Het is bijna zomer. Goed nieuws want: vakantie, warm weer, ijsjes, terrasjes, zwemmen,... . Maar ook slecht nieuws (voor mij dan toch ) want ik kan weer op zoek naar kledij in mijn maat (46) die ook nog eens betaalbaar is en niet ouderwets/giga zak/super drukke prints. Iemand die in dezelfde situatie zit en wat tips heeft?
Kijk eens op asos, bij de plussize lijn. Zitten erg leuke zomerjurkjes tussen. Mango heeft ook een leuke plussize lijn!
Asos heeft inderdaad mooie dingen maar je moet eerst de hele bestelling betalen en terugzenden is duur. Maakt het niet zo interessant als je vaak veel moet passen om 1 geschikt stuk te vinden. Mango ga ik eens bekijken! Bedankt voor de tip!
Ik heb net bij h&m gekeken maar veel keuze is er niet (Dames | H&M+ Plus Sizes | H&M BE) spijtig genoeg. Maar bedankt voor de tip. Zelfs al vind ik maar 1 stuk dan sta ik al verder dan nu . Heb ook zware borsten en vind zeer weinig tops met v-hals. Echt lastig winkelen zo. Ik ga echt zorgen dat ik gewicht ga kwijtraken! Ben het beu!
Ik denk trouwens wel dat mijn gebrek aan modegevoel ervoor zorgt dat ik niet de juiste stuks en combinaties 'zie' in de winkel/webshop.
MIjn moeder shopt nog wel eens bij Miss Etam, die heeft dezelfde maat. Ik vind het leuke kleding, niet te druk maar wel zomerse kleurtjes. Wehkamp ook niets??
Wehkamp levert niet in België. Miss etam koop ik vaak kledij maar is eigenlijk niet echt mijn smaak. Ik wil liever een beetje vlottere, jongere kledij. Bedankt voor het meedenken.
M&S heeft ook leuke dingen er tussem zitten. Vriendin van mij haalt daar leuke dingen. Ze is 26. Weet niet of die naar belgie versturen.
M&S hebben wij ook en daar vind ik inderdaad soms ook wel iets. Dus daar loop ik wel regelmatig binnen. Zelf vind ik s. Oliver wel mooie kledij hebben maar heb echt een volledig nieuwe garderobe nodig en dan wordt het wat duur daar .
Ook daar haal ik af en toe iets maar ook niet volledig mijn zin. Ik weet dat ik een moeilijke ben hoor . Maar ik kan het maar proberen. Wie weet komt er iemand met de gouden tip.
Hier maat 44 en herken je probleem niet. Ik weet niet hoe je bouw is, want de ene maat 44 is de ander niet (geldt voor alle maten eigenlijk). Zo pas ik nog in de normale h&m lijn, waar vaak leuke kleding stukken zit, soms zelfs tot maat 46/48 Maxi-jurk, maxi-rok, leuke tanktop, spijkerjasje, linnen broek met een bandeau top... Vaak is in alle grote winkels wel iets te vinden (h&m, C&A, miss etam, v&d, wehkamp, Vero moda, etc...) Misschien voor inspiratie even zoeken op passion jonesz (soms wat bloot, maar het is voor de inspiratie ) en Jada sezer
Ik ben een bal op pootjes. Al het gewicht zit aan mijn bovenlichaam en heb grote borsten. Verder blubberarmen en -buik. En tenslotte ook nog een gebrek aan modegevoel. Dus voor mij is winkelen echt een verschrikking . Soms zie ik dames rondlopen en denk ik 'dat kledingstuk wil ik hebben' maar vind in de winkels of online dus niks. Als iemand wat voorbeelden kan laten zien via een link zou dat geweldig zijn!
Ik heb geen maatje meer, dus geen ervaring mee en ook geen tips, maar voor kinderkleding is het vaak zo dat ze op de website van h&m veel minder hebben dan in de winkel. Misschien dus ook een keer in de winkel kijken?
H&M, Miss Etam, Promiss, C&A, Zara, Promod, Didi, Esprit. Dit zijn enkele winkels die mij te binnen schieten. Tot een paar jaar terug had ik ook maat 46 en bij die winkels kon ik altijd wel slagen. Gewoon even goed zoeken in de winkels, want sommige merken vallen ook gewoon groter dan anderen. Dan zou je bijvoorbeeld met een maat 44 toe kunnen, had ik zelf ook regelmatig. Maar dat ligt natuurlijk ook wel weer aan je bouw.
Bij Paprika vind je ook grotere maten terug. E5-mode vind ik ook jonger geworden qua collecties. Hier heb je ook een maatje meer en zie ook wat V-hals ertussen staan Maatje meer - Kleding - Dames Deze zit in Bilzen, allemaal voor een maatje meer: Charlotte - Bilzen Op woensdag is hun outlet ook open, dan kun je daar koopjes scoren.