bijna weer werken en nu?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door moontje79, 29 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje79

moontje79 Lid

13 jun 2007
    40
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Gelderland
    Mijn dochtertje is nu 5,5 week en krijgt volledige borstvoeding, maar nu ga ik 5 januari weer aan het werk voor 20 uur dus 2,5 dag.
    Ik wil graag volledige bv blijven geven en wil graag weten hoe ik het beste een voorraadje voor in de vriezer op kan gaan bouwen zodat de oppas met de tijd bv met de fles kan gaan geven als ik werk. De ochtenden en de avonden wil ik haar graag zelf aan de borst hebben, vind het zo lekker knus samen en wil er nog graag van blijven genieten als ik weer aan het werk ben.

Groetjes Simone

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    hoi,

kijk eens op www.borstvoeding.nl en ga naar de vereniging borstvoeding natuurlijk om een folder over afkolven en terug naar het werk te downloaden. daar staat alles in!

succes,
    heidi margit

3. moontje79

moontje79 Lid

13 jun 2007
    40
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Gelderland
    Ik kolf nu een borst terwijl Jasmijn aan de andere drinkt, maar dan heb ik maar heel weinig melk, soms maar 10 cc. Is dit normaal, dat wil toch niet zeggen dat ze veel te weinig binnen krijgt toch.

Na een hele dag heb ik misschien maar 60 cc afgekolft, hoe kan ik dit omhoog brengen, door vaker aan te leggen of af te kolven?

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    wanneer je minder dan zeg 30 cc kolft, wil dat zeggen dat er geen toeschietreflex optreedt. Probeer te ontspannen, of vraag bij de huisarts een receptje voor syntocinon.

kijk ook even goed de kolf na, zit de borst aan het kolfstuk aangesloten zodat er een vacuum kan worden opgebouwd? 10 cc is wel heel weinig, dat schiet niet echt op.

waarschijnlijk kun je als je met een zekere regelmaat kolft en de kolf nakijkt meer kolven. gebruik de syntocinon neusspray als je begint met kolven.

succes

5. moontje79

moontje79 Lid

13 jun 2007
    40
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Gelderland
    Ik zal maandag gelijk de ha bellen en laat je weten of het geholpen heeft.

Bedankt!

6. moontje79

moontje79 Lid

13 jun 2007
    40
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Gelderland
    Ik heb van de ha syntocinon gekregen en het werkt super, ik kolf nu per borst zo'n 60 cc terwijl dat eerder op een hele dag was, maar nu is mijn vraag of dit voldoende is of komt er meer naarmate je langer kolft.
    Ik heb ook een andere kolf aangeschaft de medela swing, had eerst de medela mini electric, maar deze vond ik niet fijn en maakte teveel herrie.

7. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Moontje,

De Swing is een goede kolf, dat zal zeker bijdragen aan een hogere productie.

Als je vaker kolft wordt de productie hoger,
    Wanneer je nog gewoon alle voedingen life voedt, dan zal er niet veel melk extra zijn en is het sprokkelen om een voorraadje op te bouwen. Als je straks werkt dan kolf je in plaats van een voeding. Dan kolf je veel meer.

Succes straks,

Ilse

Deel Deze Pagina