'Leuk' om te lezen! Ik heb ook een flinke overbeet (10mm gok ik) en ik wil daar al een lange tijd iets aan gaan doen. Hoeveel hebben jullie moeten betalen en wat heeft jullie zorgverzekering vergoed?
Natascha, spannend! Hoe vaak ben jij dan bij de kaakchirurg geweest voor de operatie? Ik ben vorige week bij de anesthesist geweest en wordt over 2 weekjes geopereerd. Komt nu echt dichtbij he? Veronique, heb je veel napijn gehad? En is je gezichtsprofiel erg veranderd? Ik heb ook niet zo'n grote overbeet, weet niet eens precies hoeveel mm ShampooL, ik heb nu vanaf april 2014 boven een beugel en in dec2014 is daar onder bijgekomen. De totale beugelkosten zijn ongeveer 3000,- en ik heb het meeste vergoed gekregen. Maar het wordt elk jaar moeilijker een verzekeraar te vinden die een goede vergoeding aanbiedt. Ik heb voor dit jaar geen vergoeding meer, en ga elke 6 weken op controle, deze kosten ongeveer 40 volgens mij. En deze maand worden er ivm de operatie nog foto's gemaakt, afrdrukken en een operatieplaatje. Dat zal wel weer een paar honderd kosten gok ik.
3000 euro is inderdaad een 'nette' prijs. Zoiets had ik ook in gedachten. En wat betreft de operatie? Hoeveel heb je daarvoor moeten betalen? Alvast heel veel succes! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
Mijn chirurg heeft toestemming gevraagd bij mijn verzekeraar, ik heb een machtiging (toestemming) ontvangen dus mijn operatie wordt uit de basisverzekering vergoed, ik betaal dan alleen mijn eigen risico. Volgens mij is dat dit jaar 385,-.
Nou opzich napijn viel wel mee. Waar ik meer last van heb gehad is het gevoel in de lippen! Je zenuwen worden stuk getrokken dus die werken de 1e 6 weken sowieso niet meer. Daarna komt het langzaam weer terug. Het kan tot een jaar duren voor je weer alles optimaal voelt (bij mij duurde het dus ook echt een jaar). Het is niet pijnlijk maar wel een apart gevoel Over de verzekering: Hier kreeg ik de operatie vergoed en 1000 euro voor de beugel. Zelf betaalde ik 30 euro consult kosten per keer. Vond dat wel meevallen.
Chiggy dit was denk ik al wel de 7de keer dat ik er was. Ben meerdan 2uur zoet geweest in het zkh. Ze konden de operatie tijd ook al inkijken en ik sta om 10.30 op de lijst. Maar het staatnog niet officieel vast.
Meerdere afspraken om alles door te spreken en om verstandskiezen te verwijderen. Is wel fijn hoor want je creert toch een soort van band.
ahh ja die waren bij mij ook al weg! Het komt nu echt dichtbij. Ik begin 'm echt behoorlijk te knijpen. Nog een weekje
Haha dat ga ik zeker doen. De verpleegster raadde me al aan om elke dag een foto te maken (en dan beginnen de dag voor de operatie), om zo echt de verandering te kunnen zien.
Spannend bijna zover dus! Mijn beste vriendin wordt eind maart aan beide kaken geopereerd. Hebben meiden nog tips hoe na de tijd het beste door te komen?
Ik kan je na volgende week woensdag meer vertellen haha. Al word ik alleen aan m'n onderkaak geopereerd, boven en onder is nog wat heftiger lijkt me.
Spannend Chiggy! Zenuwachtig? Doe maar lekker genieten van een salade, stokbrood en andere dingen die je heerlijk vindt! Over de kosten en verzekering.. ik heb geen idee wat het kostte, werd volledig vergoed. En ik zat deels in het oude en deels in het nieuwe, huidige, zorg systeem. Ik heb wel toestemming van de verzekeraar moeten krijgen maar dat was zo gepiept. En mijn beugel is er in januari uit gegaan, de operatie was in oktober. Vond dat wel snel planning was 2 jaar beugel en ik heb dat in weten te korten naar anderhalf jaar. Oh, dat met geen gevoel omdat je zenuwen opnieuw moeten aangroeien.. dat heb ik ook gehad. In mijn mondhoeken heb ik, bijna 10 jaar later, soms uitval van het gevoel of het gevoel dat ik kwijl terwijl dat niet is. Ik heb dagelijks na de operatie het gevoel gestimuleerd door er zo nu en dan over te aaien. Wat me ook nog goed bij staat.. dag na de operatie vroeg een verpleegster of ik pijn had.... ik zei heb je een hamer? Dan kunnen we het gevoel testen haha. Ik voelde van buiten toen dus echt niks! Tocht, wind, een aai of kus... ik had geen idee ze wilde me aan de paracetamol hebben vanwege mogelijke pijn.
Ja ik ben zenuwachtig haha! Geen pijn voelen na de operatie klinkt goed Je beugel is er ook snel uitgegaan zeg, hoop bij mij ook! Ik kom net weer bij de ortho vandaan, operatieplaatje meegekregen en geoefend. Wat een rotding zeg Er is besloten dat ze mn bovenkaak gaan kantelen tijdens de operatie, mn ortho denkt dat mn profiel dan mooier wordt. Vind het echt super spannend allemaal
Ik hoop dat het je mee gaat vallen spannend hoor! Succes. Ja mijn vriendin wilde er in 1 keer vanaf zijn en de arts gaat daar in mee. Ze ziet er niet tegenop. Lijkt me na de operatie vooral erg aanpassen.