Bijna weer werken en baby komt nog s'nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door trotsemama27, 12 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Jeetje....wij hebben echt dikke mazzel geloof ik.
    Ons meisje sliep met ongeveer 5 weekjes al goed (van 00.00 tot 06.00 uur en daarna weer tot 10.00) en slaapt nu van 22.30/ 23.00 uur tot 07.30/08.00 uur en daarna weer tot ongeveer 11.00 uur (soms 10.00 uur)

Misschien komt dat bij ons ook wel omdat ze een weekje in het ziekenhuis heeft gelegen en daar hielden ze de volgende voedingstijden aan:

07.00 / 10.00 / 13.00 / 16.00 / 19.00 / 23.00 / 01.00 uur

Na een week mocht ze naar huis en hebben we die tijden een week aangehouden maar merkten aan haar dat ze echt heel vast sliep om 01.00 uur en altijd wakker werd om 06.30 uur dus zijn toen begonnen met haar om 01.00 niet meer wakker te maken. Ze sliep toen tot 02.00/02.30 uur en dat werd in de 4e week tot 06.00 uur en in de 5e week (ongeveer) tot 07.00 uur. De fles van 23.00 uur hebben we toen verschoven naar 22.00 uur en ondertussen zat ze dus op 6 flessen.

Nu is ze bijna 11 weken en drinkt 5 flessen op ongeveer de volgende tijden:

08.00 / 11.30 / 15.00 / 18.30 / 22.00 uur.
    Voor de fles van 22.00 uur krijgt ze haar pyama aan
    Voor de fles van 11.30 wordt ze gewassen of badje en krijgt haar kleding aan.

We voeden eigenlijk dus veel volgens schema maar zodra dat niet meer lekker liep keken we het even aan en zo zijn bovenstaande uren ontstaan (beetje van haar en een beetje van ons...)....voor zolang dat dan weer duurt ;) .

Overdag slaapt ze trouwens heel weinig en als ze even een dutje doet dan is dat in de box of in haar wipstoeltje.

Heel verhaal geworden... maar misschien kun je er wat uit halen!

Succes!

Grt. Kweenie

2. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Oohh Ladyinred, dat komt me ernstig bekend voor!
    Mijn dochter was de eerste maanden dat ik werkte ook niet echt een ster in het vroege naar bed gaan; avonden gehad dat we pas rond 01.00 in ons bedje stapten (en dus de hele avond op met een huilend beebje) en dan kwam ze om 04.00 en dan ging mijn wekkertje om 06.00. Ik moet er nu niet meer aan denken, maar hoe weinig ik ook sliep, je redt het dus echt wel. Ideaal is het zeker niet, maar wat ik al schreef het zal je verbazen met hoe weinig slaap je an functioneren!

3. trotsemama27

trotsemama27 Actief lid

12 dec 2007
    151
    0
    0
    Nu toevallig weer een goeie nacht gehad, De kleine ging om 22 uur naar bed en sliep tot 4.30! Dit is de derde dag dat hij redelijk wat uurtjes maakt dus ik hoop dat hij dit zo blijft houden. Ik probeer nu ook overdag een beetje ritme in te bouwen.

4. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Hier als ik geluk heb slaapt ze van een uur of 10 tot half 6 en ja ook ik moet weer gaan werken over 2 weken idd ga maar op de automatische piloot en hopen dat ze snel langer gaat slapen kan het in ieder geval niet dwingen.

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

journey, van 10 tot half 6 is écht supernetjes voor een dametje van 2.5 maand !

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Inderdaad!

7. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik gaf de laatste voeding altijd heel laat. Het ligt eraan waar je beter tegen kunt: óf later naar bed en doorslapen tot je eruit moet, óf eerder naar bed en tussendoor eruit. Het laatste kan ik heel slecht tegen, dus dochterlief kreeg in het begin om 0.00 d'r laatste voeding en werd dan weer om 6.00 wakker. We zijn dat steeds meer gaan uitbouwen (laatste fles vervroegen als ze later wakker werd).

Dit was overigens toen ik nog thuis was, vandaar dat m'n man het niet hoefde over te nemen. Toen ik weer aan het werk ging was ze helemaal gewend aan langer slapen.

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

als je dan zelf toch van 10 tot half 5 meeslaapt.. heb je 7.5 uur slaap gehad, hier kan je toch wel op functioneren? toen ik nog geen kleintje had sliep ik zoiets per nacht.. toen ging het prima!

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik kan ook heel slecht tegen te weinig slapen. Dano is de eerste 18 maanden van zijn leven 4 a 5 keer per nacht wakker geworden, en wij werken allebei. dus ja soms met de wallen op de grond naar het werk. Je houdt het echt wel vol want je bent moeder. maar volgens mij valt het heel erg mee als ik je tijden zo lees. Wij pakken in het weekend extra slaap. Nu sinds 1 maart slaapt ie eindelijk door.
    Bij Dano was er wel een medische reden, hij heeft late reflux gekregen en werd dus wakker van de pijn, dus niet ff voeden en weer slapen, maar heel lang huilen troosten en zelf dus totaal wakker worden snachts.

Overigesn heeft Dano de eerste 6 maanden wel doorgeslapen klokkie rond, met 7 maanden begonnen de 'problemen'

10. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik werk inmiddels ook weer, maar Duke komt ook nog zeer geregeld in de nacht. Nu heeft hij een heel enkele keer dat hij doorslaapt, maargoed ik moet hoe dan ook 2x per nacht m'n bed uit om af te kolven (zeer hoge melkproductie, maar kolven lukt niet echt meer... Dus ik ben de hele dag door in de weer om in te zamelen voor 1 flesje naar het KDV).

Zelf vroeger gaan slapen, of in de avond direct na het eten eventjes een uurtje plat op de bank. Het scheelt dat ik aan 3 uur slaap voldoende heb, en ik het tot nu toe prima trek eigenlijk.

Deel Deze Pagina