Hoi Meiden.... Ik ben 26 januari bevallen van onze mooie zoon Tim. Na 19 weken vrij te zijn geweest moet ik 1 mei helaas weer gaan beginnen, ik zie er zo tegen op om die kleine dan minder te gaan zien en de zorg aan een ander over te dragen. Het is wel zo dat zn oma's op gaan passen maar toch.... Zou graag willen weten wat jullie ervaring is met weer aan het werk te gaan en misschien zijn er ook wel meiden hier die bijna weer moeten gaan beginnen en die met mij willen kletsen. Ik ga trouwens 3 dagen werken. Groetjes Caro
Hoi Caro, Jouw gevoel is heel normaal, ik had dat ook. maar zodra ik weer in het werkritme zat vond ik het ook wel heel lekker, andere praat, andere ongeving enz. Je zult zien dat het meevalt, belangrijk wel is dat de opvang goed is.
Dank jullie wel voor jullie reacties. Patries...Hoeveel dagen werk jij als ik vragen mag? Ik ga drie dagen werken en de oma's passen op. Telkens als ik met die kleine bezig ben dan denk ik eraan bah! Maar helaas is de situatie nou eenmaal zo dat ik niet thuis kan blijven. Groetjes Car
hoi carretje. vast voor twee dagen, maar ik werk er ook af en toe drie, maar daar wil ik mij niet op vastleggen. Twee vind ik eigenlijk genoeg. Mijn man werkt veel, in ieder geval meer dan 40 uur, en vanaf dit jaar is hij vier tot vijf keer per jaar voor een week in Maleisie voor werk, en dan is het helemaal moeilijk te combineren.Ik werk uiteraard ook voor de extra centjes, je kan dan toch wat ruimer leven, maar ik wil het ook niet missen, ik vind het heerlijk om even weg te zijn, collega's, ik heb leuk werk. Het is niet zo dat dat mijn enige ding is buiten het gezin, ik sport ook veel, daarbij is kinderopvang. Ik heb die tijd voor mij zelf nodig en voor de kinderen is het ook goed, ze leren er veel van, ze maken gemakkelijk contact, maar ik ben er toch altijd voor ze, om ze uit school te halen, leuke dingen doen. Je zal merken dat het echt heel fijn is om af en toe iets anders te doen dan alleen voor een baby te zorgen. groetjes Patricia ps het is in het begin even moeilijk, zeker bij een eerste, het overlaten van zorg aan een ander is altijd lastig, zelf doe je het immers altijd beter, maar als dat goed is dan worden jullie er allebei beter van. En je moet even je ritme vinden, je moet op tijd zijn op je werk, dat is ook weer even wennen.
Hoi Patricia...Bedankt voor je oppepende woorden, ik hoop dat je gelijk hebt! Zo te zien verwacht jij bijna weer een kindje...wat spannend! Je tweede? Groetjes Car
hoi car, mijn derde, dus thuis ook voldoende te doen, haha. mijn oudste is vijf, de tweede drie; twee jongens, en de derde wordt een meisje. groetjes patricia. laat even weten hoe het gaat straks?
Hoi Patries... Wat leuk dat de derde een meisje word, heb je toch van alles wat! Leuk hoor 3 kindjes! Ik hoop dat er bij ons ook nog wel een tweede komt, maar eerst nog maar eens van deze lieve jongen genieten. Ik zal je zeker laten weten hoe het gaat, lijkt me wel leuk om te blijven kletsen hier. Is dat wel te doen de dagen dat je werkt met 3 kindjes straks? Groetjes Car
Het is zeker te doen, ik werk namelijk altijd avonddiensten of in het weekend, dan is mijn man thuis, dus betere zorg is er niet. Alleen ik ga toch op zoek naar een baan overdag, twee of drie dagen. Want nu is het zo dat we erg weinig vrije tijd hebben als heel gezin, aangezien ik twee weekenden per maand werk. Door de week ben ik natuurlijk wel meer vrij, en kan ik sporten etc. Maar mijn man heeft op deze manier weinig tijd voor zichzelf, klaagt hij nooit over, maar ik vind wel, dat ook hij een dag in de week moet kunnen doen waar hij zin in heeft, hij werkt veel. Nu kan hij dus geen sport beoefenen vanwege die weekenden.Verder willen we meer vrije tijd samen met de kinderen. Wij zijn gek met onze kinderen, we hebben alles voor ze over, maar we moeten af en toe ook aan onszelf denken, dat is niet verkeerd.
Ik ga ook binnenkort weer werken. Na een half jaar thuis te zijn geweest ga ik medio mei bij een nieuwe werkgever beginnen. 2 hele dagen en 2 halve dagen. Ik zie er niet zo tegenop en denk zelfs dat het goed voor me is een nieuwe uitdaging. Al weer zo'n tijd zwanger en alleen maar mama geweest. En voor de oma's is het ook leuk om te doen. Je kan zelfs proberen om voor het oppassen een subsidie te krijgen. Kijk op ViaVela.nl.
Hey Monique...Jij ook weer bijna aan de slag? Gaat alles goed met je? Ik ga trouwens pas 4 mei beginnen heb er een aantal vakantie dagen aan vast geplakt(had er toch zat) nu moet ik 1 dag werken en daarna heb ik alweer weekend, voel me er beter bij moet ik zeggen, maar zie er nog wel tegen op hoor! Groetjes Car
Yep, ik ga 14 mei weer beginnen. Gelukkig in de hemelvaartweek, 1 dagje minder. Wel spannend hoor. Ook meteen bij nieuwe collega's, voornamelijk mannen Jij gaat dus vrijdag weer aan de slag, wennen! Gelukkig heb ik de vakantie voor juni al geboekt, leuk om naaruit te kijken. Lekker 2 weken met mijn 2 liefies...
Hoi Monique... Mijn eerste werkdag heb ik er op zitten hoor! Was wel heel vreemd om die kleine bij mn moeder achter laten ook al was het mn eigen moeder. Mijn moeder heeft het opassen heel leuk gevonden en Tim vond het ook allemaal prima gelukkig. De dag ging opzich wel snel voorbij maar heb wel klok zitten kijken hoor was blij dat ik weer bij mn kleine mannetje was die ging gelijk naar me lachen toen ik thuis kwam dat was wel erg leuk! Het zal voorlopig best vreemd zijn om te gaan werken. Hoeveel dagen ga jij werken? Lekker zo'n vakantie in juni wij gaat in september op vakantie maar heb ik augustus ook nog een weekje vrij! Groetjes caro
Lekker van het weekend genieten dan! Ik heb nog een weekje voordat ik begin. Het is voor 2 hele en 2 halve dagen. Zal wel lekker druk worden. De was, flesjes wassen en fruithapjes maken gaan natuurlijk ook gewoon door. Of helpt je moeder daarbij? Geef jij trouwens al fruithapje? Ik heb deze vraag ook bij de januari mama's gesteld maar nog niet veel reakties gekregen. Ben wel benieuwd naar jullie kleine Tim. Je hebt nog geen foto ge-upload.
Hoi Monique... Ik krijg de foto's hier niet op, kijk anders even op onze baby site die we gemaakt hebben van onze Tim: www.timvanderree.beebiesite.nl dan kan je zien hoe hij eruit ziet. Geef jij nu al fruit/groente hapjes dan? dat is toch pas met 4 maanden? en soms hoor ik zelfs 6 maanden! Mijn moeder doet in principe heel veel hier hoor, ze helpt me zelfs in het huis en dat is wel heel fijn zo heb ik ook meer tijd met Tim nu ik weer aan de slag ga. Waar gaat Indira heen? naar een kdv? of ook oppas? Groetjes Caro en Tim
Wat een leuke site. Ik heb zoiets niet gedaan. Erg veel werk lijkt me. Lekker mannetje hoor die Tim van jullie. Indira wordt woensdag 4 maanden. Daarnaast is ze 2 weken te laat geboren. Ze is best snel met dingen. Dus het leek mij dat ze klaar was voor het fruithapje. Ze heeft het nu 3x gehad en het gaat best goed. Spugen doet ze alleen nog steeds. Maakt geen verschil of dat nu borst, fles of hapje is. Ze is gewoon te druk en te enthousiast en dan komt er nog wel eens wat terug. Het scheelt nu heeft ze geen last van buikkrampjes. Bij ons komt ook mijn moeder oppassen, maar die wil zich alleen op Indira richten. En wil niet komen poetsen, helaas. We zullen wel zien hoe het allemaal gaat lopen. Nu nog een weekje lekker genieten van onze 'kleine'meid. groetjes, Monique
Zo jij hebt het druk! Je bent volgens mij al een tijdje niet op de site geweest. Ik ga morgen beginnen ipv vandaag. Nog een extra dagje gelukkig. Morgen dus de hele dag werken en dan pas vrijdagochtend weer. Dat is wel te overzien!.....
Hoi Monique... Je eerste werkdag vandaag...spannend! Ben benieuwd hoe het is gegaan. Was het moeilijk om Indira achter te laten? Hoe ben je trouwens aan haar naam gekomen is echt een mooie/aparte naam! Nou ik moet deze week maar 2 daagjes ivm met hemelsvaart lekker hoor! Geniet nu nog meer van mn kleine moppie als ik vrij ben. Dat deed ik natuurlijk eerst ook wel maar nu is het natuurlijk niet meer zo vanzelsprekend dat ik hem de hele dag zie en dan geniet je toch wel van de uurtjes die je met hem hebt! Doet Indira het goed op de hapjes? Geen last van haar darmpjes of van allergieen? Dat zeggen ze vaak dat dat kan als je vroeg bengint daarmee weet niet of dat ook zo is. Ik weet nog niet zo goed wanneer ik ga beginnen lijkt me wel erg leuk eerlijk gezegd! Hoe was je eerste moederdag? De mijne was erg leuk heb een mooie tekening van Tim gehad(wel met hulp van pappa) en een dove paketje en een lekker ontbijtje op bed! Even een persoonlijke vraag maar zouden jullie nog een tweede willen? Mij lijkt het wel erg leuk maar eerst nog maar even van Tim genieten en zelf even bijkomen natuurlijk. Nog steeds tevreden met je spiraal? Ik wel ik had dan 2 weken last van bloedverlies en daarna wat bruinige afscheiding maar tot nu toe heb ik niks meer gahd ook niet ongesteld..heerlijk! Tot snel! Groetjes Caro en Tim
Zo die eerste dag zit erop. Viel reuze mee. Ach zo'n eerste dag doe je ook nog niet veel. Ik vond het op zich niet zo erg om Indira achter te laten, ze is in goede handen. Indira komt van Indira Ghandi.... Indira betekent de god van de donder en bliksem (help) dat wisten we later pas. Maar de naam past goed bij haar. Wij gebruiken meer de naam Indy, ze is ook kwart indisch... De hapjes doe ik niet elke dag. Op zich gaat het goed. Alleen blijft ze spugen, dan doet ze eigenlijk met alles. Ik ben nu met de ene flesvoeding die ze per dag krijgt overgestapt op ander voeding. Kijken of dat wil helpen. Of wij een tweede willen?..... Heb je gezien hoe oud ik ben? Dus nee liever niet. Op deze hebben we lang moeten wachten. Nu is ze gezond en is het wel makkelijk zo. Ik ben wel tevreden met mijn spiraal, al heb ik wel weer last van puistjes en menstruatiehoofdpijn. Ik denk dat ik ook binnenkort weer ongesteld ga worden. Maar ach we zullen zien. Ik heb last van afscheiding. Zo dat was het weer. Snel wat werk doornemen, dan ben ik beter voorbereid als het echt werk gaat beginnen. Fijne hemelvaartsdag... Groetjes, Monique