Hallo, Ik heb het idee dat de laatste paar dagen de borstvoeding terug is gaan lopen. Sinds vorige week zaterdag ben ik begonnen met kolven. Nu probeer ik elke dag genoeg af te kolven, zodat mijn man de laatste voeding kan geven 's avonds. Die maken we dan dikker met Johannesbroodpitmeel en dan slaapt Lucas door. Ik kolf dan zelf ook weer, terwijl mijn man de fles geeft, zodat het niet zo is dat mijn borsten een voeding overslaan. Maar de afgelopen dagen wil Lucas dan bijna de hele dag aan de borst liggen. Daar geef ik echt zoveel mogelijk aan toe, want ik geef voeding op vraag, maar ik krijg het idee dat er weinig tot niks meer uit komt. Op een gegeven moment is Lucas namelijk alleen nog maar aan het sabbelen en wordt hij zelf onrustig omdat er niks uit komt (hij probeert dus wel!) Lucas is nu 10 weken en 5345 gram, dus qua gewicht zit het wel goed. De borstvoeding ging tot nu toe trouwens ook helemaal goed! Ik heb gewoon echt het idee dat ondanks veel aanleggen (hij wil nu echt om de 1 1/5 à 2 uur), de productie niet echt meer op gang komt Sorry als het een warrig verhaal is, het is al laat Groetjes, Brienna
hoi, heeft hij niet gewoon een regelweek? als het nog zo doorgaat, laat even weten, dan kijken we verder groetjes heidi margit
Hij heeft het nog steeds, maar de afgelopen dagen werd het al minder. Eerst rond 4 uur, volgende dag rond 5 uur, gisteren rond 6 uur, Ben benieuwd wat hij vanavond doet. Maar heb verder wel het idee dat het de goede kant op gaat!
Hallo Brienna, Inmiddels weer wat verder, hoe gaat het nu? Is het een regelperiode gebleken? Soms zie je ook dat hij even niet lekker in zijn vel zat, misschien iets onder de leden heeft gehad of ineens een ontwikkelingssprong heeft gemaakt. Dan verklaart dat (helaas meestal achteraf) waarom er een periode heel onrustig en vooral vaak wordt gedronken. Soms zie het overigens ook wanneer de menstruatie weer op gang gaat komen. Meestal is er dan een dip in de melkproductie waardoor je ook rare voedingen gaat krijgen. Dat weet je dan op het moment dat de menstruatie zelf gaat starten. (Met 10 weken lijkt me dat overigens wat vroeg maar het kan). Succes Ilse
Dat weet je dan op het moment dat de menstruatie zelf gaat starten. (Met 10 weken lijkt me dat overigens wat vroeg maar het kan). Ik was met 8 weken alweer ongesteld Geen nabloeding, echt ongesteld Het gaat om en om op het moment. Hij drinkt de ene voeding normaal. De voeding daarop lukt het niet (zit zo'n 3 à 4 uur tussen). Ik heb dan ook geen volle borsten. Hij drinkt dan ook erg onrustig en laat de borst steeds los. En de voeding daarop drinkt hij weer normaal. Dat is dan meestal een uur of twee later. (we houden hem dan zoet met een speen, vinger, rondjes lopen, enz., proberen wel steeds aan te leggen, totdat hij wel 'pakt'.) Och jee, volgens mij is het wel weer een warrig verhaal
Hallo Brienna, De menstruatie kan in elk geval meespelen in je melkproductie. Wanneer deze eraan komt ervaar jij een dipje in de productie. Over het aanleggen zelf kan ik via de mail weinig toevoegen. Wellicht is het goed om eens een lactatiekundige een voeding te laten meekijken. Misschien ziet zij wat er aan scheelt..... Als je twijfelt aan de hoeveelheid kan je een paar keer per dag (2 keer ) na de voeding de borsten helemaal leeg kolven. Zo stimuleer je de productie net iets meer. Maar het te volgen beleid is misschien beter te overleggen met de LK (als je die bezoekt) zij heeft dan een beter beeld hoe het echt bij jullie gaat tijdens het voeden. Heel veel succes, Ilse