Bijna zo ver, kaakoperatie!

Discussie in 'De lounge' gestart door Chiggy, 1 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

'Leuk' om te lezen! Ik heb ook een flinke overbeet (10mm gok ik) en ik wil daar al een lange tijd iets aan gaan doen.

Hoeveel hebben jullie moeten betalen en wat heeft jullie zorgverzekering vergoed?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Natascha, spannend! Hoe vaak ben jij dan bij de kaakchirurg geweest voor de operatie?
    Ik ben vorige week bij de anesthesist geweest en wordt over 2 weekjes geopereerd. Komt nu echt dichtbij he?

Veronique, heb je veel napijn gehad? En is je gezichtsprofiel erg veranderd? :) Ik heb ook niet zo'n grote overbeet, weet niet eens precies hoeveel mm :)

ShampooL, ik heb nu vanaf april 2014 boven een beugel en in dec2014 is daar onder bijgekomen. De totale beugelkosten zijn ongeveer €3000,- en ik heb het meeste vergoed gekregen. Maar het wordt elk jaar moeilijker een verzekeraar te vinden die een goede vergoeding aanbiedt.
    Ik heb voor dit jaar geen vergoeding meer, en ga elke 6 weken op controle, deze kosten ongeveer €40 volgens mij.
    En deze maand worden er ivm de operatie nog foto's gemaakt, afrdrukken en een operatieplaatje. Dat zal wel weer een paar honderd € kosten gok ik.

3. ShampooL

3000 euro is inderdaad een 'nette' prijs. Zoiets had ik ook in gedachten. En wat betreft de operatie? Hoeveel heb je daarvoor moeten betalen?

Alvast heel veel succes! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat! :D

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn chirurg heeft toestemming gevraagd bij mijn verzekeraar, ik heb een machtiging (toestemming) ontvangen dus mijn operatie wordt uit de basisverzekering vergoed, ik betaal dan alleen mijn eigen risico. Volgens mij is dat dit jaar €385,-.

5. ShampooL

Da's wel lekker zeg! Scheelt je zo een paar duizend euro gok ik!

6. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Nou opzich napijn viel wel mee. Waar ik meer last van heb gehad is het gevoel in de lippen! Je zenuwen worden stuk getrokken dus die werken de 1e 6 weken sowieso niet meer. Daarna komt het langzaam weer terug. Het kan tot een jaar duren voor je weer alles optimaal voelt (bij mij duurde het dus ook echt een jaar). Het is niet pijnlijk maar wel een apart gevoel :p

Over de verzekering: Hier kreeg ik de operatie vergoed en 1000 euro voor de beugel. Zelf betaalde ik 30 euro consult kosten per keer. Vond dat wel meevallen.

7. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Chiggy dit was denk ik al wel de 7de keer dat ik er was. Ben meerdan 2uur zoet geweest in het zkh. Ze konden de operatie tijd ook al inkijken en ik sta om 10.30 op de lijst. Maar het staatnog niet officieel vast.

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Waarom ben je zo vaak geweest dan? Ik ben maar 1 x geweest. Begin me nu meteen zorgen te maken haha.

9. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Meerdere afspraken om alles door te spreken en om verstandskiezen te verwijderen. Is wel fijn hoor want je creert toch een soort van band.

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    ahh ja die waren bij mij ook al weg!
    Het komt nu echt dichtbij. Ik begin 'm echt behoorlijk te knijpen. Nog een weekje :)

11. ShampooL

Spannend :D enne, don't forget de voor-na foto's !! :D

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Haha dat ga ik zeker doen. De verpleegster raadde me al aan om elke dag een foto te maken (en dan beginnen de dag voor de operatie), om zo echt de verandering te kunnen zien.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Spannend bijna zover dus!

Mijn beste vriendin wordt eind maart aan beide kaken geopereerd. Hebben meiden nog tips hoe na de tijd het beste door te komen?

14. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik kan je na volgende week woensdag meer vertellen haha. Al word ik alleen aan m'n onderkaak geopereerd, boven en onder is nog wat heftiger lijkt me.

15. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Spannend Chiggy! Zenuwachtig? Doe maar lekker genieten van een salade, stokbrood en andere dingen die je heerlijk vindt!

Over de kosten en verzekering.. ik heb geen idee wat het kostte, werd volledig vergoed. En ik zat deels in het oude en deels in het nieuwe, huidige, zorg systeem. Ik heb wel toestemming van de verzekeraar moeten krijgen maar dat was zo gepiept.
    En mijn beugel is er in januari uit gegaan, de operatie was in oktober. Vond dat wel snel :) planning was 2 jaar beugel en ik heb dat in weten te korten naar anderhalf jaar.

Oh, dat met geen gevoel omdat je zenuwen opnieuw moeten aangroeien.. dat heb ik ook gehad. In mijn mondhoeken heb ik, bijna 10 jaar later, soms uitval van het gevoel of het gevoel dat ik kwijl terwijl dat niet is. Ik heb dagelijks na de operatie het gevoel gestimuleerd door er zo nu en dan over te aaien.
    Wat me ook nog goed bij staat.. dag na de operatie vroeg een verpleegster of ik pijn had.... ik zei heb je een hamer? Dan kunnen we het gevoel testen :D haha. Ik voelde van buiten toen dus echt niks! Tocht, wind, een aai of kus... ik had geen idee ;) ze wilde me aan de paracetamol hebben vanwege mogelijke pijn.

16. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja ik ben zenuwachtig haha!
    Geen pijn voelen na de operatie klinkt goed :p
    Je beugel is er ook snel uitgegaan zeg, hoop bij mij ook!

Ik kom net weer bij de ortho vandaan, operatieplaatje meegekregen en geoefend. Wat een rotding zeg :p
    Er is besloten dat ze mn bovenkaak gaan kantelen tijdens de operatie, mn ortho denkt dat mn profiel dan mooier wordt.
    Vind het echt super spannend allemaal :)

17. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dit is die operatieplaat, moet 'm 6 weken na de operatie dragen. Deze week oefenen met in en uitdoen :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,4 KB
      Weergaven:
      30
  18. Ellen291982

Ik hoop dat het je mee gaat vallen spannend hoor! Succes.

Ja mijn vriendin wilde er in 1 keer vanaf zijn en de arts gaat daar in mee. Ze ziet er niet tegenop.
    Lijkt me na de operatie vooral erg aanpassen.

19. Ellen291982

Houdt die de kaak in vorm na de operatie?
    Lijkt heel erg op een losse beugel.

20. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja klopt, die gaat idd de kaak in de goede stand houden.

Deel Deze Pagina