tanden, buikgriep, koorts en luieruitslag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dorianne, 1 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Mijn zoontje heeft last van zijn doorkomende tandjes (2 weken al rode wangen en dunne ontlasting), daarbij heeft hij (denk ik) buikgriep wat zich uit in zeer waterige ontlasting met kleine bruine stukjes (heben hier allemaal buikgriep en diarre gehad).

Daarbij heeft hij ook verhoging/koorts, meestal begint hij in de ochtend al met 38 graden :(. dit kan tegen de 40 aanlopen

En jullie raden het al dit alles geeft hem luieruitslag! en niet een beetje rood! Hij heeft schrale plekken, plekken wat blaren worden, zijn balletjes, zijn piemeltje, tussen zijn liezen alles is rood en ziet er zo pijnlijk uit...wat kan ik doen voor mijn mannetje?

Hij krijgt 3 maal daags parracetamol, slaapt onrustig (logisch)
    Hij eet wel genoeg en drinken doet hij ook.
    zijin ontlastig voor de anden is al bijna 2 weken, de waterige ontlating al 4 dagen.

Wie heeft de tip voor de luieruitslag? wat werkte bij jullie?
    * sudocreme, zinkzalf, talkpoeder?
    Hier helpt tot nu toe nog niets:$, of toch even langs de huisarts?
    Hij is verder wel alert maar wat hangerig.

2. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Goed smeren met sudocreme (mag lekker dik) ook de billen balsem van Weleda is goed of bepanthen zalf. Even proberen waar je mannetje goed op reageerd. Het is hart brekend als die kleintjes ergens last van hebben! Sterkte meid!

3. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Pasgeleden gaf iemand hier de tip om olijfolie te smeren op de luieruitslag. Ik ben er nu mee bezig, want mijn zoontje heeft ook luieruitslag. Het werkt goed! Gewoon olijfolie uit de supermarkt.
    Ik weet niet of dat bij alle baby's werkt, maar je zou het eens kunnen proberen.

Deel Deze Pagina