Vraagje over dunne ontlasting...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door meisje0123, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hallo dames!

Ik heb deze vraag ook al gesteld aan de voedingsdeskundige, maar ben ook wel benieuwd of jullie mij wellicht advies kunnen geven.

Mijn zoontje Ties is nu bijna 6 maanden oud.
    De eerste 3 maanden heb ik borstvoeding gegeven, sindsdien drinkt hij Nutrilon Hypo-allergeen nr. 1.

Ties heeft eigenlijk altijd al hele dunne ontlasting gehad, heel licht geel of bijna wittig, met sinds de laatste weken vaak slijmerige stukjes erin.
    Ondanks die structurele diarree doet hij het verder best goed, hij slaapt overdag slecht maar 's nachts gaat dat wel heel goed. Hij huilt denk ik iets boven gemiddeld vaak, maar ik maak me verder niet echt zorgen.
    De laatste tijd gaat het drinken van de flessen steeds minder goed, waar hij 'vroeger' zijn flessen naar binnen schrokte gaat dat nu echt nog maar moeizaam en laat hij vaak 50 CC tot soms wel 75 CC staan, onder luid protest. Ties krijgt nog geen bijvoeding, alleen sinds een maand 4 schepjes Bambix rijstebloem in zijn laatste fles.

Nu begin ik me toch een beetje af te vragen of die structurele diarree (want dat is het echt wel), wel normaal is. Het is de laatste 3 à 4 weken steeds erger geworden (ik moet hem vaak 3 keer per dag schone kleertjes aandoen omdat de poep dan tot in zijn nekje zit), en bovendien gaan die flessen dus steeds moeilijker.
    Toen hij geboren was, zat hij bij alle groeicurven op de één na bovenste lijn, op dit moment is dat nog steeds alleen is zijn gewicht inmiddels op de middelste lijn. De laatste keer dat we bij het CB waren (bijna 2 maanden geleden) gaven ze aan dat hij niet te dun is maar gewoon 'lang en niet dik'. Over 2 weken ga ik weer om Ties te laten wegen en natuurlijk ook om dit onderwerp te bespreken.

Wellicht nuttig te melden dat mijn 'ongerustheid' mede te maken heeft met het feit dat Ties zijn vader de ziekte van Crohn heeft, en we dus helaas erg bekend zijn met darmproblematiek bij ons thuis.

Alvast bedankt!!!

Groetjes

2. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Niemand?

3. Skye

Skye Niet meer actief

Nou, als mijn dochter dit had (en vader ziekte van crohn) dan was ik waarschijnlijk allang langs de dokter geweest. Is mijn idee hoor, of ben je al langs de huisarts geweest?

4. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja, heb al wel eens gebeld ja.
    Maar omdat ik dus borstvoeding heb gegeven de eerste maanden, werd altijd gezegd: 'de ontlasting kan álle kleuren en vormen hebben, niks om je druk over te maken'. En tja, hij doet het verder dus hartstikke prima. Ik ga zo gewoon nog eens bellen....

X

5. Skye

Skye Niet meer actief

Ja, zou ik ook lekker doen hoor, als ik jou was. En dan gewoon je zorgen uitspreken! Het is jouw kindje en jij maakt je daar zorgen om. Logisch ook! Zou ik ook doen in jouw geval. Dus je niet af laten schepen voordat je zelf helemaal gerust gesteld bent.

6. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Heb net gebeld.
    De assistente gaat het overleggen met de huisarts.
    Ze vond het overigens helemaal niet raar dat ik belde, dat benadrukte ze ook steeds. Kan morgen bellen wat de huisarts er van denkt. Ben benieuwd!!!
    Bedankt voor je reactie Skye!

X

7. Skye

Skye Niet meer actief

Gewoon lekker je gevoel volgen. Ik vind het ook af en toe moeilijk hoor, om steeds maar weer de dokter te bellen. Dan denk ik al bij mezelf "is het niet overdreven als ik bel". Maar aan de andere kant.....daar zijn ze voor! Goed dat je gebeld hebt. Ik ben benieuwd wat ze morgen te zeggen heeft. Laat het wel even weten he!! Enne.........graag gedaan hoor (mijn reactie)

8. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou, heb net gebeld.
    De assistente heeft het overlegd met de huisarts.
    Die heeft gezegd dat ik het aan moet kijken (ja, dat doe ik dus al een half jaar....) en dat zodra Ties vaste voeding gaat krijgen (ben ik nu dus een weekje mee begonnen maar hij eet nog niet echt veel) het wel zou moeten veranderen. Als dat niet gebeurt, dan moet ik terugbellen.
    Ik acht de kans dus best groot dat ik over een week of twee weer kan gaan bellen.

X

9. Skye

Skye Niet meer actief

Ja idd. En dat ook gewoon gelijk doen hoor! Gewoon even 2 weken aan kijken met vaste voeding. en mocht de ontlasting dan niet veranderen, dan gelijk weer bellen. Dan moet je gewoon vragen of ze hem niet kunnen onderzoeken. Moet toch ergens vandaan komen. succes meid. Hou me maar op de hoogte, ben namelijk nu wel benieuwd hoe het verder gaat!

10. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    lees net je verhaal en houd het maar goed in de gaten hoor want een kleinetje dat altijd maar diaree heeft en de paps ook nog eens crohn daar gaan al mijn alarmbellen van rinkelen!
    en ook dat zijn gewicht in verhouding van de groeilijn toch echt minder is geworden zou je gaan denken dat de voedingsstoffen niet mischien niet meer goed opgenomen worden

als ik jou was zou ik het nog 1 week aankijken omdat je nu ook vaste voeding geeft en bij geen verandering gelijk bellen en een verwijzing voor de kinderarts gaan vragen,
    per slot van rekening gaat het om de gezondheid van je kleine man

succes ermee

groetjes sapje

Deel Deze Pagina