Bijnamen en koosnaampjes

Discussion in 'De lounge' started by Mitsy1983, Oct 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Onze mopshond Bulletje noem ik wel eens >> Bull, dikke, vreetzakje en Bulliewullie

Mijn man noem ik eigenlijk meestal >> sjattie of kabouter omdat hij kleiner dan mij is :D

2. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Onze hond heet mazzel maar word: schele, vriendje of clarence (van daktari ofzoiets?) Genoemd.

dochter; mopje, esjepesjepoepchinees, vriendin,drulleke, smiegel of Esje D.
    Vriend: rambo 😂 mop of afkorting van zijn naam
    Mijn naam word afgekort met achternaam eraan geplakt.. haha

3. A1988

A1988 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,133
    0
    0
    Twente
    Manlief: Jaap(hij heet geen Jaap :p), Japie, Aap, Apenkop, meneer, schattiebattiewattieeee (als ik iets van hem moet :p), liefste.

Dochterlief: Poppetje, Poppe

Hond (heet eigenlijk Forres): Vaak noemen we hem Vos. Anders Vosseflos, stinkerd, stinky, Forres Kwispel van Marjan's Meute (Kwispel was zijn naam in het nest).

4. Silinde

Silinde Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    1,385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Onze auto's heten Tiny (was eerst Titine) en Toto.
    Onze poort heet Sesam (Open u ;) ).
    De afwasmachine heet Albert (familiegrapje) en de wasmachine heet Miel (ook familiegrapje+naar het merk).
    De kinderen heten Meneer en Meneertje met erachter de eigenschap die toepasselijk is in de context, bijv. als je het hebt over dat je de vloer nu vaker moet kuisen, dan is dat "met ons Meneertje Kruip".
    Als baby hebben zowel Meneer als Meneertje een tijdje het achtervoegsel "Superspuitplas" en "Eh" gehad.
    De Kleinste Meneer is soms ook wel eens "mijn Klein Vliegtuigje" en de Kleine onze Blonde God. De bijnamen veranderen in de loop der tijd. (Nu voel ik me heel erg Chinees, want daar geven ze ook meermaals een naam aan hun kind).
    Verder verzin ik rond de Heren (= verzamelnaam voor Meneer, Meneertje en soms ook wel de Grote Meneer maar in deze zin niet) ook soms rijmpjes op dingen die vaak terugkomen, bijv. tijdens het verschonen een rijmpje rond hoe die stinkie ontstaan is ("hap hap hap, ik neem een flinke hap, dat is de eerste stap hap hap hap hap hap hap, traag traag traag, die hap die glijdt omlaag, en komt dan in de maag traag traag traag traag traag traag" etc.).

5. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Haha wat grappig om te lezen dat de meeste meerdere koosnaampjes voor alles en iedereen hebben en niet maar 1 koosnaam.

Wij noemen zoonlief (J.oah): Pie (kan variëren: knappie Pie, stinke Pie, stomme Pie, sterke Pie, enz.), stinke baby

Hond 1 (J.immy): Jim, Piet, Pietje meneer
    Hond 2 (L.una): frauwtje (héél overdreven accent), stomme vrouw, schele vrouw

Mijn vriend voor mij: spier :cool: (heb ooit eens bij de sportschool mijn vet en spierpercentage gemeten en ik had een mooi spierpercentage ondanks ik al jaren niet meer had gesport. Inmiddels doe ik weer niets aan sport en zien alle spieren ver naar de achtergrond en hebben ze plaats gemaakt voor vet. Sindsdien vind hij deze bijnaam ineens toepasselijk)

We hebben er waarschijnlijk nog wel meer want we roepen van alles naar elkaar. Ik zeg altijd sjat tegen hem. Maar ik kan er nu niet op komen.

6. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Oh jaa haha ik zeg ook vaker tegen mijn vriend als ik hem roep: votlook (dialect voor kontgat :D;)) en als hij mij roept met van die belachelijke koosnaampjes of onzin uitkraamt is standaard mijn tegenreactie: .....poep.....

7. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Jaaaa dat hebben wie ook :D
    De kleine (J.oah) noemen wij Pie. Heel vaak, mijn vriend meestal, zegt dan ook altijd Pie i.p.v. zijn echte naam.

"Wat is de Pie aan het doen". "Verschoon jij de Pie even" "de Pie is heel braaf geweest vandaag"

8. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

Jun 25, 2014
    5,359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Hahaha ik wordt er echt vrolijk van :D
    Ik zie dat meerdere meiden hun mannen 'vieze" bijnamen geven hihi ik noem m'n man dus vaak honingkoekje, honingzakje enz. Maar dus ook; strontviooltje, gaylord, piemelkop, hahaha en dan gewoon zo van, he strontviooltje had jij nog aan de gft bak gedacht? Hahaha

9. sjak

sjak Niet meer actief

Haha, leuk om te lezen.

Man: die noem ik al jaren niet meer bij zijn naam, altijd Schat.
    Of Grote J...... (Achternaam)
    Dochter: Nienie, stinkie of meestal Kleine J......
    Hond: ze heet Terra, maar zeg altijd Ter. Mijn man noemt haar altijd stinkhond :(
    Mij noemen ze Lina (niet mijn naam, maar dat zei mijn nichtje 25 jr geleden tegen me en dat is gebleven.

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik noem mijn man altijd snoes en mijn zoon altijd pups

11. Lottie

Lottie Actief lid

Jan 23, 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Man noem ik Schatje of lief
    Zoon noem ik Enzie, Bolletje, Kereltje
    Dochter noem ik Nolie, Muizemeisje, poppetje
    Hond heet lotte maar noemen we lotta, lottie of lotje
    Kat heet sem maar noemen we bemmel, bemmie of semmie.

12. nieuwemoeder97

nieuwemoeder97 Actief lid

May 13, 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    ML: Lieveke, schatteke.
    Kleine in de buik : boontje, of ons lief klein .... (geslacht)
    Onze hond: ons meisje, of onze bomma, want ze is nu toch al 8 ;)
    Konijnen noemen Mister Brown and Mister White, maar noem ze honeybunny's en Browniewonnie en Whitypataty:D

13. naatasja

naatasja Fanatiek lid

Jan 17, 2012
    1,003
    71
    48
    Enschede
    Mn vriend noemt mij Bertha Johanna geen idee waarom whahah
    dan noem ik hem meestal Bertho , maar vaak gewoon schat schatje mop lief bla bla de standaard dingen.

Kater Dikke word vaak al baby genoemd
    Kater Maine noemen we vaak Smaine ( en als die baldadig is ''Smainiak'' )

14. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

Aug 19, 2014
    499
    0
    16
    Female
    militair
    Alblasserdam
    Leuk dit!

Mijn vriend noem ik soms Holle Bolle Gijs, die bijnaam heeft hij zichzelf gegeven (Holle Bolle Gijs HONGER! Hij is 30 kg afgevallen, maar kan nog steeds eten als een ...), lieverd, schat, liefie, lekker ding, en een verkleinwoord van zijn naam
    De parkieten (Henk en Steef) zijn meestal de flierefluiters, herrieschoppers, de kinderen (zijn heel jong), kreng (Henk bijt), druktemakers, vrolijke fluiters
    De hond van m'n ouders (Tommy) wordt Tommywommy genoemd, poepmans, het paard (heeft ooit een pak hooi vakkundig uitgepakt en over de keukenvloer verspreid), Foofer...
    Ik word door mn zusjes Maaite genoemd (kon als meisje de k niet uitspreken), door mn vriend Stuiterbal, druktemaker, stresskipje (ben druk, heel druk), lieverd, schat, lekker ding.
    Mn zusje en haar vriend zijn zo klef dat we die twee namen hebben samengevoegd (maar dat weten zij niet)...

15. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,751
    918
    113
    Haha ik noem mijn lief poppedeintje, omdat hij dat zo irritant vindt! Is trouwens ook een raar woord haha! Of schattebekje :p

16. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,756
    490
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    Onze hond heet Bullit maar we noemen hem, bullie, dikkop (;)) vriendje,

Onze dochter noemen we vaak kuikentje, schattie, poppetje, sesje( prinsesjes kon mijn neefje nog niet zeggen nu zeggen wij ook sesje tegen haar) of gewoon haar naam.

Mijn vriend noem ik schat of gewoon zijn naam.
    Bij mij doet hij hetzelfde.

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik noem de kinderen heel vaak Giechel en Goochel. Tsjongejonge die kunnen er wat van hoor.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoon: Kikkie, Kikker, grote vriend, manneke

Dochter: Blommepom, tantepollewop, pommie, poppedeintje

Zoon 2: kadootje

De katten heten: Tutanchamon (toetje) en Juliana (Juul):D

19. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Mijn man noemt mij wel ns dikkie (was tijdens de zwangerschap veel aangekomen) Naam blijft hangen. Of McDikkie (gek op McDonalds toen :cool: )
    Hij noemt zijn zus kleintje of schele.

Verder weinig bijnamen. Ohja mijn oude hamster heette Brutus, ik noemde hem Brutus Giganticus (groot geschapen :D )

Share This Page