Hoi Allemaal... Over 1,5 week moet ik weer gaan werken en daar zie ik erg tegen op. Niet alleen omdat ik dan mn kids moet missen maar ook ook omdat ons jongste zoontje van nu 10 weken s'nachts nog komt(weet dat dit heel normaal is) Ik vroeg me af hoe de werkende moeders onder ons dit oplossen? Ik kan niet zo goed tegen weinig nachtrust maar moet dan wel om 6 uur naast mijn bed staan. Onze kleine man maakt wel 6 uurtjes achter elkaar maar komt dan wel midden in de nacht uit en wil dan een fles. Wat kan ik doen? Wanneer sliepen jullie kindjes door en wat kan ik hier aan doen? Alvast bedankt!
mijn kleine sliep door.....en nu is het ineens over met de pret. ik ga gewoon vroeg naar bed (21.30), als ze komt sta ik op, verstand op nul, aanleggen, terug in bed leggen en verder slapen. tsja wat kan je anders doen? je kan de natuur niet dwingen. ik heb ook veel slaap nodig maar ik ben er ook nog! beetje geduld, komt echt wel goed!
Hai, Ik heb het de eerste periode ook nog gehad toen ik moest werken (denk de eerste twee maanden). Ik gaf bv en kon het dus ook niet aan mijn man uitbesteden. Tja, het is vervelend maarhet hoort erbij. Je kan het doorslapen niet afdwingen en idd beste advies is verstand op 0 en blik op oneindig, Het zal je verbazen met hoe weinig slaap je toch kan functioneren. En probeer elk moment van rust te pakken wat je maar kan pakken, daar heb ik zelf het meeste aan! Suc6
komt van eigens goed! mijn zoontje sliep pas met 7 mnd door en ze vroegen op me werk hoe kan jij hier zo fit en vrolijk staan .. maarja je raak er aan gewent! miss kan je het samen met je man doen omstebeurt..
Ooh, ik ben jaloers op je! Ik ga over 3 weken weer werken, maar onze kleine valt 's avonds nog heel slecht in slaap. Dus wij kunnen meestal ergens tussen 0:00 en 2:30u gaan slapen. Afgezien van de voeding 's nachts dan. En ja, ik kijk ook met angst en beven uit naar onze nachtrust 's nachts. Ik denk wel dat we de eerste weekenden en de avonden dus even heel rustig moeten plannen, kunnen we een beetje bijslapen.
Lady in red...dat is helemaal lastig als je kleintje pas zo laat in slaap valt. Onze kleine gaat wel sávonds makkelijke slapen maart word alleen s'nachts wakker maakt niet uit hoelaat we de laaste voeding geven voor de nacht we hebben al verschillende tijdstippen geprobeerd..
succes maar er is niet veel tegen te doen denk ik. een kindje geeft vanzelf aan wanneer hij/zij toe is aan een doorslaapnachtje en kunt hem er niet toe dwingen helaas. mijn dochter slaapt nu pas sinds kort door en werk sinds ze 4 maanden is. ipv laat naar bed lig ik er vaak al zo rond half 10 in. ik moet er half 7 a 7 uur uit en zonder een goede nacht viel dit me zwaar maar het went al snel. ik deed het met 5 uurtjes slaap prima en dit was niet eens aan een stuk door slapen maar met tussenpauzes van wakker zijn ik heb er tot 17 maanden zeker 1x per nacht uitgemoeten maar meestal wel meer. gewoon omdat ze me even wilde zien, een kusje wilde of een knuffel. toen ze snachts nog een fles kreeg moest dit ook in 2x maar die piriode zijn we gelukkig voorbij. ik hoop dat me dochter het doorslapen volhoudt want begin er eindelijk aan te wenne . me dochter sliep toen altijd gelukkig zelf ook rond half 10 en gingen dan samen slapen. ze heeft tot 6 maanden op onze kamer geslapen en deed toen de tijd helemaal geen oog dicht. huilde ze dan zat ik recht op maar was ze doodstil zat ik ook rechtop om te kijken. hoop dat je uk sneller doorheeft dat doorslapen echt fijn is en dat je met een goede nachtrust heerlijk weer aan het werk kunt succes
Hoe laat geef je hem zijn laatste fles dan? 6 uur achter elkaar slapen is redelijk lang hoor... Nog een uurtje en dan zou ik genoeg slaap hebben.
vroeg op bed gaan! ik ging/ga tegelijk met de kinderen naar bed als ik mijn slaap nodig heb. en dan pak ik uiteindelijk behoorlijk wat slaap nog, maar, al betekend dat wel dat ik soms om half 9 mijn ogen al dicht heb. Lasse komt dan nog een keer rond 12 uur en om 5 uur. mijn man staat dan om half 6 op en Sven is om half 7 wakker, dus slapen doe ik na 5 uur niet meer. maar goed, dan heb ik toch een uurtje of 7 te pakken. en dat terwijl ik het beste werk op minimaal 8 a 9 uur slaap, maar ook zonder gaat de dag voorbij en red je het hoor! komt goed!
Thirza kwam de afgelopen weken 3 keer per nacht en ik red dat tot nu toe wel, met z'n ups en downs. Vroeg op bed en zeker als je aangeeft dat je kleintje een keer 6 uur achter elkaar slaapt, zorgen dat jij na die voeding direct je bed in kunt rollen, dus tanden poetsen en alles voor die voeding aan, en dan in je pyjama voeden, en zo je bedje in, En als je FV geeft, wat ik zo lees, afwisselen met manlief... makkelijk hoor! Kun jij de nachten dat je niet hoeft, nog wat eerder op bed...
Hier ook nog steeds een nachtbraker... en ik wou dat het even voeden en terug leggen was... hij heeft nog nooit écht doorgeslapen en is afgelopen nacht bijv. 6 keer wakker geweest! Snap je angst wel.. het is ook zwaar vermoeiend!
Gisterenavond had hij om 21.30 zijn flesje en lag hij om 22 uur in bed en toen kwam hij om 4.00(op zich wel netjes 6 uurtjes achter elkaar, hij kan het dus wel) alleen hoe later ik hem wakker maak des te korter hij slaapt lijkt het wel en het is nog wel iedere nacht verschillend dus echt rekken kan ik nog niet. Ga hem vanavond om 21 uur zijn fles geven, kijken wat hij dan doet. Het is inderdaad vroeg naar bed, maar dat vind ik niet zo leuk voor mijn partner en mijzelf want echt veel zie je elkaar dan niet maar goed dat is nie anders helaas.
Mijn zoontje sliep door vanaf 6 weken, maar ergens tussen 5 en 6 maanden heeft hij een rommelmaand gehad. Hij werk elke nacht ergens tussen 4 en 5:30 uur wakker (hij heeft dan inmiddels 8-9 uur geslapen), niet van de honger maar omdat hij gewoon klaarwakker was. Soms duurde het 5 minuutjes en hij sliep weer verder soms duurde zijn geklets wel 1,5 uur! Mijn collega's waren ook verbaasd hoe ik nog zo fris kon uitzien. Maar wat hierboven al gezegd is, het went! Je raakt gewend om met minder slaap te functioneren. Tegen de tijd dat ik het welletjes vond is hij weer 12 uur gaan maken.
Onze dochter van nu 6 1/2 maand slaapt sinds 1 week 5 uur achter elkaar. daarvoor kwam ze elke 3 uur voor bv. nu krijgt ze flesv en slaapt ze voor haar doen super Naar mijn werk gaan en het volhouden gaat eigenlijk op automatische piloot. Je moet gewoon wel door... heel veel succes maar met 6 uur slaap elke nacht heb je in mijn ogen al dikke mazzel
Mirre heeft rond 9 maanden een korte periode van doorslapen gehad (tussen 23-6 bedoel ik dan ). Vanaf 1 jaar ging het weer beter (standaard slapen tussen 23-6, soms zelfs klokje rond ), tot een week geleden ... Ik hoop dat het sneller gaat bij jullie. Mijn tips: vroeg naar bed. Als je BV geeft soms afkolven en man eruit laten gaan. Bij FV is dat wat simpeler
Zorg dat je vooral snel na de voeding weer kan slapen. Ik heb de kleine lekker op onze kamer laten slapen. Vriendlief verschoonde haar 9als ik een vroege dienst had) en ik gaf voedingen (bv). Ze heeft een tijd doorgeslapen maar nu al weer een periode niet. Helaas je gaat het vaak genoeg meemaken te weinig slaap ook bij bv zieke kindjes. En inderdaad tegelijk met je kinderen naar bed gaan (hoe slecht dit ook is voor je relatie). En in het weekend soms even wat slaap inhalen. Jooze
Hier sliep ze ook pas door rond de 5,5 mnd. Dus toen was ik ook al lang en breed weer aan het werk. Ik sliep smiddags als zij ook sliep en ik ging vroeg op bed savonds. Anders trok ik het ook niet. IK werk alleen sochtends dus ik kon het zo doen.
Daar zit ik nu dus ook aan te denken.. misschien alleen wat ochtenden of middagen te gaan werken, op die manier kan ik wat bijtanken want ik trek het ook haast niet meer! Als je d evoeding savonds/snachts kan uitbesteden? ZEKER doen! Helaas kan ik dit niet, anders had ik zeker een paar keer per week iemand zn bed uit geduwd om de kleine te troosten haha