MRI-scan

Discussie in 'Prematuur' gestart door iniemienie, 2 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Hallo meiden,

Zoals jullie denk ik allemaal al weten zou mijn meissie een MRI-scan krijgen. Nou 23 april was dus de dag. Ik ben er erg van onder de indruk geweest dus vandaar dat ik jullie nu pas even wat laat weten.
    De zaterdag ervoor kreeg ik een brief binnen dat we de 22ste april een afspraak hadden bij de KA. Potverdorie dacht ik nog ik had net de fysio therapie verzet omdat Nova 23 april al in Veghel moest zijn voor de MRI en 24 april in Veldhoven voor de neonatoloog en de ontwikkelingspsycholoog en vond het anders te veel ziekenhuis worden voor mijn meisje. Maar goed nu had ik gebeld en de afspraak voor de KA was voor het slaapmiddel. Dus wij toch maar daar naar toe. Het zou eigenlijk een kwestie van 10 minuten zijn maar doordat de KA steeds weg werd geroepen door spoedjes waren we er om 10.10 en pas om 11.45 weer weg. Maar goed de volgende dag moesten we om 8.30 in het ziekenhuis zijn. Ze hadden mij verteld dat ze tot 2 uur voor opname niet mocht eten. Dus heb ik haar 2,5 uur (zoals mij verteld was) melk gegeven. Mocht geen brood zijn maar wel melk. Nou toen we daarhten voor dus aankwamen vroegen ze meteen of ze nuchter was.... NEE dus! Moesten we een uur wachten voordat ze het slaapmiddel toe mochten dienen. Na een uur werden we geroepen. Thuis had ik al een pleister op haar been geplakt want die zat bij de brief en moesten we een uur vtv op haar been plakken voor de verdovingsprik. Nou dat bleek al niet te moeten want ze kreeg een slangetje via haar kontje en daar werd de vloeistof ingespoten. Enfin...... nadat ze het slaapmiddel toegediend hadden gingen we terug naar de slaapzaal. Daar werd ze aan de monitor gelegd. Nou ik kreeg het al spaans benauwd. Sjonge jonge deed me weer denken aan 15 maanden terug, toen ze nog in de couveuse lag. dacht niet dat ik daar zo van zou schrikken maar het tegendeel was bewezen. Nu was het dus wachten totdat ze in slaap viel. Nou dat duurde dus even maar uiteindelijk gaf ze daar wel aan toe. Op naar de MRI dus. Nou toen we daar aan kwamen mocht er maar een van de ouders bij blijven. Ik dus. De deur ging open en daar lag ook nog een klein meisje dat erg hysterisch aan het doen was doordat er slaap middel toegediend was maar dat werkte dus tegendraads. Ik hoopte maar dat mijn meisje daar niet wakker van zou worden. Maar de verpleegster zei dus dat het idd tegen kan werken doordat ze tegen de slaap gaan vechten. Maar Nova was gelukkig nog niet wakker. Wel moest ik haar van haar bed in een soort kussentje leggen. Nou dat ging nog wel maar ze schrok wel wakker, ik snel sussen. Pffffffffff gelukkig. Toen ontdekte de verpleegster dat ze met haar blote rug op de kussen lag. Ik zei nog tegen haar laat haar maar gewoon liggen want als ze nu weer opgetild word dan word ze dus wakker. Nee, dat moest even onder gestopt worden. Tja..... en jullile raden het al. Ze werd wakker. Toch nog kunnen sussen. En toen toch maar de MRI in. Nou ze was nog maar half in de MRI geschoven of ze werd dus wakker. Nou HYSTERISCH als wat. Nou daar kon ik dus echt niet tegen. Alle verpleegsters kwamen er weer aan gerend en haalden haar eruit. Nou heb haar nog nooooooooooooooooooooooooooooooit zo gezien. Ze schopte alles eraf, inclusief de monitor. Tja wat wil je word je ineen keer wakker en dan lig je in zo'n enge tunnel. Geen wonder dat je daar van schrikt toch?
    Nou er was niks meer mee te doen en ze brachten nog wat slaapmiddel bij Nova in. Met mijn toestemming natuurlijk. Nou daar ging het dus helemaal misssssssssssss. Pffffffffffffffffffff....... Ze ging tegen werken en wilde absoluut niet gaan slapen. Ik ging over haar hangen om haar te sussen, nou ze trok me aan mijn haar. Gilde en gilde.... Echt heel zielig. Maar de verpleegsters hielden vol en zeiden nog, Tja het is een kwestie van geduld. Nou geduld geduld, inmiddels zat ik daar al bijna 15 minuten met een gillend kind. maar uiteindlijk kreeg het slaapmiddel toch de overhand en kon de MRI eindelijk beginnen. Mijn vriend zat op de gang en die heeft haar ook horen gillen..... Echt zo zielig. De MRI zelf duurde 15 minuten en jeetje wat maakt dat ding een herrie zeg. Toen de MRI klaar was werd Nova ook meteen wakker. Pfffffffffffff het slaapmiddel was net genoeg. Nu konden we dus terug naar de slaapzaal. Wat een happening zeg! Was er helemaal van onderste boven vooral omdat ik Nova nog noooooooooooooooooooit zo had gezien.
    Ze mocht pas naar huis als ze helemaal wakker was en gegeten en gedronken had. Nou dat was ze zo. En eten kan ze als de beste dus dat was ook geen probleem gelukkig. Heerlijk na een paar uur van stress waren we om 12.30 dan thuis. Mijn meissie was nog moe vanalles en heeft dan ook van 12.30 tot 16.15 geslapen die dag. De volgende dag hadden we weer ziekenhuis. Dat ging ook goed. Maar moet zeggen dat ik de MRI echt verschrikkelijk heb gevonden. Nova is verder de hele week tot vandaag toe van slag af geweest. Wilde tussen de middag niet naar bed. Werd hysterisch als ze naar bed moest. Sinds vandaag zit ze weer in haar eigen ritme. Daar ben ik erg blij mee! De volgende keer geen 3 ziekehuis bezoeken achter elkaar meer. Ze kunnen me wat..... De uitslag van de MRI hebben we 14 mei dan weten we meer. Zal jullie allen wel op de hoogte houden.

Jeetje ik zie dat het een heel verhaal is geworden maar ben blij dat ik het nu van me af heb geschreven want het was echt niet niks hoor. Hopelijk is er verder niet zoveel aan de hand met haar hoofdje. De neonatoloog zei dat ik me geen zorgen moest maken.............. maar ja makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn meisje is mijn alles! En om me daar niet druk over te maken......

Bedankt allemaal voor het lezend oog!

Veel liefs van Shir

2. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Jeetje wat een verhaal zeg! Ik werk zelf op een MRI-scan. Bij ons in het zh werkt ook een ka die de kleintjes graag onder een roesje scant. Gelukkig is bij ons protocol dat ze onder narcose gaan. Ze worden gewoon door de Anesthesist bij moeder op schoot in slaap gebracht en dan blijven ze in slaap tijdens de scan. Daarna gaan ze naar de uitslaapkamer en is mama er weer als ze wakker worden.
    Wij hebben nooit kindjes die wakker worden gelukkig. Dat moet toch een traumatische ervaring zijn.

Gelukkig gaat het nu weer goed met Nova. (Mooie naam trouwens) enis de uitslag goed voor jullie.

3. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Nou ik had gehoopt dat ze een narcose had gekregen. dat werkt veel beter, dat roesje stelde echt niets voor. Het meisje wat voor Nova was hadden ze niets meer mee kunnen doeht tegen die was echt tegendraads en werd echt niet rustiger. Werd alleen nog maar drukker. Ze brak heel het bedje bijna af.......

Hahaha Inderdaad een mooei naam Nova, zie dat jou meisje ook Nova heet. hoe kwam jij eigenlijk aan die naam? ik had een aftiteling van een film gezien al heel vroeger en wist gewoon dat als ik ooit zwnager zou zijn en ik een meisje zou krijgen ik haar Nova zou noemen. Ben benieuwd.... tis niet een naam die je dagelijks hoort dus vandaar dat ik het aan je vraag hihihihi!

Groetjes Shir

4. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Een nichtje van een vriendin heet zo.
    Ik was al een tijd zwanger en we konden maar geen leuke naam verzinnen. Toen waren we aan het varen en kwamen we m'n vriendin tegen met haar kinderen, nichtje en de honden. Doe kinderen wilden even met ons meevaren.
    Toen zei m'n man dat hij dat wel een hele mooie naam vond.
    Ik had eerst nog m'n twijfels, maar vond het wel de mooiste naam die ik tot dan toe had gehoord. Ook daarna ben ik geen mooiere tegen gekomen dus liet ik het maar zo. Volgens m'n gevoel zou het toch een jongen worden.
    Niet dus! Nadat ze geboren was was ik meteen erg blij met die naam. Onze ster!

Deel Deze Pagina