan hem onder het mom dat er dan in het convenant staat dat we wel gedacht hebben aan de verdeling en of de mediator evt nog tips wil geven. Als al die dingen in het convenant staan en het gaat mis kan ik ze in elk geval mee nemen zonder dat hij het terug kan eisen.
    En dan gaat het vandaag "goed" hij is tegen mij wat spaarzamer. En dan denk ik weer dat hij toch normaal is. Terwijl ik gisteren nog appjes kreeg met de vraag met een ander naar bed te gaan. Hij bijna overspannen is omdat hij verliefd is op een andere vrouw en die liefde onbeantwoord is. Maar praatte vandaag weer verstandig dat als we gescheiden zijn ik mijn nog kleine vaste lasten moet betalen en de rest opzij moet leggen voor mijn huisje. En als hij bier en sjah nodig heeft hij mij geld geeft. Dan schaam ik me nog meer omdat ik hem zo zwart gemaakt heb. Anderzijds. Hij'heeft in die 12 jaar al zo vaak verstandig over geld gepraat. En is nooit uitgekomen. Ook liegt hij over geld en doet alsof hij een model auto koopt en het geld gaat naar een vrouw. Wat wel is dat hij heus wel oké is maar heeft hij een kwaaie bui of voelt hij zich vernederd of bedriegt dan kan hij dus wel onbetrouwbaar zijn. Schelden via app. Of iemand echt met daden raken.

8. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Jij hoeft je niet te schamen omdat je hem zwart maakt. Hij is zelf al gitzwart vanbinnen en dat laat hij jou regelmatig zien. Jij vertelt de waarheid en bent verstandig geweest om hulplijnen in te schakelen. Je bent echt goed bezig!

heidiane vindt dit leuk.
  9. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Vraagje al heb ik het idee dat hier niet veel mensen meelezen.
    Zijn er mensen die ervaring met scheiding hebben. Ik hoorde van de Rabobank dat al zou ik na mijn scheiding een betaal en spaarrekening voor mijn kinderen zou openen en mijn ex man wil die rekeningen inzien ze verplicht zijn hem toe je voegen omdat hij ook gezag heeft over de kinderen. Ook zou hij het spaargeld over kunnen maken naar zijn rekening. (Jaren terug konden wij als ouders ook de geblokkeerde spaarrekening gewoon deblokkeren. Daarom weet ik dat dit kan.)
    Ik ga dus geen geld op hun spaar rekening zetten. Ik zou een rekening kunnen openen en het voor hem kunnen verzwijgen maar denk gewoon op safe spelen.
    Er zijn zoveel vechtscheidingen ik vind het heel vreemd dat dit zo werkt. Dan kun je dus als je ex verslaafd is of niet te vertrouwen is nooit een betaal of spaarrekening openen voor je kind. Klopt dat? Of is er nog een andere mogelijkheid?

10. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zit al een tijdje mee te lezen ,ik vind je echt dapper en goed bezig zo!
    Ik denk dat je beter een rekening voor de kinderen kan openen die gekoppeld is aan jouw rekening in plaats van een "eigen" rekening voor de kinderen, dan behoud je zelf altijd inzage en als je a.s. ex dan geld over wil maken moet het via jouw rekening (als ik het goed heb).Is het anders een idee om een spaarrekening te openen met een vaste looptijd tot ze volwassen zijn en zelf over het geld kunnen beschikken?Dan kan er alleen maar geld op gestort worden,geld opnemen kan dan niet.
    Zolang hij het gezag heeft is het met dit soort dingen zoeken naar een manier om hem "buiten te sluiten".
    Heel veel sterkte, hou vol!:thumup:

11. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Dat klopt wel ja. Wij hebben, voor de kinderen, een spaarrekening bij onze bank (asn) en daar kan je alleen geld afhalen als het voor een opleiding is, dat moet je ook aan kunnen tonen. En als ze 18 zijn komt
    het geld wel vrij.

12. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    Heb je al een rekening bij rabo?
    Als het goed is zit daar al aan vast je eigen spaar.
    Deze kun je in potjes delen miss een idee.
    Potje later.
    Potje nu.
    Potje auto.
    Verzin iets en ze kunnen je niets en tegen de tijd dat ze 18 zijn dat potje op hun rekening gooien.
    T is niet ideaal maar wel een optie

Rosa Canina vindt dit leuk.
  13. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113

Klopt hier zat ik ook aan te denken ja. Als er geen andere betere oplossing is. Ben blij dat ik het nu hoor wist namelijk echt niet dat het zo werkte. Die tip van @sannever wil ik ook eens na gaan. Zijn toch best nog veel dingen om rekening mee te houden. Maar denk dat ik juist door overal informatie te vragen al best een heel eind kom.

Gewooniemand, Bailey07, flipflop en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    Vragen staan vrij toch.

15. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    En als de kinderen 18 zijn dan vervalt het gezag ,dan is het kind meerderjarig en kan de vader de rekening niet meer leeghalen.Meer informatie over gezag vind je op de rechtspraak.nl of de website van de rijksoverheid, misschien handig met het openen van een rekening en andere zaken.

Rosa Canina en heidiane vinden dit leuk.
  16. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.409
    764
    113
    Ik wil liever niet in het openbaar vragen beantwoorden maar pb en mag altijd. Ik heb een vechtscheiding van bijna 2 jaar gehad....

17. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113

Dat klopt. De vader kan beschikken over de spaarrekeningen vd kinderen.
    Toen ik gescheiden was, had ik een extra spaarrekening. Die was voor mijn dochter.

Ze had op een gegeven moment wel een betaalrekening, maar stond nooit meer dan €100 op. Dan kon ze er ook geen gekke dingen ermee doen.
    Ze was toen iets van 14 jaar

heidiane vindt dit leuk.
  18. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Oké zal zeker je een pb doen als ik een vraag heb waar ik denk dat jij daar een antwoord op hebt. Op dit moment heb ik al veel in kaart. En wil een vechtscheiding zoveel mogelijk proberen te voorkomen maar ik betaal daar wel een hoge prijs voor letterlijk en figuurlijk.
    Hopelijk voor jou nu eindelijk wel rust.

19. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ik heb geprobeerd het hele topic te lezen, maar jeetje, wat heb jij veel moeten 'accepteren'. Het kan slopend zijn om op je tenen te moeten blijven lopen om de ander enigszins rustig te houden. Ik ben jaren terug met mijn zoon in een chalet gaan zitten ergens in the middle of nowhere. Ik was namelijk bijna in staat om mijn ex aan te vliegen. En nog steeds zijn er hele belangrijke zaken niet afgewikkeld, door zijn laksigheid en ik blijf maar accepteren, vanwege onze zoon. En we zijn al 6 jaar uit elkaar. Inmiddels ben ik verder gegaan en heb met mijn huidige partner een kindje gekregen. Heb nu de stap gezet om een advocaat in te schakelen. Wij waren overigens niet getrouwd.

Ik zag in jouw verhaal het eea voorbij komen over gezamenlijke schulden en dat het rekeningnummer nu gewijzigd is. Dit betekend niet automatisch dat jij niet meer aansprakelijk bent. Ben je daarmee bekend?

Ook het regelen van jouw ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid mbt hypotheek kan een lange weg zijn. Mogelijk is t niet eens mogelijk als hij van die hoge leningen heeft. Die tellen heel zwaar bij een hypotheek. Heb je hier al duidelijkheid over?

Mogelijk heb ik nog niet alles gelezen (of goed gelezen), maar er is nog geen convenant toch?

Ik wil je veel sterkte wensen!

20. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Betreffende de kinderrekeningen, zolang er gezamenlijk gezag is kunnen en mogen beide ouders bij de rekening maar ook zaken afsluiten voor de kinderen. Banken gaan daarin helaas ook uit van goed vertrouwen.
    Wat nog wel een mogelijkheid is, dat was hier het advies van de bank gezien de vechtscheiding en de financiele perikelen en acties van ex, is dat je een 2e spaarrekening bij je betaalrekening zet die tbv van de kinderen is, die staat dan op jou naam en niet op die van de kinderen.

heidiane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina