Hoi, Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een leuke opleiding maar het lukt me steeds niet om er eentje te vinden die echt bij mijn situatie past. Ik heb 2 kleine kinderen en bijna geen mogelijkheden voor een oppas en kinderdagverblijf is voor ons niet echt haalbaar ivm kosten. Nu heb ik vandaag rond zitten kijken op het internet en kwam ik een opleiding tot doktersassistente tegen bij Nipa in Eindhoven. Ik heb er echt nog nooit van gehoord maar het klinkt tot nu toe zeer interessant. De opleiding duurt 2 jaar en je gaat dan 2 avonden in de week naar school. Ik heb begrepen dat je in het laatste jaar ook nog een stageperiode krijgt. Dit zou echt ideaal zijn aangezien mijn vriend dan gewoon 's avonds thuis is bij de kinderen. Ik heb mezelf net ook meteen ingeschreven voor een informatieavond want ik heb natuurlijk wel een aantal vragen. Nu was mijn vraag hier ook of er hier meiden zijn die ervaring hebben met deze opleiding? En of je met zo'n opleiding ook makkelijk een baan krijgt gevonden?
Ik heb geen ervaring met die instelling want heb mijn diploma gewoon bij een ro gehaald maar zou wel even informeren over stages. Of je dat zelf moet regelen of dat zij dat doen. Nu heb ik mijn diploma al bijna 10 jaar geleden gehaald maar weet dat ook na die tijd veel studenten via een thuisstudie of bbl opleiding geen stageadres konden vinden en daarom zelfs hun opleiding moesten beƫindigen.
Ik ben dokters assistente. Ik ken deze opleiding niet maar dat zegt niet zoveel. In je 2de jaar moet je wel stage lopen en dan wschl 3 volle dagen dus houdt daar wel rekening mee. Wel een leuk idee en ik vind het zelfs na bijna 20 jaar nog steeds een leuke baan.
De stages worden gewoon door hun geregeld. 95% slaagt meteen geloof ik en de meeste hebben voordat ze klaar zijn al een leuke baan gevonden staat er op de site. Helaas staat er verder niet zoveel op dus ik hoop dat ik gauw wat te horen krijg over de informatieavond
Ik ben sinds januari met de verkorte opleiding tot doktersassistente bezig, ik ga 1x in de week een dag naar school. Sinds juni ben ik stage aan het lopen 2 dagen per week. Uit mijn klas zijn er al een aantal die een baan hebben gevonden terwijl we nog bezig zijn met de opleiding. Ik doe hem bij een roc overigens dus de opleiding die jij noemt die ken ik niet.