Hallo allemaal, Al vrij snel nadat ik zwanger was waren mijn vriend en ik het over de namen eens (we weten niet wat het wordt). Mijn vriend heeft de meisjesnaam bedacht en hij is helemaal verliefd op die naam (ik ook hoor...) Nu hebben goede vrienden van ons vorige week een dochtertje gekregen en die hebben bijna dezelfde naam gekozen! Het enige verschil is dat wij de naam op een -e laten eindigen en zij de naam op een -a (dus bijvoorbeeld Mare en Mara/ Nore en Nora enzo). Ik vind eigenlijk dat we nu niet meer voor deze naam kunnen gaan, maar mijn vriend vindt van wel. Hij zegt: we hadden de naam al voordat we die van hun wisten, wat is de kans dat onze dochters later vriendinnen worden (dat hoeft helemaal niet zo te zijn) en ze zal later genoeg mensen tegenkomen met bijna dezelfde naam. Ik ben erg benieuwd wat jullie zouden doen, want ik twijfel enorm. Zouden jullie vasthouden aan de naam of iets anders bedenken of misschien met die vrienden gaan praten?
Als dit DE naam is voor jullie dan zou ik hem zeker houden! (en daarbij, het is niet te hopen natuurlijk, ook vriendschappen kunnen verwater of "uitgaan" en dan heb je later misschien spijt.) Ik zou wel de situatie aan je vrienden uitleggen zodat ze misschien niet raar staan te kijken.
Als het echt jullie naam is en het is geen directe familie zou ik gewoon bij de naam blijven. Wij hebben nu hetzelfde. Vrienden van ons zijn bevallen van een zoon en wij verwachten ook een mannetje. De namen komen ook heel veel overeen zoals bijv. Sam en Sem. Wij behouden ook gewoon de naam, want die is het voor ons. Groetjes Nathalie
Ik vind dat je vriend gelijk heeft! Maar misschien is het toch handig om het met die vrienden over te hebben..
Hoihoi, Persoonlijk zou ik de naam die jullie hadden uitgekozen gewoon aanhouden. Jullie vinden dat tenslotte de mooiste naam voor jullie kindje. De naam van onze dochter heb ik van een oud collega. Ik vond het zo'n ontzettend leuke naam en deze vorm komt heel weinig voor (Lotti). Ik zat ook even te twijfelen, omdat het nogal duidelijk zou zijn hoe wij aan die naam kwamen, maar toch hebben we er voor gekozen, omdat wij het de allerleukste naam vinden. Ik ben er nog iedere dag blij mee. Liefs, Suus
Dit is wel echt DE naam voor ons. Het is ons tweede kindje (we hebben al een dochter) en de vorige keer kostte het ons heel veel moeite om namen te bedenken. Mijn vriend vindt bijna niks leuk, maar deze naam is het helemaal voor hem (het is ook een afgeleide van de naam van zijn oma). Ik vind de naam ook prachtig, maar ben daarnaast ook ontzettend blij dat hij dit keer de namen gekozen heeft. Als jullie met die vrienden zouden gaan praten, zou je het dan gewoon meedelen of het vragen? En misschien maar niet in haar kraambed over beginnen denk ik zo.... Jeetje, ik word hier echt onzeker van. Het zullen wel de hormonen zijn. Wel fijn om te lezen dat jullie het met mijn vriend eens zijn!
Ik zou zeker gewoon voor de naam gaan! Binnen een week is iedereen gewend joh. Ben nu trouwens wel heeeeel benieuwd naar de naam
Ik denk dat het beter is dat jij alleen met die vriendin praat, ipv dat jullie een gesprek met z'n vieren voeren. (Ik ga er even van uit dat je beter bevriend bent met de vrouw dan met de man) En dan zou ik gewoon vertellen wat je hier op het forum ook hebt verteld: dus dat het jullie de vorige keer veel moeite kostte om een geschikte naam te vinden, maar dat jullie dit keer dé naam hebben... Maar dit keer is er weer een ander probleem, namelijk dat de naam erg veel lijkt op de door hun gekozen naam. etc. Vervolgens even vragen wat zij er van vindt als jullie jullie dochtertje zo noemen. Zij zal het er dan later hoogstwaarschijnlijk met haar man over hebben en zo is hij ook op de hoogte. Ik denk eigenlijk dat ze het geen enkel probleem vinden dat de namen op elkaar lijken. Ik persoonlijk zou het juist heel leuk vinden dat we de dezelfde smaak hebben qua namen
ik zou het ook gewoon doen, als jullie deze naam echt DE naam vinden moeten jullie hm gewoon houden!!
Ik zou 'm ook gewoon houden en 't er idd even over hebben met jullie vrienden. Vrienden van ons zijn ook zwanger en die hebben al door laten schemeren dat als 't een jongetje wordt (zij willen 't ook niet weten), hij waarschijnlijk ook Milan (net als ons zoontje dus) gaat heten. Ik vind het alleen maar een eer dat ze de door ons gekozen naam zo mooi vinden. En, misschien krijgen jullie wel gewoon een zoon .
Mijn zus en zwager hadden hetzelfde probleem. Een vriendin van haar beviel van een jongetje en gaven hem jongetje dezelfde naam als mijn zus in gedachten had. Zij heeft het toen met die vriendin er over gehad en mijn neefje heeft toen ie geboren werd dezelfde naam gekregen.
Ik zou ook de naam geven die jullie hebben gekozen, maar snap je probleem. Overigens zou ik niet aan die vriendin 'vragen' of ze het oke vindt. Wat als ze 'nee' zegt? Ik zou het meer als mededeling brengen. Je kan misschien wel zeggen dat de geboorte van dit mannetje dubbelspeciaal is omdat jullie voor jullie wondertje bijna dezelfde naam hebben gekozen. Het kan maar duidelijk zijn... Succes!! Laat je weten hoe het gegaan is? Over een paar weken dan he? Doe maar niet in het kraambed!
Haha, niet in het kraambed nee. Mijn vriend wilde meteen al langs gaan en het vertellen, maar het lijkt me verstandig als eerst de hormonen tot rust gekomen zijn. Ik vind dat wel een mooie bewoording: dat dit kindje dubbelspeciaal is, omdat het bijna dezelfde naam heeft als wij in gedachten hebben. Die ga ik onthouden! En ik laat nog even weten hoe het afgelopen is.
Ik zou zeker voor die naam gaan, want dit is jullie naam voor jullie kindje en als dat gewoon goed voelt, zal ik hem hierdoor niet veranderen. Ik zou ook niet eens met deze vrienden het hierover hebben, voor de geboorte van jullie kind. het is dan inderdaad net of jullie hier 'toestemming' voor moeten vragen of je moet verantwoorden en dat lijkt me helemaal niet nodig. Dat zou ik dus pas doen als het een meisje blijkt en dan bijv. een ektra briefje bij hun geboorte kaartje doen zoals: wat vonden wij het super bijzonder toen we jullie kaartje kregen, bijna dezelfde naam voor jullie dochter uitgekozen, hoe is het mogelijk he? En voor ons dus ook de mooiste naam die we onze dochter mee konden geven, heel bijzonder!! Groet Snoozie