Ik denk ik open eens een leuk topic, kan ik mezelf ook een beetje opvrolijken Wat zijn jullie bijnamen of koosnaampjes of roepnamen voor jullie man/ vrouw/ kat/ hond/ kinderen enz. Onze dikke vette rode je weet wel kater heet Frits, maar z'n dagelijkse namen zijn; koning pomm Frits, pommie, pompie, stommie, pompom, pomperstomper. Mitsy de witte Britse korthaar kat; stinkie, binkie, flinkie, zinkie, muisje Darko de Duitse herder van 50 kg (noem ik echt nooit darko) Coco, bobo, froufrou, momo, croque monsieur, kakapoeko Norah onze dochter, floepie, duifje, toepie M'n man (en dan vooral met appen hahaha) honingkoekje, (ja echt) honingduifje, eigenlijk alles maar dan met honing ervoor. En dan noemt hij mij heel liefelijk pattachouffeje (stinkkaasje ) Ben benieuwd naar jullie!
Onze poes Armani heet in de wandelgangen "maantje". als ik boos op haar ben roep ik hard "Armanos!!" hahaha.
Oja en als ik de kippen roep roep ik heel hard; friplies! En ze komen ook nog haha! De buurhond heet tobi, die noem ik tobi wan kanobi, en de hond van m'n schoonouders, max meestal knaxie! Ja ik weet t, ik geef altijd alles een naam. Zelfs de kerstboom...
haha leuk topic Lizzy (grote rood/oranje hond) noemen we: Grote neus, Rooie, Liz of Mop Abby (kleinere zwart/bruine hond) noemen we: Kleine neus, wiebel kont, Gekke Eppie, Abs, Stuiterbal Vl noem ik vrij standaard: Vent, schatje of lief Ik: Annie, Lieveling, An en Schat o ja. Ongeboren kleintje wordt door familie Harmelientje genoemt! Vreselijk hahah
Onze hond heeft als bijnaam: muppie Kindjes zeggen het niet vaak, die nemen gewoon de naam. En zoonlief is de eerste weken ons sotsbolleke geweest Hij sotste (sabberde) altijd zo op zijn handje als hij honger had. Daarna is het schattebollie geworden En meisje is mieniemie of miemie Heerlijk toch, die naampjes
Man gewoon schatje Zoon kanjer of vriendje Dochter 1 tut prinses of een paar afkortingen van haar naam, Dochter twee tuttebel of Nijntje of een afkorting van haar naam
Toen mijn dochtertje vorig jaar nog in mijn buik zat noemde we haar: Jenthe baby, nog lang gedaan. De laatste tijd niet meer ze is al 14 maanden haha.
Smurf voor onze dochter. Geen idee mn man noemde haar altijd zo. De jongens noemt hij draken. En dat zijn ze nu ook haha Hij noemt mij vanalles. Van bolle (toen ik zwanger was nu wordt ik boos haha) tot dikkont, schatje. En een verdraaiing van mijn naam. Die mag hij absoluut niet gebruiken waar anderen bij zijn want als dat erin sluipt. Het is namelijk een naam van een bekend persoon waar je echt niet mee geassocieerd wil worden.
Onze kat heet Ellie en is erg speels. Dus dat is vaak Ellie monster of Ellie de pellie, poesenbeest Mijn vriend noem ik vaak schat of schatje Dochter afkorting van haar naam, knappert of lieverd.
Man : sjattie, baardaap, poepchinees Zoontje: smurf, muur ( als hij niet luistert), boevekont, kletskop Huisdieren hebben we niet.
Phhoeee.. we gebruiken eigenlijk geen bijnamen. De naam van de hond kort ik vaak af naar Tai (Taiko), en ons zoontje noem ik altijd mijn kleine kaboutertje
Onze hond heet Dotje en die noem ik eigenlijk altijd gewoon zo of Dot/Dottie Vriend een Fkorting van z'n naam of 'Lief' N afkorting van haar naam of tuttebel. M afkorting van haar naam of ukkie.
Voor onze hond( Cane Corso van 50 kg) dikzak, dikkie dik, ze heet Sienna en zeggen ook weleens 'Sienna Plenna'( ik weet het die slaat nergens op). Onze parkiet heet Bolle en dat is eigenlijk altijd gewoon Bolle of Bolle Wolle. Voor S, toen ze nog heel klein was onze Budha en een rijmpje op haar naam. Als ze moppert is ze mopperbilliebaby maar meestal popje of mopje. Mijn schat of gewoon bij zijn naam en voor mij gebruikt hij schat, lieverd
Onze kater noemen we altijd chago/opa, dracula (hij is pas 3) Onze poes heeft geen bijnaam Mijn vriend Teddybeer/poepchinees/Liefje/schat/poepie en nog veel meer, noem hem eigenlijk nooit bij zijn naam en hij mij ook niet
Mijn man noem ik, lief. Onze dochter, snoetie, liefie, of kleine muis. Onze labrador pup van 5 maanden heet Binta, ik noem haar meestal zo of bintje, of bintepint.
Dochter noem ik baby sunshine, en reken maar dat ze boos wordt als ik dr per ongeluk gewoon sunshine noem. Oudste zoon is aapje Middelste zoon is iedere dag anders, die kiest zelf hoe hij die dag genoemd wordt. Zo was hij vandaag batman..
De jongste noemen we koekje/koekie. Of bollie. De oudste heeft zichzelf tot snoepje omgedoopt haha, Haar noem ik vaak honeybun.