hallo ik ben nu 18 weken zwanger en heb (denk ik) nog niks gevoeld kunnen jullie me uitleggen wat ik precies kan voelen? iedereen vraagt : heb je al wat gevoeld?? tsja... uhhhhh denk t niet... tis me eerste zwangerschap dus weet bijgod niet wat ik moet voelen en is t normaal dat je bij 18 weken nog niks hebt gevoeld?? groetjes renata
Hoi Renate, Wat je precies voelt, een soort lichte vlinder bewegingen in je buik, een soort belletjes of kriebeltjes. Je merkt het vanzelf. Maar bij 18 weken is het volkomen normaal dat je je kindje nog niet gevoeld hebt. Je hoeft het pas sinds 24 weken te voelen maar veel zwangeren voelen hun baby eerder. De meeste zwangeren hebben rond 20 weken wel hun kindje een keertje gevoeld. Ook kunnen factoren zoals de ligging van de placenta en ligging van het kindje, invloed hebben op het leven voelen. Maak je dus niet ongerust en maak je wel veel zorgen dan kan je altijd bellen met je eigen verloskundige. Zodat je eventueel eerder het hartje kan horen. Groetjes, Japke