Waarom vond je het zo fijn dat je het voor de geboorte al wist? Voor mij is dat echt iets van onszelf. Wij willen ons kind die naam geven en dat doen we gewoon. Wij hadden bij ons in de gemeente een gezin waarvan twee van hun drie zoons precies dezelfde roepnaam hebben als 2 van onze zoons. Toen er bij ons weer een jongen geboren werd zeiden onze kinderen meteen: "dan moet hij T heten, net als bij hen" Maar wij hadden toen een heel andere naam @Nove123 gewoon de naam geven die jullie willen. Mooie naam en ik vind hem best anders dan Novi hoor.
Het had voor mij niet per se gemoeten hoor dat ze het vertelden. Maar hij zei het uit zichzelf (op dat moment wisten ze zelf het geslacht nog niet eens, net zwanger). En achteraf vond ik het fijn dat ik het wist, gewoon soort voorbereid op feit van een naamgenoot dichtbij. We zagen mekaar toen wekelijks en soms zelfs twee of meer keer per week.
Ik vind Novi en Nové toch wel heel andere namen, klemtoon ligt volgens mij ook ergens anders. Zelfs al was het de eerste naam zou ik het gewoon doen! En met een tweede naam al helemaal. Ik zou het zeeeeeeker gewoon doen!!